Announcement

Collapse
No announcement yet.

530 DA touring -00 Laatikko paskana?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Maxon
    Bimmer Rookie
    • Feb 2004
    • 162
    • Lahti

    530 DA touring -00 Laatikko paskana?

    Moikka,

    Onko kenelläkään ollut samoja kokemuksia kuin allekirjoittaneella.
    Näiden pakkasten aikaan prätkämessuilta palatessani pirssi piti omituista hurinaa ja seuraavana päivänä kun piti töihin lähteä niin se tärisi niin maan perkeleesti ja aina vain kun on veto päällä, tyhjäkäynnillä ilman vaihdetta kone kävi oikein hyvin. PA suodattimen vaihtoa on kokeiltu mutta se ei vaikuttanut mihinkään. Tiistaina ois pajalle aika, laatikkoa epäilivät, että sieltä olisi mennyt joku 1/2 vaihteen välinen rumpu (ei hajuakaan) , joka on kuulemma "tyyppivika" , kustannus arvio 2500€ (Mega-autossa uusi maksaa 6000€) .

    Voisiko kyse olla jostain anturista?

    nm vikamuistia lukemaanko ennen turhaa laatikon remppaa, muilla samoja ongelmia?
    ~Two Beer Or Not Two Beer, That's The Problem~
    ~ShakesBeer~
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6325
    • P-Pohjanmaa

    #2
    Ei ole tuollaista vikaa ollut enkä toivokaan,pakkasella mulla laatikko temppuili kerran ja vikakoodeihin jäi jälki nopeustunnistimesta.
    Kannattaa varmaan aloittaa homma vikakoodin luvulla..ja toivotaan ettei mitään kallista ole mennyt .
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport

    Comment

    • buksin-1
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 4592
      • Keski-Pohjanmaa

      #3
      Onko tehot talella? Jos ei, niin epäiltynä voisi olla myös siirtopumppu (280e).
      Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
      Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
      SISUSTAT modaukset

      Comment

      • Maxon
        Bimmer Rookie
        • Feb 2004
        • 162
        • Lahti

        #4
        EI paljon uskaltanu rääkkäillä mutta muutaman kerran tuli annettua kenkää ku vitutti se tärinä ja oletin ekana että 30 asteen pakkanen teki naftalle temput, se siis piti saada kulkemaan , ja kyllä se mielestäni suht samanoloiselta tuntu, tosin kierroksien nousu ja vaihteen vaihtuminen kesti pitempään.

        Outoa oli myös että hetkeksi se vika hävis kokonaan siinä kaasutellessa eli luulis et jos joku on laatikosta murtunut niin se tekis sitä kokoajan vaikkakaan en oo ajanut pariin päivään sillä ollenkaan.

        Itse epäilin aluksi jäätä mutta auto oli 8 tuntia lämpösessä ja se ei vaikuttanut ainakaan. Mulla on tossa laatikossa ns "ikiöljyt" jotka kyllä kuullostaa oudolta, eikös ainut aine joka säilyy ja parane suljetussa tilassa ole viski

        No, tiistainahan tuo alkaa selvitä, pitänee kuitenkin ensin pyytää vikakoodien lukua.
        ~Two Beer Or Not Two Beer, That's The Problem~
        ~ShakesBeer~

        Comment

        • veku
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6325
          • P-Pohjanmaa

          #5
          Laitahan diagnoosi tänne viasta.
          F11 M550D
          E39 M5
          F26 3.0 Da M-Sport
          E61 535D M-Sport

          Comment

          • Maxon
            Bimmer Rookie
            • Feb 2004
            • 162
            • Lahti

            #6
            Nyt se on tuomio tullut.

            Vika oli ilmeisesti Turbiinissa, siinä oli välystä joka teki tuon "tärinän".
            Kustannusarvio sentään putosi roimasti, turbiinin postitus turkulaiseen putiikkiin ja takas, turbiinin huolto ja paketin läjään laitto, jäänee alle 1000€:iin joten parempi ainakin ku alkuperäinen arvio.

            Kuulemma noita Turbiini huoltoja tekee suomessa vain yksi firma?
            ~Two Beer Or Not Two Beer, That's The Problem~
            ~ShakesBeer~

            Comment

            • Keimo
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 2032
              • Kekkoslovakia

              #7
              Hyvä, älä vaan kerro mikä firma!

              Comment

              • Maxon
                Bimmer Rookie
                • Feb 2004
                • 162
                • Lahti

                #8
                Originally posted by Keimo
                Hyvä, älä vaan kerro mikä firma!
                , pitänee kysästä ja ilmottaa
                ~Two Beer Or Not Two Beer, That's The Problem~
                ~ShakesBeer~

                Comment

                • Jarkko S
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2003
                  • 595
                  • Käärmelahti/Maaninka

                  #9
                  E60 530d M-Sport
                  E53 X5 3.0d Sport
                  E53 X5 3.0d Sport Paku
                  E93 330d
                  E61 535d M-Sport
                  E61 520d
                  E46 320i

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Turbiini? Ihan käsittämätön diagnoosi ja mikä ihmeen päittäisvälys???

                    Comment

                    • azvaltti
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2005
                      • 89

                      #11
                      Maxon, onko tuo sun bimmeri chipitetty ja paljonko ajettu? Tietää alkaa itsekkin "pelkäämään" noita oireita...

                      Comment

                      • Maxon
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2004
                        • 162
                        • Lahti

                        #12
                        Originally posted by azvaltti
                        Maxon, onko tuo sun bimmeri chipitetty ja paljonko ajettu? Tietää alkaa itsekkin "pelkäämään" noita oireita...
                        Ei oo chipattu, 193 heponen normi vehe.
                        Kilsoja alkaa olla päälle 250tkm.
                        ~Two Beer Or Not Two Beer, That's The Problem~
                        ~ShakesBeer~

                        Comment

                        • Maxon
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2004
                          • 162
                          • Lahti

                          #13
                          Originally posted by Hemi
                          Turbiini? Ihan käsittämätön diagnoosi ja mikä ihmeen päittäisvälys???
                          Sanoin välystä, suunnista ei oo tietoakaan
                          Oli myös kuluneet "levyt" (mitä ovatkaan) ja tiivari satsi menee uusiks.
                          alta 200€ levyt ja alta 200€ tivarit, kuulemma...

                          Hinta alkaa pompsahtamaan taas...
                          ~Two Beer Or Not Two Beer, That's The Problem~
                          ~ShakesBeer~

                          Comment

                          • Maxon
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2004
                            • 162
                            • Lahti

                            #14
                            Nyt on korjattu...

                            tai no, nyt on se ongelma että kunnolla kiihdyttäessä saan "Transm.Safe Prog" tekstin ruutuun ja ei mene mihinkään enää. Auton sammutus ja käynnistys "nollaa" tilanteen. Seuraava ongelma on se että vaihto tapahtuu todella omituisesti, miettien tykittäessä. Viimeinen on se että jyrkässä ylämäessä systeemi ei tunnu osaavan päättää millä vaihteella mennään, kun antaa kaasua , heittää pari pykälää pienemmälle, pari pykälää isommalle ja taas pienemmälle.

                            Mitä lootaan vaihdettiin:

                            - Turbiinin korjaus
                            - Tivarit, ns "Masterkitti"
                            - Levysarja, 4 pakka
                            - CRL-25-TAF-X 75/90 (jaa a, mikä lienee)
                            - suotimet, öljyt.

                            Eikös joku kirjottanu tosta "ei osaa päättää mikä vaihde" asiasta?
                            ~Two Beer Or Not Two Beer, That's The Problem~
                            ~ShakesBeer~

                            Comment

                            • -Tapi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 3117
                              • Välisuomi

                              #15
                              Kunnolla kiihdyttäessä tuo herja viittaa öljyn vähyyteen.

                              Voi olla muutakin mutta kannattaa aloittaa siitä.
                              ---

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎