Announcement

Collapse
No announcement yet.

m50 koneen ongelmat bensasyönti/käynnistyvyys ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jaskaz
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 205
    • Tampere

    m50 koneen ongelmat bensasyönti/käynnistyvyys ongelma

    terve ostin tuollasen 520i m50 koneella ja kun tein ensimmäiset reissuni sillä ajoin 70l bensaa 670km. ja auto oli kuin unelma aina lähti hyin käyntiin eikä kuluttanut paljoa bensaa.

    no suoritin autoon konepesun enkä kerinnyt sitä kuivaamaan. sinä viikkona oli -25c pakkasta

    sen jälkeen muutaman viikon sisällä ilmeni vikoja

    eli autoa sai sahata kylmällä käyntiin oikeen urakalla. tyhjäkäynti aaltoili aikalailla kylmänä että kovemman kiihdytyksen jälkeen.
    no tankkasin hetki sitten tankin täyteen 80litraa ja ajelin autolla normaalisti pintakaasulla ei polkemalla ja pääsin tankillisella 310km. mitähän vikaa autoon tuli kun rupesi syömään soppaa noin sikana.

    no nollasin motronikin eli annoin olla yön akun irti ja putsasin sen oikeen avaamalla boksin + paljon muita sähkö liittimiä. autossa on vikakoodi eli lamda anturissa maavuoto eli se on rikki mutta kun en oikeen usko että pesu rikkoo anturin.olisiko ohjaus boksi voinut mennä johonkin vikatilaan tuon pesun takia?

    joten antakaas vähän infoa mitä pitäs tehdä ps ei ole kivaa kun saa käydä kokoajan tankilla
    Bmw e39 523i sedan vm97

    ex e34 525ix touring
    ex mb 300ce sl
    ex e32 750ia luxury
    ex e34 525i
    ex mb 300sel
    ex e34 520 24v
  • Jusaus
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1124
    • Kajaani

    #2
    Originally posted by Jaskaz
    terve ostin tuollasen 520i m50 koneella ja kun tein ensimmäiset reissuni sillä ajoin 70l bensaa 670km. ja auto oli kuin unelma aina lähti hyin käyntiin eikä kuluttanut paljoa bensaa.

    no suoritin autoon konepesun enkä kerinnyt sitä kuivaamaan. sinä viikkona oli -25c pakkasta

    sen jälkeen muutaman viikon sisällä ilmeni vikoja

    eli autoa sai sahata kylmällä käyntiin oikeen urakalla. tyhjäkäynti aaltoili aikalailla kylmänä että kovemman kiihdytyksen jälkeen.
    no tankkasin hetki sitten tankin täyteen 80litraa ja ajelin autolla normaalisti pintakaasulla ei polkemalla ja pääsin tankillisella 310km. mitähän vikaa autoon tuli kun rupesi syömään soppaa noin sikana.

    no nollasin motronikin eli annoin olla yön akun irti ja putsasin sen oikeen avaamalla boksin + paljon muita sähkö liittimiä. autossa on vikakoodi eli lamda anturissa maavuoto eli se on rikki mutta kun en oikeen usko että pesu rikkoo anturin.olisiko ohjaus boksi voinut mennä johonkin vikatilaan tuon pesun takia?

    joten antakaas vähän infoa mitä pitäs tehdä ps ei ole kivaa kun saa käydä kokoajan tankilla
    Pesit koneen, et kuivannut, pistit pihalle jossa -25'C?

    Ihme jos ei ole muuta kuin lambda menny rikki, tulppien kolot kannattaa tsekata ettei ole vettä niissä, imuilma vuodot jne..

    Jäätynyt vesi voi rikkoa paikat pahastikkin, eli ihan ekana täysi kuivatus lämpimässä tallissa, ja jos lambdasta on vikakoodi, niin lambdan vaihto.

    Edit: Tämähän kuuluisi ongelmat osiolle..
    Last edited by Jusaus; 15-02-2006, 00:29.
    Nyk: GSX1300R -00
    Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
    ---------------------------------------------
    -Official member of BTCF-Sauna Team-
    ---------------------------------------------

    Comment

    • Cunttory
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2004
      • 1772
      • Kuopio

      #3
      Ei se lambda moottorinpesussa säry.
      Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

      Comment

      • Ville-325
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2003
        • 213

        #4
        Originally posted by Cunttory
        Ei se lambda moottorinpesussa säry.
        Ei, mutta jos koneesta on jotakin muuta särkyny pesun/jäätymisen seurauksena ni lambda särkyy sitte siinä.

        Comment

        • Jaskaz
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2006
          • 205
          • Tampere

          #5
          [QUOTE=Ville-325]Ei, mutta jos koneesta on jotakin muuta särkyny pesun/jäätymisen seurauksena ni lambda särkyy sitte siinä.[/Q


          eniten harmittaa kun auto rupesi viemään soppaa niin paljon ei ole ihan normaalia et tankillisella pääsee 300km

          juu lamdan aattelin vaihtaa vaikkakin lamda vika oli jo ennen pesua nyt ei tietoa enään mitä tehdä tulppa kolot on puhdistettu...

          yks mikä ehkä vois olla että tuo ilmamassamittarin ja imusarjan välinen putki olis rikki koska pientä haurastumaa siinä on ollut ettei vaan pesuri olis sitä särkeny pahemmin sekään kun nyt ei ole niitä ihan pienitehoisempia

          en tiedä sit mitä tehdä kun sais laskeen ton bensankulutuksen ekaks jotenkin??????????

          onko motronicissa olemassa jonkunlainen vikatila???
          Bmw e39 523i sedan vm97

          ex e34 525ix touring
          ex mb 300ce sl
          ex e32 750ia luxury
          ex e34 525i
          ex mb 300sel
          ex e34 520 24v

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #6
            Kulutus ei laske ilman että vika korjataan. Jos putki näyttää vähänkin rikkinäiseltä, niin heti vaihtoon. Katso samalla kaikki pienemmätkin letkut, vaikkeivät vielä olisi poikki niin kyllä nekin aika kovettuneet luultavasti tuon ikäisessä autossa on. Katso myös lambdan liitin, jos on vaikka täynnä vettä.

            En kyllä ole koskaan ymmärtänyt noita konepesuja, tuntuu vähän väliä menevän sillä rikki jotain tai vähintään sekaisin.
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • Leka
              BTCF Member
              • Sep 2003
              • 7701
              • Vilppula

              #7
              Jaa, ongelmat osiossa olikin jo saman kirjoittajan sama aihe... Akunkengät irti joksikin aikaa niin saat vikamuistin nollattua. Tuota kannattaa kokeilla ensimmäisenä.
              sigpic

              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


              Comment

              • Jaskaz
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2006
                • 205
                • Tampere

                #8
                Originally posted by Cell
                Kulutus ei laske ilman että vika korjataan. Jos putki näyttää vähänkin rikkinäiseltä, niin heti vaihtoon. Katso samalla kaikki pienemmätkin letkut, vaikkeivät vielä olisi poikki niin kyllä nekin aika kovettuneet luultavasti tuon ikäisessä autossa on. Katso myös lambdan liitin, jos on vaikka täynnä vettä.

                En kyllä ole koskaan ymmärtänyt noita konepesuja, tuntuu vähän väliä menevän sillä rikki jotain tai vähintään sekaisin.

                missäs päin mahtaa tuo liitin olla kun lamdahan on auton alla pakarissa?
                Bmw e39 523i sedan vm97

                ex e34 525ix touring
                ex mb 300ce sl
                ex e32 750ia luxury
                ex e34 525i
                ex mb 300sel
                ex e34 520 24v

                Comment

                • Jaskaz
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2006
                  • 205
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by Leka
                  Jaa, ongelmat osiossa olikin jo saman kirjoittajan sama aihe... Akunkengät irti joksikin aikaa niin saat vikamuistin nollattua. Tuota kannattaa kokeilla ensimmäisenä.

                  eli mull oli + kenkä irti vuorokauden mut siis pitää olla kummatkin kengät
                  Bmw e39 523i sedan vm97

                  ex e34 525ix touring
                  ex mb 300ce sl
                  ex e32 750ia luxury
                  ex e34 525i
                  ex mb 300sel
                  ex e34 520 24v

                  Comment

                  • Vanquish
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2004
                    • 1961
                    • Hki

                    #10
                    Originally posted by Cell
                    Kulu
                    En kyllä ole koskaan ymmärtänyt noita konepesuja, tuntuu vähän väliä menevän sillä rikki jotain tai vähintään sekaisin.
                    Liikkeet mainostaa et kone käy paremmin moottorin pesun myötä! Mitenkäs se käyntiin vaikuttaa jos päältä pölyt pyyhkii? Pesulla onkin merkitystä lähinnä ulkonäön takia. Ei tuota paskaa niin paljoa ole et vaikuttais koneen käyntiin, kulutukseen tms.

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      #11
                      Originally posted by Jaskaz
                      missäs päin mahtaa tuo liitin olla kun lamdahan on auton alla pakarissa?
                      Muistaakseni konehuoneen ihan takareunassa melko alhaalla. Tosin enpä ole nähnyt M50 koneista joten en osaa suoraan sanoa missä on. Näyttääkö kulutusmittari myös suuria lukemia, vai tyhjeneekö vain tankki? Meinaan paineella saa rikottua erittäin huonolla tuurilla myös vanhan ja hapertuneen bensaletkun suutintukin päästä. Tämä aiheuttaa myös bensanpaineiden laskua kun auto on seisoksissa ja sitten saa sahata.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • kuukankorpi
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2004
                        • 634

                        #12
                        Originally posted by Jaskaz
                        missäs päin mahtaa tuo liitin olla kun lamdahan on auton alla pakarissa?
                        imusarjan alla,nykyy sellainen kierrettävä liitin josta lähtee johdot auton alle,saman näköinen plugi kuin ilmamassamittarissa.

                        Comment

                        • Jaskaz
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2006
                          • 205
                          • Tampere

                          #13
                          Originally posted by Cell
                          Muistaakseni konehuoneen ihan takareunassa melko alhaalla. Tosin enpä ole nähnyt M50 koneista joten en osaa suoraan sanoa missä on. Näyttääkö kulutusmittari myös suuria lukemia, vai tyhjeneekö vain tankki? Meinaan paineella saa rikottua erittäin huonolla tuurilla myös vanhan ja hapertuneen bensaletkun suutintukin päästä. Tämä aiheuttaa myös bensanpaineiden laskua kun auto on seisoksissa ja sitten saa sahata.


                          mull ei toimi kulutus mittari. paljonko tankissa on muuten ainetta kun bensavalo vilkahtaa?

                          ostin lamda anturin ja vaihdan huomenna katsotaan auttaako. myös bensa letku täytyy tarkistaa
                          Bmw e39 523i sedan vm97

                          ex e34 525ix touring
                          ex mb 300ce sl
                          ex e32 750ia luxury
                          ex e34 525i
                          ex mb 300sel
                          ex e34 520 24v

                          Comment

                          • M o S
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2006
                            • 159

                            #14
                            Se on totta että vedellä on todella suuret voimat jos se pääsee jäätymään.. oli mitä oli niin se tekee tiensä että saa lisää tilaa laajentua. Kaverillä hajosi meinaan polttoaineen puolelta letku kun se kävi pesettämässä konettilan "ammattilaisilla". sinne jos päästää 120 bar vettä niin ei se hyvää voi tehdä!
                            BMW - The ultimate driving machine
                            ___________________________________________
                            - E30 325i Cabriolet
                            ex - E23 732iA
                            ex - E30 320i Cabriolet
                            ex - E28 535i

                            Comment

                            • Leka
                              BTCF Member
                              • Sep 2003
                              • 7701
                              • Vilppula

                              #15
                              Originally posted by Jaskaz
                              ...paljonko tankissa on muuten ainetta kun bensavalo vilkahtaa?
                              N.8l jäljellä kun bensavalo palaa, mainitaan muuten käyttohjekirjassakin... Jaa mistä löytää? No vaikka tuolta
                              Last edited by Leka; 16-02-2006, 18:42.
                              sigpic

                              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎