Kurkkasin tossa konehuoneeseen ja öljykorkissa on keltasta töhnää, onkohan nyt sitten kansipahvi palanut tai kansi halki? 523i -96.
Öljykorkissa keltasta töhnää!!
Collapse
X
-
Lyhyitä matkoja tulee ajeltua. Mutta, savuttaa mielestäni liikaa valkoista savua ja jäähdytysnestettä reilun 200 km aikana hävinnyt paisuntasäiliöstä muutama viivan väli. Vituttaaa!!F11 530dA xDrive M-sport -13
Ex:E39 525i Touring M-sport -03
Ex: E38 740iA -98
Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
Ex: E39 523i -96
Ex: E34 520i -89
Comment
-
Ei kai autos ole keittään päässy?Jos ei ole niin tuskin on kansi tai kansipahvi mennyt.Nestettä voi hävitä montaa muutakin kautta,kuten vesipumpun tiiviste,termarikotelo,paisuntasäiliö,ym.
Comment
-
Tarkasta vielä minkä väriset öljyt on tikussa. Voi olla että jos ajat lyhyitä ajoja paljon kovalla pakkasella, niin voi olla että se on kosteutta öljykorkissa kun ei kerkiä lämmetä kunnolla.
Comment
-
Oli miten oli, autosi kuuluu riskiryhmään vesipumpun osalta, joten jos sitä ei ole vaihdettu, nyt saattaa olla aika tai hetken päästä ihmetellään tien varressa keittänyttä autoa.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Edellinen omistaja vaihtanut vesipumpun ja jokunen aika sitten termostaatin. Sitä rupesin miettimään, että onko keittänyt sillä? Auto on ollut minulla kaksi viikkoa, ajanut vajaa 250km vasta.F11 530dA xDrive M-sport -13
Ex:E39 525i Touring M-sport -03
Ex: E38 740iA -98
Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
Ex: E39 523i -96
Ex: E34 520i -89
Comment
-
Originally posted by mikronEdellinen omistaja vaihtanut vesipumpun ja jokunen aika sitten termostaatin. Sitä rupesin miettimään, että onko keittänyt sillä? Auto on ollut minulla kaksi viikkoa, ajanut vajaa 250km vasta.
Comment
-
Voi olla että ns. pistetty vahinko kiertämään. Kai katsoit ostaessa öljykorkin alle?325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Originally posted by CellVoi olla että ns. pistetty vahinko kiertämään. Kai katsoit ostaessa öljykorkin alle?F11 530dA xDrive M-sport -13
Ex:E39 525i Touring M-sport -03
Ex: E38 740iA -98
Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
Ex: E39 523i -96
Ex: E34 520i -89
Comment
-
Katoppa paisarinkorkin alle, jos näyttää hyvältä niin tee pitkä lenkki, vaikkapa tunti motaria (omalla vastuulla tietenkin, ei näistä koskaan tiiä) ja tarkasta tilanne sitten. Itellä oli korkki, tikku ja huohottimen putket täynnä keltasta paskaa kun laiskuuttani ajelin 5 km työmatkaa pakkasilla. Nyt kun on jättänyt lyhyet lenkit pois ja ajaa enemmän kerralla niin paskakin on kadonnut.
N62 Money Spender Club
Comment
-
Originally posted by mikronKurkkasin tossa konehuoneeseen ja öljykorkissa on keltasta töhnää, onkohan nyt sitten kansipahvi palanut tai kansi halki? 523i -96.Ex: 523iA '97, 520iA '89
/// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"
Comment
-
Itsellä oli sama vika "töhnää korkin alla". Vika johtui liian matalasta moottorin lämpötilasta, eli termarin vaihto ja eipä oo enään näkynyt töhnää korkin alla.
Kannattaa katsoa että termari toimii, eipä ole paha nakki jos sijoittaa noin 20€ termariin ja 20min omaa aikaa vaihtamiseen.
Comment
-
Laakkosella vastattiin vastaavaan töhnä hommaan että täysin normaalia näin talviolosuhteissa! kyllähän se kosteus aina nousee ylöspäin ja öljykorkin pohjahan siinä tulee vastaan! Kaikenlisäksi laakkosella sanottiin että kyllä noi vettäkin vähän vie ihan noin ominaisuutena! eli ei varmaan hätää
Comment
Comment