Announcement

Collapse
No announcement yet.

530 DA touring -00 Laatikko paskana?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Maxon
    Bimmer Rookie
    • Feb 2004
    • 162
    • Lahti

    #16
    Originally posted by -Tapi
    Kunnolla kiihdyttäessä tuo herja viittaa öljyn vähyyteen.

    Voi olla muutakin mutta kannattaa aloittaa siitä.
    Joo huomenna pitää soitella korjaamoon ja viedä takas. Kerkesinkin lueskelemaan muitakin autoloota ongelmaisia ja öljyt on monessa mainittuna.
    Toinen on sitten se että lämmöt ei mulla pysy enää "puolessa välissä" vaan ne on alkanut putoamaan.
    ~Two Beer Or Not Two Beer, That's The Problem~
    ~ShakesBeer~

    Comment

    • Maxon
      Bimmer Rookie
      • Feb 2004
      • 162
      • Lahti

      #17
      Lueskelin tossa noista muista lämpö ongelmista ja olen ymmärtänyt että laatikkoonkin menee joku lauhdutus? korjatkaa jos oon väärässä.
      Ongelma on siis se että lämmöt putoaa vauhdissa 1/3 viivaan, joten jos vesipumppu alkaisi olemaan entinen ja "lavat" kuluneet niin riittääkö siitä jäähdytystä itse laatikolle....mielestäni puolitoista vuotta sitten pumppu vaihdettiin...mietin vaan että oisko toi koko lämpöongelma rikkonut laatikosta kamoja
      ~Two Beer Or Not Two Beer, That's The Problem~
      ~ShakesBeer~

      Comment

      • -Tapi
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 3117
        • Välisuomi

        #18
        Ymmärsinkö oikein että luet moottorinlämpömittaria?

        Jos se ei nouse, vaihda termostaatti.

        Moottorinlämpö vaikuttaa laatikon lämpöön vain syylärin kanssa samassa olevan öljynjäähdyttimen kautta, eli olemattoman vähän.. Laatikon öljy kiertää siis (muistaakseni vain D-asennossa) keulalla olevan öljynjäähdyttimen kautta takaisin lootaan.
        ---

        Comment

        • 525TDS Touring
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2004
          • 483
          • Sahalahti

          #19
          Originally posted by Maxon
          tai no, nyt on se ongelma että kunnolla kiihdyttäessä saan "Transm.Safe Prog" tekstin ruutuun ja ei mene mihinkään enää. Auton sammutus ja käynnistys "nollaa" tilanteen. Seuraava ongelma on se että vaihto tapahtuu todella omituisesti, miettien tykittäessä. Viimeinen on se että jyrkässä ylämäessä systeemi ei tunnu osaavan päättää millä vaihteella mennään, kun antaa kaasua , heittää pari pykälää pienemmälle, pari pykälää isommalle ja taas pienemmälle.

          Mitä lootaan vaihdettiin:

          - Turbiinin korjaus
          - Tivarit, ns "Masterkitti"
          - Levysarja, 4 pakka
          - CRL-25-TAF-X 75/90 (jaa a, mikä lienee)
          - suotimet, öljyt.

          Eikös joku kirjottanu tosta "ei osaa päättää mikä vaihde" asiasta?
          TAF-X 75/90 on Castrolin perä/manuaalilaatikkoöljy, lienevätkö käyttäneen asennuksessa liukasteena. Oliko määrää merkattu?
          Ex-525TDSa Touring -98
          Ex-MB E220T CDi -02
          E61 520D -09
          F11 518d -16

          Comment

          • Maxon
            Bimmer Rookie
            • Feb 2004
            • 162
            • Lahti

            #20
            Originally posted by 525TDS Touring
            TAF-X 75/90 on Castrolin perä/manuaalilaatikkoöljy, lienevätkö käyttäneen asennuksessa liukasteena. Oliko määrää merkattu?
            6.5 litraa oli laskussa.
            ~Two Beer Or Not Two Beer, That's The Problem~
            ~ShakesBeer~

            Comment

            • Maxon
              Bimmer Rookie
              • Feb 2004
              • 162
              • Lahti

              #21
              Ja nyt toimii!

              eli 3dl meni lisää öljyä lootaan ja nyt tykittää samallalailla ku aikaisemmin. toistaiseksi ei oo ainakaan tullu mitään virheilmoituksia.

              Pitänee toi termari vaihtaa asappina vaikka kohtahan se on jo kesä
              ~Two Beer Or Not Two Beer, That's The Problem~
              ~ShakesBeer~

              Comment

              • 525TDS Touring
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2004
                • 483
                • Sahalahti

                #22
                Originally posted by Maxon
                6.5 litraa oli laskussa.
                Castrol TAF-X 75W-90

                Täyssynteettinen vaihteistoöljy. API GL-4+, VW 501.50

                Tollasen selostuksen antaa Castrolin sivu. Erikoinen homma
                Ex-525TDSa Touring -98
                Ex-MB E220T CDi -02
                E61 520D -09
                F11 518d -16

                Comment

                • Maxon
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2004
                  • 162
                  • Lahti

                  #23
                  Originally posted by -Tapi
                  Ymmärsinkö oikein että luet moottorinlämpömittaria?

                  Jos se ei nouse, vaihda termostaatti.

                  Moottorinlämpö vaikuttaa laatikon lämpöön vain syylärin kanssa samassa olevan öljynjäähdyttimen kautta, eli olemattoman vähän.. Laatikon öljy kiertää siis (muistaakseni vain D-asennossa) keulalla olevan öljynjäähdyttimen kautta takaisin lootaan.
                  Kiitos tästä, pitänee laitella vaihtoon termari. keskusteluja seuraamalla selkiintynyt että niitä on erilaisia lämmöiltä? 82,88,92 jne....oisko toi 92 asteen suositeltavin, niitä on näköjään muut ainakin laittaneet
                  ~Two Beer Or Not Two Beer, That's The Problem~
                  ~ShakesBeer~

                  Comment

                  • Maxon
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2004
                    • 162
                    • Lahti

                    #24
                    Originally posted by -Tapi
                    Ymmärsinkö oikein että luet moottorinlämpömittaria?

                    Jos se ei nouse, vaihda termostaatti.

                    Moottorinlämpö vaikuttaa laatikon lämpöön vain syylärin kanssa samassa olevan öljynjäähdyttimen kautta, eli olemattoman vähän.. Laatikon öljy kiertää siis (muistaakseni vain D-asennossa) keulalla olevan öljynjäähdyttimen kautta takaisin lootaan.
                    Juuri sitä mittaria, sen verran vielä että se nousee puoleen väliin mutta siitä laskee puolen välin ja 1/3 osa viivan väliin.
                    ~Two Beer Or Not Two Beer, That's The Problem~
                    ~ShakesBeer~

                    Comment

                    • -Tapi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 3117
                      • Välisuomi

                      #25
                      Jos termostaatti on jumissa (auki):
                      -syylärin läpi ei hiljaisessa vauhdissa kulje paljoa ilmaa jäähdyttämässä nestettä ja moottorinlämmöt nousevat jotakuinkin normaaleiksi.
                      -Kun vauhti kasvaa, syylärin jäähdytysteho kasvaa ja moottori viilenee.

                      Termostaatin tulisi pitää siis nestekierto syylärissä mahdollisimman pienenä kylmällä koneella ja avautua vasta kuumana. Osta sellainen termostaatti, mikä ajopeliisi kuuluu. Varaosatiskillä osaavat varmaan katsoa jostain kirjasta mikä alkuperäinen asteluku on.
                      ---

                      Comment

                      • Maxon
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2004
                        • 162
                        • Lahti

                        #26
                        Ja Voi Vittu!

                        Tänään liikenne valoista hieman reippaammin polkaistuani tuli taas "Trans Fail Safe Prog" ruutuun ja kolmosella loput lähdöt paikaltaan.
                        Ensi viikon keskiviikkona vasta aikaa katsoa uudestaan....vittu, no saipahan motivaatiota vetää kunnon perseet.
                        ~Two Beer Or Not Two Beer, That's The Problem~
                        ~ShakesBeer~

                        Comment

                        • Maxon
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2004
                          • 162
                          • Lahti

                          #27
                          Originally posted by 525TDS Touring
                          Castrol TAF-X 75W-90

                          Täyssynteettinen vaihteistoöljy. API GL-4+, VW 501.50

                          Tollasen selostuksen antaa Castrolin sivu. Erikoinen homma
                          Onko toi öljy väärää?
                          ~Two Beer Or Not Two Beer, That's The Problem~
                          ~ShakesBeer~

                          Comment

                          • Keimo
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 2032
                            • Kekkoslovakia

                            #28
                            Aina tuo trans. failsafe program ei tarkoita vaihteisto-ongelmia, vaan akun jännitteen vähyyttä tai sitten laturin viallisuutta. Jos jännite laskee liiaksi, ohjainpiiri pukkaa virhekoodin eli tuon failsafe -ilmoituksen.

                            Comment

                            • Maxon
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2004
                              • 162
                              • Lahti

                              #29
                              Originally posted by Keimo
                              Aina tuo trans. failsafe program ei tarkoita vaihteisto-ongelmia, vaan akun jännitteen vähyyttä tai sitten laturin viallisuutta. Jos jännite laskee liiaksi, ohjainpiiri pukkaa virhekoodin eli tuon failsafe -ilmoituksen.
                              Thanks, siihen on just vaihettu akku, termari, ohjustehosteen nesteet ku oli ihan vaahtona mutta yks kyssäri ois et voiko ko. virhemessu tulla jos on vetareissa vikaa?
                              ~Two Beer Or Not Two Beer, That's The Problem~
                              ~ShakesBeer~

                              Comment

                              • 525TDS Touring
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2004
                                • 483
                                • Sahalahti

                                #30
                                Originally posted by 525TDS Touring
                                Castrol TAF-X 75W-90

                                Täyssynteettinen vaihteistoöljy. API GL-4+, VW 501.50

                                Tollasen selostuksen antaa Castrolin sivu. Erikoinen homma
                                Ei missään tapauksessa saa laittaa automaattiin.
                                Ex-525TDSa Touring -98
                                Ex-MB E220T CDi -02
                                E61 520D -09
                                F11 518d -16

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎