530d -99 ja km 255tkm. Tyhjäkäynnillä vatkaa. Suuttimet pitäisi huoltaa ja korjausarvio 250.- per suutin. 1500€ on iso kasa rahaa ja onhan tuolla jo ajettu mutta.... Jos tiedossa vaihtoehtoja niin olkaa hyvä !
530d -99 ja km 255tkm. Tyhjäkäynnillä vatkaa. Suuttimet pitäisi huoltaa ja korjausarvio 250.- per suutin. 1500€ on iso kasa rahaa ja onhan tuolla jo ajettu mutta.... Jos tiedossa vaihtoehtoja niin olkaa hyvä !
terv dama
Käytä merkkihuollossa suuttimien paluuvuoto testissä ja samalla katsovat korjausarvot. Ne kertoo mitkä suuttimet on rikki ja joko vaihdat itse tai vaihdatat uudet rikkinäisten tilalle. Uusi maksaa reilu 300 niin ei niitä kannata huollattaa ainakaan minun mielestä.
530d -99 ja km 255tkm. Tyhjäkäynnillä vatkaa. Suuttimet pitäisi huoltaa ja korjausarvio 250.- per suutin. 1500€ on iso kasa rahaa ja onhan tuolla jo ajettu mutta.... Jos tiedossa vaihtoehtoja niin olkaa hyvä !
terv dama
Ei tosiaan kannata kaikkia suuttimia mennä vaihtaan/huoltaan, koska on sen verran arvokasta touhua. Kuten Rubu sanoi niin käy luetuttamassa korjausarvot ja mittauttamassa paluuvuodot niin selviää mikä/mitkä suuttimet ei pelitä kunnolla.
Omassa korjausarvot paljasti 2. suuttimen vialliseksi, joka jostain kumman syystä on monella muullakin ollu se viallinen suutin. Omaan autoon ostin ebaystä uuden suuttimen ja vaihdoin itse paikoilleen. Hintaa tuli noin 220egee. Vaihtohomma on helpohko jos on työkalu jumissa olevan suuttimen irroittamiseen. Ilman kunnon työkalua on jumissa olevaa suutinta ihan turha yrittää iroittaa. Kokemusta on
Kone on käynyt vaihdon jälkeen tyhjää erittäin tasaisesti. Jos ääntä ei kuule niin ei pysty sanomaan dieseliksi. Pitäisi vielä käydä mielenkiinnosta luetuttamassa suuttimien korjausarvot uudelleen.
Tuntuu kyllä olevan aika yleisiä nuo suutinviat dieseleissä, viikoittain tulee eteen vikakoodien luvussa myös suutin vikaa.
Eikä tosiaan kannata maksaa laakkoselle 103€ suutinvian toteamisesta
BMW Service P.o4oo925441 [email protected] Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Tuntuu kyllä olevan aika yleisiä nuo suutinviat dieseleissä, viikoittain tulee eteen vikakoodien luvussa myös suutin vikaa.
Eikä tosiaan kannata maksaa laakkoselle 103€ suutinvian toteamisesta
Kuopiossa testaus oli alle 50 euroa ja tehtiin siinä muutakin samalla.
Kannattaa sopia könttäsumma hommasta, koska se ei oo muuta kun asentaja nappaa piuhan kiinni ja toteaa arvot jonka jälkeen puretaan muovit pois koneen päältä ja pistetään mittakupit suuttimien paluulinjoihin ja sitten startataan.
Tähän menee aikaa palttiarallaa puolituntia jos kaveri tietää mitä tekee...
Selviääkö esim. Carsoft6.5:lla suutinten korjausarvot?
En ole varma kun ei ole siitä kokemusta mutta epäilen että ei.
BMW Service P.o4oo925441 [email protected] Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment