Ei kuulemma saa tommosia mistään, pitääkö paikkansa? Niin ja nehän on semmoset missä on runkolaakeri samassa klimpissä päittäislaakerin kanssa, en tiedä miten yleinen bemareissa.
Mistä ylikokoiset päittäislaakerit M20 koneeseen?
Collapse
X
-
Eiköhän noita saa jokaiselta merkkikorjaamolta ja moottorikoneistamolta. Ite en ainakaan ettinyt yhtään, kävelin vaan koneistamolle ja ostin pois kuleksimasta. Ja päittäislaakeri löytyy tietysti joka moottorista.Originally posted by olafuEi kuulemma saa tommosia mistään, pitääkö paikkansa? Niin ja nehän on semmoset missä on runkolaakeri samassa klimpissä päittäislaakerin kanssa, en tiedä miten yleinen bemareissa.
-
Joo siis ilmanmuuta päittäislaakerit on joka koneessa
Mutta pidän vain hieman ihmeellisenä ratkaisuna, että se on samaa puuta runkolaakerin kanssa.
Yhdeltä koneistamolta on kyselty ja sieltä sanottiin, ettei noita ole saatavilla. Pitäisi siis olla std halkaisija mutta päittäiset ylikokoo. Akselia ei ole koneistettu vielä. Menis todennäkösesti +0.15-0.25 haarukkaan.
Comment
-
Mites se on silleen väljä,että päittäisvälystä on liikaa? Vaihdettu jotai osia sinne kampikoneistoon jostain muusta koneesta?
Comment
-
Eikös sen olisi tarkoitus kulua aiemmin sen laakerin kuin sen kiinnityspukin/akselin?Originally posted by TheLoialKytkimen puoleinen pinta kuluu yleensä. Vanhemmissa akseleissa saattaa olla kunnolla urilla.
Comment
-
Niin kumpi niistä sitten kuluu aiemmin, mutta se kuitenkin jättää jäljet siihen akseliinkin. Voitelu ei taida olla rakenteen takia niin tehokasta siinä päittäislaakerin pinnassa kuin itse kampiakselin runkolaakerin kohdalla. Samalla tavallahan se kampiakselinkin pinta kuluu kuin laakerin, laakeri kuluu kuitenkin nopeammin kun on pehmeämpää. Niinhän se on tarkoitettukin.Originally posted by ZoMbiEEikös sen olisi tarkoitus kulua aiemmin sen laakerin kuin sen kiinnityspukin/akselin?
Comment
Comment