Katoppa paisarinkorkin alle, jos näyttää hyvältä niin tee pitkä lenkki, vaikkapa tunti motaria (omalla vastuulla tietenkin, ei näistä koskaan tiiä ) ja tarkasta tilanne sitten. Itellä oli korkki, tikku ja huohottimen putket täynnä keltasta paskaa kun laiskuuttani ajelin 5 km työmatkaa pakkasilla. Nyt kun on jättänyt lyhyet lenkit pois ja ajaa enemmän kerralla niin paskakin on kadonnut.
Samaa ongelmaa on täälläkin, vaimon muutaman kilometrin työmatkat aiheuttavat paljon majoneesia venttiilikoppaan ja pakoputkeenkin kertyy valtavasti vettä, joka aiheuttaa melkoisen höyrypilven kiihdyttäessä. Pidempi lenkki tien päällä ja näistä ongelmista ei ole tietoakaan.
Porasin äänenvaimentimiin reiät, joista vesi pääsee valumaan pois, nyt näkee peileistäkin jotain...
Lyhyitä matkoja tulee ajeltua. Mutta, savuttaa mielestäni liikaa valkoista savua ja jäähdytysnestettä reilun 200 km aikana hävinnyt paisuntasäiliöstä muutama viivan väli. Vituttaaa!!
Oletko ihan varma että sitä nestettä tosiaan häviää eikä kyse ole vain pinnan heittelystä lämpimänä vs kylmänä? Mitä valkoiseen savuun tulee niin kylmänä tuo M52 varmasti sitä pukkaa näillä keleillä. Katso sen jälkeen kun olet käynyt ajamassa koneen kunnolla lämpimäksi, eikä ihan pelkällä pintakaasulla.
Oma mylly kerää töhnää mun käytöllä ja olen tullut siihen tulokseen että tuon venakopan kansi on niin sokkeloinen siitä korkin tietämiltä että se ei siitä kunnolla hengitä vaan kerää höyryt sinne pakkasella jähmettymään. Huomaa myös että Esson baarin jutut että "tuo on vielä OK mutta jos majoneesia on öljytikussa niin sitten on rikki" ei päde hyvin tuohon koneeseen koska siinä huohotuksen ei-höyrymäinen tavara palautetaan takaisin öljytikkua pitkin alas kampikammioon.
Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor
On kyllä tullut ajeltua 5km työmatkaa enimmäkseen, mutta pieni veden häviäminen, savutus, keltanen töhnä öljyntäyttökorkissa ja edellisen omistajan vesipumpun ja termarin vaihto rupesi yhteenlaskettuna epäilyttämään.
Paisarin korkki on puhdas. Makean hajusta en tiedä. Täytyy ajaa kunnon lenkki, pisin matka mitä on tullut ajeltua on vajaa 30km yhtä kyytiä.
Niin ja eiköhän se "valkoinen savu" ole monesti näissä katalysaattorillisissa bensavehkeissä pakkasella ihan vaan vesihöyryä (?), siis muistaakseni h2o:ta tulee tuon katalyytin tuloksena.
Edit: piti valaista muistia ja kaivaa tietoa josta voimme todeta että tokihan sitä vettä tulee ilman katalysaattoriakin:
The main emissions of a car engine are:
Nitrogen gas (N2) - Air is 78-percent nitrogen gas, and most of this passes right through the car engine.
Carbon dioxide (CO2) - This is one product of combustion. The carbon in the fuel bonds with the oxygen in the air.
Water vapor (H2O) - This is another product of combustion. The hydrogen in the fuel bonds with the oxygen in the air.
ihan normia johtuu lyhyistä ajoista mulla e36 cäbi tekkee tuota aina seisonnan jälkeen jos lämmöt pysyy normina ja ei syö nestettä niin ei mitään hätää..
venttiilikoppaan voi päästä jonkun rikkoutuneen huohotinletkun kautta kosteutta.se ei paljoa tarvi,että rupeaa tota tahmaa keräämään korkkiin!
Emännän autossa kyseinen vika ja johtui tosta huohotinletkusta,joka oli aikansa elänyt.
E36 95 316i Sedan
E39 97 540i Touring
E46 99 320Ci Coupe
E53 01 X5 4,4 V8
E65 05 730d
F10 11 523i Sedan
F90 08 320i Sedan
Pakko laittaa tää kysymys oman mielenrauhan takia Auto on e46 328i. Eli huomasin tuossa yks ilta kun katsastin nesteitä ja öljyjä ja öljykorkkiin oli kertynyt kellertävä huntu tuota "mönjää". Siinä sitten hädässä tarkistelin kaikki nesteet ja niissä ei ole mitään vikaa, öljyt ei kovin hyviltä näyttäneet eli olivat aika tummat. Jäähdytysneste oli kirkasta jne. Kannattaako tuosta menettää yö uniaan vaikka ei ole pakkasta niin kosteutta on kyllä ilmassa kun tuntuu et sataa joka päivä niin voiko olla et koneeseen pääsee jostain kautta kosteutta? Töhnää on siis huom todella vähän vain hieman korkin pinnalla,korkin tiivistepinnalla(vain yhdessä kohtaa)ja venttiilikopan sisäpuolella reiän oikealla reunalla. Auto ei savuta eikä haise mitenkään oudolle! Ajan autolla n:13km pituista työmatkaa. Ps: töhnä häviää jos autolla ajaa hieman enemmän esim 30- 60 minuuttia.
Mihin kohtaan äänenvaimentimia te ootte noita reikiä porannu? Tuppaa toi oma kinneri puskemaan varsinkin kylminä aamuina valoissa seisoskellessa sellaset usvat että hävettää.. Jos sitä sais ees pikkasen vähennettyä niin helpottais kummasti.
Pakko laittaa tää kysymys oman mielenrauhan takia Auto on e46 328i. Eli huomasin tuossa yks ilta kun katsastin nesteitä ja öljyjä ja öljykorkkiin oli kertynyt kellertävä huntu tuota "mönjää". Siinä sitten hädässä tarkistelin kaikki nesteet ja niissä ei ole mitään vikaa, öljyt ei kovin hyviltä näyttäneet eli olivat aika tummat. Jäähdytysneste oli kirkasta jne. Kannattaako tuosta menettää yö uniaan vaikka ei ole pakkasta niin kosteutta on kyllä ilmassa kun tuntuu et sataa joka päivä niin voiko olla et koneeseen pääsee jostain kautta kosteutta? Töhnää on siis huom todella vähän vain hieman korkin pinnalla,korkin tiivistepinnalla(vain yhdessä kohtaa)ja venttiilikopan sisäpuolella reiän oikealla reunalla. Auto ei savuta eikä haise mitenkään oudolle! Ajan autolla n:13km pituista työmatkaa. Ps: töhnä häviää jos autolla ajaa hieman enemmän esim 30- 60 minuuttia.
Turhaan menetät yöunes,ihan kunnossa se on ainakin kertomasi perusteella.
Ei muuta kuin kovaa ajoa
Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
ex E39 535iA -97
sekä x määrä riisikippoja
no nii nyt tuli taas otettua cäbi ajoon ja öikkä korkissa oli luonnollisesti taas keltaista mänkkiä ei muutka ku uudet öljyt ja suodattimet nesteiden tarkistus muutama kova kiihari ja tsekkaan tilannetta ei kertynyt ennään mittään paskaa korkin alle ja auto toimii taas normaalisti eli jos seisotat autoa pitkään esim cabriot on tämä efekti melko yleinen..eli no proplemo..mutta jos normaalissa ajossa alkaa olemaan tuota sontaa koko ajan nii sitten kansihommia
Jos se majoneesin lisäksi puskee vielä rivakammassa kiihdytyksessä putkesta savua niin todennäköisesti huohotinjärjestelmä on tukkeutunut ja/tai separaattorin kalvo on sökö. Huohotinjärjestelmässä on todella ahtaita paikkoja ja ei ole mikään ihme jos tuo majoneesi kittaa ne ajan kanssa tukkoon. Silloin huohotin höyryt menee imausajan kautta polttoon ja seurauksena savua riittää. Ongelmat-osiossa pitkät tarinat aiheesta...
Comment