Announcement

Collapse
No announcement yet.

Öljykorkissa keltasta töhnää!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jMh
    Bimmer Rookie
    • Feb 2005
    • 167
    • Napapiirin tuntumassa...

    #16
    Originally posted by intfreak
    Katoppa paisarinkorkin alle, jos näyttää hyvältä niin tee pitkä lenkki, vaikkapa tunti motaria (omalla vastuulla tietenkin, ei näistä koskaan tiiä ) ja tarkasta tilanne sitten. Itellä oli korkki, tikku ja huohottimen putket täynnä keltasta paskaa kun laiskuuttani ajelin 5 km työmatkaa pakkasilla. Nyt kun on jättänyt lyhyet lenkit pois ja ajaa enemmän kerralla niin paskakin on kadonnut.
    Samaa ongelmaa on täälläkin, vaimon muutaman kilometrin työmatkat aiheuttavat paljon majoneesia venttiilikoppaan ja pakoputkeenkin kertyy valtavasti vettä, joka aiheuttaa melkoisen höyrypilven kiihdyttäessä. Pidempi lenkki tien päällä ja näistä ongelmista ei ole tietoakaan.
    Porasin äänenvaimentimiin reiät, joista vesi pääsee valumaan pois, nyt näkee peileistäkin jotain...
    E46 330 xiA Touring M-Sport II 2002
    Ex: E39 528i Touring 1997

    Vikakoodien lukua ja nollausta roin ympäristössä.

    Comment

    • kooma
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2004
      • 1020
      • Pikis

      #17
      Originally posted by mikron
      Lyhyitä matkoja tulee ajeltua. Mutta, savuttaa mielestäni liikaa valkoista savua ja jäähdytysnestettä reilun 200 km aikana hävinnyt paisuntasäiliöstä muutama viivan väli. Vituttaaa!!
      Oletko ihan varma että sitä nestettä tosiaan häviää eikä kyse ole vain pinnan heittelystä lämpimänä vs kylmänä? Mitä valkoiseen savuun tulee niin kylmänä tuo M52 varmasti sitä pukkaa näillä keleillä. Katso sen jälkeen kun olet käynyt ajamassa koneen kunnolla lämpimäksi, eikä ihan pelkällä pintakaasulla.

      Oma mylly kerää töhnää mun käytöllä ja olen tullut siihen tulokseen että tuon venakopan kansi on niin sokkeloinen siitä korkin tietämiltä että se ei siitä kunnolla hengitä vaan kerää höyryt sinne pakkasella jähmettymään. Huomaa myös että Esson baarin jutut että "tuo on vielä OK mutta jos majoneesia on öljytikussa niin sitten on rikki" ei päde hyvin tuohon koneeseen koska siinä huohotuksen ei-höyrymäinen tavara palautetaan takaisin öljytikkua pitkin alas kampikammioon.
      Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

      Comment

      • Bmw_e30
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2004
        • 1260
        • joutseno

        #18
        jos kerta savuttaa valkosta ja jos se haisee "makealle" nii voi sanoa 95% varmasti et kannentiivisti on sökö
        ex 325i -85 325i
        325i soupe -92 325i

        Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

        Comment

        • mikron
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 2171
          • Himas

          #19
          On kyllä tullut ajeltua 5km työmatkaa enimmäkseen, mutta pieni veden häviäminen, savutus, keltanen töhnä öljyntäyttökorkissa ja edellisen omistajan vesipumpun ja termarin vaihto rupesi yhteenlaskettuna epäilyttämään.

          Paisarin korkki on puhdas. Makean hajusta en tiedä. Täytyy ajaa kunnon lenkki, pisin matka mitä on tullut ajeltua on vajaa 30km yhtä kyytiä.

          Hyvin tuli taas tarinaa kaikilta, tattis!
          F11 530dA xDrive M-sport -13
          Ex:E39 525i Touring M-sport -03
          Ex: E38 740iA -98
          Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
          Ex: E39 523i -96
          Ex: E34 520i -89

          Comment

          • Kentsu
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2004
            • 1397
            • Tuusula

            #20
            Niin ja eiköhän se "valkoinen savu" ole monesti näissä katalysaattorillisissa bensavehkeissä pakkasella ihan vaan vesihöyryä (?), siis muistaakseni h2o:ta tulee tuon katalyytin tuloksena.

            Edit: piti valaista muistia ja kaivaa tietoa josta voimme todeta että tokihan sitä vettä tulee ilman katalysaattoriakin:
            The main emissions of a car engine are:

            Nitrogen gas (N2) - Air is 78-percent nitrogen gas, and most of this passes right through the car engine.
            Carbon dioxide (CO2) - This is one product of combustion. The carbon in the fuel bonds with the oxygen in the air.
            Water vapor (H2O) - This is another product of combustion. The hydrogen in the fuel bonds with the oxygen in the air.
            Last edited by Kentsu; 16-02-2006, 21:40.
            Ex: 523iA '97, 520iA '89
            /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

            Comment

            • bandit
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2002
              • 489
              • oulu

              #21
              ihan normia johtuu lyhyistä ajoista mulla e36 cäbi tekkee tuota aina seisonnan jälkeen jos lämmöt pysyy normina ja ei syö nestettä niin ei mitään hätää..
              NHF- Nerd Home Function

              Comment

              • V-Power
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2006
                • 1333
                • Varsinais-Suomi

                #22
                venttiilikoppaan voi päästä jonkun rikkoutuneen huohotinletkun kautta kosteutta.se ei paljoa tarvi,että rupeaa tota tahmaa keräämään korkkiin!
                Emännän autossa kyseinen vika ja johtui tosta huohotinletkusta,joka oli aikansa elänyt.
                E36 95 316i Sedan
                E39 97 540i Touring
                E46 99 320Ci Coupe
                E53 01 X5 4,4 V8
                E65 05 730d
                F10 11 523i Sedan
                F90 08 320i Sedan

                Comment

                • Martti.Kaij
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2006
                  • 356
                  • Oulu

                  #23
                  Pakko laittaa tää kysymys oman mielenrauhan takia Auto on e46 328i. Eli huomasin tuossa yks ilta kun katsastin nesteitä ja öljyjä ja öljykorkkiin oli kertynyt kellertävä huntu tuota "mönjää". Siinä sitten hädässä tarkistelin kaikki nesteet ja niissä ei ole mitään vikaa, öljyt ei kovin hyviltä näyttäneet eli olivat aika tummat. Jäähdytysneste oli kirkasta jne. Kannattaako tuosta menettää yö uniaan vaikka ei ole pakkasta niin kosteutta on kyllä ilmassa kun tuntuu et sataa joka päivä niin voiko olla et koneeseen pääsee jostain kautta kosteutta? Töhnää on siis huom todella vähän vain hieman korkin pinnalla,korkin tiivistepinnalla(vain yhdessä kohtaa)ja venttiilikopan sisäpuolella reiän oikealla reunalla. Auto ei savuta eikä haise mitenkään oudolle! Ajan autolla n:13km pituista työmatkaa. Ps: töhnä häviää jos autolla ajaa hieman enemmän esim 30- 60 minuuttia.
                  Last edited by Martti.Kaij; 17-10-2007, 18:11.
                  E46 328i

                  REDLINE OILS
                  UUC Motorwerks

                  Comment

                  • eldrin
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2007
                    • 521
                    • Espoo

                    #24
                    Mihin kohtaan äänenvaimentimia te ootte noita reikiä porannu? Tuppaa toi oma kinneri puskemaan varsinkin kylminä aamuina valoissa seisoskellessa sellaset usvat että hävettää.. Jos sitä sais ees pikkasen vähennettyä niin helpottais kummasti.
                    e60 530iA -04 Olivine Grün
                    e34 525i touring -94 Calypsorot///ex
                    e28 518 -83 Tikkurila-optik///ex
                    e36 328CiA -96 Aegaeisch Blau ///ex
                    e34 540iA -94 Arktissilber
                    ///ex

                    Comment

                    • Vehkis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2007
                      • 1441
                      • Turku

                      #25
                      Originally posted by Martti.Kaij View Post
                      Pakko laittaa tää kysymys oman mielenrauhan takia Auto on e46 328i. Eli huomasin tuossa yks ilta kun katsastin nesteitä ja öljyjä ja öljykorkkiin oli kertynyt kellertävä huntu tuota "mönjää". Siinä sitten hädässä tarkistelin kaikki nesteet ja niissä ei ole mitään vikaa, öljyt ei kovin hyviltä näyttäneet eli olivat aika tummat. Jäähdytysneste oli kirkasta jne. Kannattaako tuosta menettää yö uniaan vaikka ei ole pakkasta niin kosteutta on kyllä ilmassa kun tuntuu et sataa joka päivä niin voiko olla et koneeseen pääsee jostain kautta kosteutta? Töhnää on siis huom todella vähän vain hieman korkin pinnalla,korkin tiivistepinnalla(vain yhdessä kohtaa)ja venttiilikopan sisäpuolella reiän oikealla reunalla. Auto ei savuta eikä haise mitenkään oudolle! Ajan autolla n:13km pituista työmatkaa. Ps: töhnä häviää jos autolla ajaa hieman enemmän esim 30- 60 minuuttia.
                      Turhaan menetät yöunes,ihan kunnossa se on ainakin kertomasi perusteella.
                      Ei muuta kuin kovaa ajoa
                      Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
                      ex E39 535iA -97
                      sekä x määrä riisikippoja


                      Kesäautona toimii vw kupla -65

                      Comment

                      • bandit
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2002
                        • 489
                        • oulu

                        #26
                        no nii nyt tuli taas otettua cäbi ajoon ja öikkä korkissa oli luonnollisesti taas keltaista mänkkiä ei muutka ku uudet öljyt ja suodattimet nesteiden tarkistus muutama kova kiihari ja tsekkaan tilannetta ei kertynyt ennään mittään paskaa korkin alle ja auto toimii taas normaalisti eli jos seisotat autoa pitkään esim cabriot on tämä efekti melko yleinen..eli no proplemo..mutta jos normaalissa ajossa alkaa olemaan tuota sontaa koko ajan nii sitten kansihommia
                        NHF- Nerd Home Function

                        Comment

                        • Stroop
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2006
                          • 289
                          • Jyväskylä

                          #27
                          Jos se majoneesin lisäksi puskee vielä rivakammassa kiihdytyksessä putkesta savua niin todennäköisesti huohotinjärjestelmä on tukkeutunut ja/tai separaattorin kalvo on sökö. Huohotinjärjestelmässä on todella ahtaita paikkoja ja ei ole mikään ihme jos tuo majoneesi kittaa ne ajan kanssa tukkoon. Silloin huohotin höyryt menee imausajan kautta polttoon ja seurauksena savua riittää. Ongelmat-osiossa pitkät tarinat aiheesta...

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎