Kunnolla kiihdyttäessä tuo herja viittaa öljyn vähyyteen.
Voi olla muutakin mutta kannattaa aloittaa siitä.
Joo huomenna pitää soitella korjaamoon ja viedä takas. Kerkesinkin lueskelemaan muitakin autoloota ongelmaisia ja öljyt on monessa mainittuna.
Toinen on sitten se että lämmöt ei mulla pysy enää "puolessa välissä" vaan ne on alkanut putoamaan.
~Two Beer Or Not Two Beer, That's The Problem~
~ShakesBeer~
Lueskelin tossa noista muista lämpö ongelmista ja olen ymmärtänyt että laatikkoonkin menee joku lauhdutus? korjatkaa jos oon väärässä.
Ongelma on siis se että lämmöt putoaa vauhdissa 1/3 viivaan, joten jos vesipumppu alkaisi olemaan entinen ja "lavat" kuluneet niin riittääkö siitä jäähdytystä itse laatikolle....mielestäni puolitoista vuotta sitten pumppu vaihdettiin...mietin vaan että oisko toi koko lämpöongelma rikkonut laatikosta kamoja
~Two Beer Or Not Two Beer, That's The Problem~
~ShakesBeer~
Ymmärsinkö oikein että luet moottorinlämpömittaria?
Jos se ei nouse, vaihda termostaatti.
Moottorinlämpö vaikuttaa laatikon lämpöön vain syylärin kanssa samassa olevan öljynjäähdyttimen kautta, eli olemattoman vähän.. Laatikon öljy kiertää siis (muistaakseni vain D-asennossa) keulalla olevan öljynjäähdyttimen kautta takaisin lootaan.
tai no, nyt on se ongelma että kunnolla kiihdyttäessä saan "Transm.Safe Prog" tekstin ruutuun ja ei mene mihinkään enää. Auton sammutus ja käynnistys "nollaa" tilanteen. Seuraava ongelma on se että vaihto tapahtuu todella omituisesti, miettien tykittäessä. Viimeinen on se että jyrkässä ylämäessä systeemi ei tunnu osaavan päättää millä vaihteella mennään, kun antaa kaasua , heittää pari pykälää pienemmälle, pari pykälää isommalle ja taas pienemmälle.
Ymmärsinkö oikein että luet moottorinlämpömittaria?
Jos se ei nouse, vaihda termostaatti.
Moottorinlämpö vaikuttaa laatikon lämpöön vain syylärin kanssa samassa olevan öljynjäähdyttimen kautta, eli olemattoman vähän.. Laatikon öljy kiertää siis (muistaakseni vain D-asennossa) keulalla olevan öljynjäähdyttimen kautta takaisin lootaan.
Kiitos tästä, pitänee laitella vaihtoon termari. keskusteluja seuraamalla selkiintynyt että niitä on erilaisia lämmöiltä? 82,88,92 jne....oisko toi 92 asteen suositeltavin, niitä on näköjään muut ainakin laittaneet
~Two Beer Or Not Two Beer, That's The Problem~
~ShakesBeer~
Ymmärsinkö oikein että luet moottorinlämpömittaria?
Jos se ei nouse, vaihda termostaatti.
Moottorinlämpö vaikuttaa laatikon lämpöön vain syylärin kanssa samassa olevan öljynjäähdyttimen kautta, eli olemattoman vähän.. Laatikon öljy kiertää siis (muistaakseni vain D-asennossa) keulalla olevan öljynjäähdyttimen kautta takaisin lootaan.
Juuri sitä mittaria, sen verran vielä että se nousee puoleen väliin mutta siitä laskee puolen välin ja 1/3 osa viivan väliin.
~Two Beer Or Not Two Beer, That's The Problem~
~ShakesBeer~
Jos termostaatti on jumissa (auki):
-syylärin läpi ei hiljaisessa vauhdissa kulje paljoa ilmaa jäähdyttämässä nestettä ja moottorinlämmöt nousevat jotakuinkin normaaleiksi.
-Kun vauhti kasvaa, syylärin jäähdytysteho kasvaa ja moottori viilenee.
Termostaatin tulisi pitää siis nestekierto syylärissä mahdollisimman pienenä kylmällä koneella ja avautua vasta kuumana. Osta sellainen termostaatti, mikä ajopeliisi kuuluu. Varaosatiskillä osaavat varmaan katsoa jostain kirjasta mikä alkuperäinen asteluku on.
Tänään liikenne valoista hieman reippaammin polkaistuani tuli taas "Trans Fail Safe Prog" ruutuun ja kolmosella loput lähdöt paikaltaan.
Ensi viikon keskiviikkona vasta aikaa katsoa uudestaan....vittu, no saipahan motivaatiota vetää kunnon perseet.
~Two Beer Or Not Two Beer, That's The Problem~
~ShakesBeer~
Aina tuo trans. failsafe program ei tarkoita vaihteisto-ongelmia, vaan akun jännitteen vähyyttä tai sitten laturin viallisuutta. Jos jännite laskee liiaksi, ohjainpiiri pukkaa virhekoodin eli tuon failsafe -ilmoituksen.
Aina tuo trans. failsafe program ei tarkoita vaihteisto-ongelmia, vaan akun jännitteen vähyyttä tai sitten laturin viallisuutta. Jos jännite laskee liiaksi, ohjainpiiri pukkaa virhekoodin eli tuon failsafe -ilmoituksen.
Thanks, siihen on just vaihettu akku, termari, ohjustehosteen nesteet ku oli ihan vaahtona mutta yks kyssäri ois et voiko ko. virhemessu tulla jos on vetareissa vikaa?
~Two Beer Or Not Two Beer, That's The Problem~
~ShakesBeer~
Comment