Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mistä ylikokoiset päittäislaakerit M20 koneeseen?

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • olafu
    Newbiemmer
    • May 2004
    • 21
    • Urjala

    Mistä ylikokoiset päittäislaakerit M20 koneeseen?

    Ei kuulemma saa tommosia mistään, pitääkö paikkansa? Niin ja nehän on semmoset missä on runkolaakeri samassa klimpissä päittäislaakerin kanssa, en tiedä miten yleinen bemareissa.
  • Julle
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2002
    • 659
    • Oulu

    #2
    Originally posted by olafu
    Ei kuulemma saa tommosia mistään, pitääkö paikkansa? Niin ja nehän on semmoset missä on runkolaakeri samassa klimpissä päittäislaakerin kanssa, en tiedä miten yleinen bemareissa.
    Eiköhän noita saa jokaiselta merkkikorjaamolta ja moottorikoneistamolta. Ite en ainakaan ettinyt yhtään, kävelin vaan koneistamolle ja ostin pois kuleksimasta. Ja päittäislaakeri löytyy tietysti joka moottorista.

    Comment

    • olafu
      Newbiemmer
      • May 2004
      • 21
      • Urjala

      #3
      Joo siis ilmanmuuta päittäislaakerit on joka koneessa Mutta pidän vain hieman ihmeellisenä ratkaisuna, että se on samaa puuta runkolaakerin kanssa.

      Yhdeltä koneistamolta on kyselty ja sieltä sanottiin, ettei noita ole saatavilla. Pitäisi siis olla std halkaisija mutta päittäiset ylikokoo. Akselia ei ole koneistettu vielä. Menis todennäkösesti +0.15-0.25 haarukkaan.

      Comment

      • ZoMbiE
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2003
        • 2583
        • Lohja, Virkkala

        #4
        Mites se on silleen väljä,että päittäisvälystä on liikaa? Vaihdettu jotai osia sinne kampikoneistoon jostain muusta koneesta?

        Comment

        • TheLoial
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 1109
          • Helsinki

          #5
          Kytkimen puoleinen pinta kuluu yleensä. Vanhemmissa akseleissa saattaa olla kunnolla urilla.

          Comment

          • ZoMbiE
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2003
            • 2583
            • Lohja, Virkkala

            #6
            Originally posted by TheLoial
            Kytkimen puoleinen pinta kuluu yleensä. Vanhemmissa akseleissa saattaa olla kunnolla urilla.
            Eikös sen olisi tarkoitus kulua aiemmin sen laakerin kuin sen kiinnityspukin/akselin?

            Comment

            • TheLoial
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2003
              • 1109
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by ZoMbiE
              Eikös sen olisi tarkoitus kulua aiemmin sen laakerin kuin sen kiinnityspukin/akselin?
              Niin kumpi niistä sitten kuluu aiemmin, mutta se kuitenkin jättää jäljet siihen akseliinkin. Voitelu ei taida olla rakenteen takia niin tehokasta siinä päittäislaakerin pinnassa kuin itse kampiakselin runkolaakerin kohdalla. Samalla tavallahan se kampiakselinkin pinta kuluu kuin laakerin, laakeri kuluu kuitenkin nopeammin kun on pehmeämpää. Niinhän se on tarkoitettukin.

              Comment

              Working...
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎