Announcement

Collapse
No announcement yet.

kytkimen ilmaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jarppa82
    Newbiemmer
    • Sep 2005
    • 7

    kytkimen ilmaus

    eli ongelma on kun kytkimen työsylinterille ei tule kytkin nestettä vaikka pumppaa kuinka kauan poljinta ja koittaa ilmata... ilmaa kyllä tulee. Kytkin poljin on ihan löysä. Onko tossa joku kikka mikä pitäs tietää, eikö toi kytkin ilmata samalla tavalla kun jarrutkin yleensä? Ja auto on e36 320i-94
  • Leka
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 7701
    • Vilppula

    #2
    Originally posted by jarppa82
    eli ongelma on kun kytkimen työsylinterille ei tule kytkin nestettä vaikka pumppaa kuinka kauan poljinta ja koittaa ilmata... ilmaa kyllä tulee. Kytkin poljin on ihan löysä. Onko tossa joku kikka mikä pitäs tietää, eikö toi kytkin ilmata samalla tavalla kun jarrutkin yleensä? Ja auto on e36 320i-94
    Haku auttaa
    sigpic

    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


    Comment

    • vpernu
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2003
      • 522
      • Kouvola

      #3
      ite tein niin et säiliö täytee ja paineilmaa vähän perää ja ilmausruuvi auki..se oli siin

      Comment

      • jani73
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 4320
        • Turku

        #4
        Originally posted by LASSI-S
        täytyy ilmata alakautta. eli joku ruutta jossa on letku, ja sen letkun täytyy pysyä sit kiinni kunnolla, ja nestettä täytyy painaa sillä ruutalla tosi lujaa sinne että menee. vittumainen systeemi. nimimerkki: spetke ainakin osaa neuvoa tuon hyvin
        Apteekin injektioruisku toimii ainakin tuossa hommassa.

        Comment

        • jarppa82
          Newbiemmer
          • Sep 2005
          • 7

          #5
          Kiitoksia kaikille neuvoista! Pitää tänään koittaa saada kytkin kuntoon!

          Comment

          • seidltuning
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 1941
            • Vantaa

            #6
            kytkimen ilmaus

            eli ongelma on seuraavanlainen
            vaihdettu jäykempi asetelma ja järjestelmä on ollut tyhjä.
            sen jälkeen ei ole kytkintä saanut irrottamaan???
            eli hyviä keinoja kytkimen ilmaukseen ,koska normi pumppaustekniikka ei auta
            G30 530e Sedan
            E30 325i Cabriolet

            Comment

            • Eepo
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 5388
              • Tampere

              #7
              Originally posted by seidltuning
              eli ongelma on seuraavanlainen
              vaihdettu jäykempi asetelma ja järjestelmä on ollut tyhjä.
              sen jälkeen ei ole kytkintä saanut irrottamaan???
              eli hyviä keinoja kytkimen ilmaukseen ,koska normi pumppaustekniikka ei auta
              pumppasit sitä kytkintä pitkään kuin pikkusika???
              jos ei sil niin sit samalla tavalla kuin jarrut...
              -Harley Davidson Sportster - 89-
              -Harley Davidson softail -89-
              -Suzuki PV50 -86-

              Comment

              • GOOFY
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 4139
                • .

                #8
                Originally posted by seidltuning
                eli ongelma on seuraavanlainen
                vaihdettu jäykempi asetelma ja järjestelmä on ollut tyhjä.
                sen jälkeen ei ole kytkintä saanut irrottamaan???
                eli hyviä keinoja kytkimen ilmaukseen ,koska normi pumppaustekniikka ei auta
                semmone keino on että ottaapi sylinterin irti ja nostaa sen mahdollisimman korkealle, sen minkä letku antaa nostaa... sit lukitsee jollain raudalla ettei mäntä tuu ulos ja sit letku astiaan nipasta ja polkee perään...
                E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                Comment

                • mikko
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2002
                  • 1749
                  • kotona

                  #9
                  E30 ilmasin ainaki niin että säiliö täyteen nestettä ja työsylkän ruuvi auki, rapsautin battery tölkin auki ja katselin kuinka pinta lähtee laskemaan... ryysryysryys siinä batteryä siemailen ja lisäilen nestettä... kun ensimmäiset tipat tippuu lattialle niin ruuvi kiinni!!

                  PERKELE! tippui 2 tippaa nestettä sormille!! olipas sottainen homma

                  järjestelmä on ilmeisesti sellainen että ilmakuplat pyrkii koko ajan ylöspäin, ton kummemmin ei ole koskaan tarvinnu sekaantua systeemiin

                  Comment

                  • s14 1990
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2005
                    • 142
                    • Tampere

                    #10
                    E30 ilmasin ainaki niin että säiliö täyteen nestettä ja työsylkän ruuvi auki, rapsautin battery tölkin auki ja katselin kuinka pinta lähtee laskemaan... ryysryysryys siinä batteryä siemailen ja lisäilen nestettä... kun ensimmäiset tipat tippuu lattialle niin ruuvi kiinni!!

                    Noin ammattimies tekisi...

                    Comment

                    • markov7
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2004
                      • 97

                      #11
                      Tippakannulla työsylinterin ilmaruuvista nestettä sisään.
                      s14 rally

                      Comment

                      • jani73
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 4320
                        • Turku

                        #12
                        Originally posted by markov7
                        Tippakannulla työsylinterin ilmaruuvista nestettä sisään.
                        Tai injektioruiskulla.

                        Comment

                        • GOOFY
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2005
                          • 4139
                          • .

                          #13
                          Originally posted by jani73
                          Tai injektioruiskulla.
                          niin tai letku etusatulan nipasta kytkimen nippaan ja molemmat auki ja alkaa polkemaan...
                          E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                          Comment

                          • larmatin
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 1118
                            • Perttula

                            #14
                            Originally posted by GOOFY
                            niin tai letku etusatulan nipasta kytkimen nippaan ja molemmat auki ja alkaa polkemaan...

                            ääni tälle ja tietysti polkeminen tarkoittaa jarrun polkemista.

                            Comment

                            • GOOFY
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2005
                              • 4139
                              • .

                              #15
                              Originally posted by larmatin
                              ääni tälle ja tietysti polkeminen tarkoittaa jarrun polkemista.
                              hyvä ku korjasit...
                              E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎