onko siis tossa pannussa oikeasti vaara ton jäätymiseen? oliskos jollain laittaa kuvaa siitä missä toi on ja millanen se on ni vois tarkistaa sen kunnon.
M20B25 huohotin letku, missä lienet
Collapse
X
-
http://www.realoem.com/bmw/showparts...86&hg=11&fg=15Originally posted by Bemppuonko siis tossa pannussa oikeasti vaara ton jäätymiseen? oliskos jollain laittaa kuvaa siitä missä toi on ja millanen se on ni vois tarkistaa sen kunnon.
numero 5Mercedes-Benz CLK 230 Kompressor Cabriolet (A208) -99
Bayerische Motoren Werke 525i (e34) -89
-
kyllä se mahdollista on. itse olen kerran kokenut. ei liene kovinkaan yleistä. asia ilmeni sillä , että _öljypohjantiivisteen_ välistä alkoi puskea ohutta öljysumua kampikammioon aiheutuneen paineen myötä...Originally posted by Bemppuonko siis tossa pannussa oikeasti vaara ton jäätymiseen? oliskos jollain laittaa kuvaa siitä missä toi on ja millanen se on ni vois tarkistaa sen kunnon.
Comment
-
TuossaKIN on olemassa se vaara, kuten monissa muissakin moottoreissa. Ranskalaiset lienee kuuluisimpia huohotinongelmistaan. Muistuu mieleen uutiskuvat (viime tai sitä edelliseltä talvelta) kun Citroenin merkkihuollon pihalla oli toistakymmentä uutta patonkia rivissä. Niiden ohjekirjassa on ohjeet auton talvikäyttöä varten, jolla huohotinongelmat voisi ehkäistä, mutta suomalainen maukka perusjätkä ei tunnetusti ohjekirjoja lue kuin jälkeen päin.Originally posted by Bemppuonko siis tossa pannussa oikeasti vaara ton jäätymiseen? oliskos jollain laittaa kuvaa siitä missä toi on ja millanen se on ni vois tarkistaa sen kunnon.
Mistä kohti M20B25:n huohotinletku yleensä jäätyy? Katsoin omasta tuota letkua ennen talvipakkasia ja ainakin venttiilikopan puoleisesta päästä oli kunnossa.
EDIT: PERRKELE, foorumille joku päivitys tainnut tulla kun ei enää Firefoxilla toimi viestien kirjoituksessa rivinvaihdot, eikä hymiöt. Pitää tällä IE:n paskalla editoida viestejä... Firefoxilla uloskirjautuessakin tulee viesti "An error occurred while attempting to log you out."
EDIT: Ai näistä foorumin ongelmista onkin topicci...Last edited by HarzaTheMan; 09-02-2006, 13:13.ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä
Comment
-
Eli siis se on nimenomaan se kampikammion huohotin mikä menee tukkoon? Mitä on siis tehtävissä ettei tota ongelmaa pääse syntymään, rukoilu?Originally posted by Jubukyllä se mahdollista on. itse olen kerran kokenut. ei liene kovinkaan yleistä. asia ilmeni sillä , että _öljypohjantiivisteen_ välistä alkoi puskea ohutta öljysumua kampikammioon aiheutuneen paineen myötä...Liippa se miehen tiellä pitää!
Comment
-
Heitä koko huohotin mäkeen. Suora avara putki vaan ulkoilmaan töhöttää. Hyvin huohottaa, eikä jäädy. Jos tykkää niin päähän voi laittaa pienen suodattimen, mutta silloin jäätymis riski kasvaa...
Comment
-
kampikammion huohotinhan huohottaa venttiilikoneistoon ( =isojööti, ei tukkeudu) . venakopasta taas on huohotinletku siihen kaasuläpälle. se jäätyi mulla jostain sieltä imusarjan alta piilossa olevalta osalta. semmonen n. sentin jääpulikka tuli paineilmalla sieltä ulos. ihmetytti kun ei ollut semmosta normaalia huohotinräkäjäätymää , vaan ihan näöltään kirkas kuin jääpuikko. varmaan tarvitaan todella "sopivat" olosuhteet että moinen ilmiö tapahtuu kyseisessä moottorissa. sen verran harvinaisia ovatten kuitenkin.Originally posted by BemppuEli siis se on nimenomaan se kampikammion huohotin mikä menee tukkoon? Mitä on siis tehtävissä ettei tota ongelmaa pääse syntymään, rukoilu?
Comment
Comment