Announcement

Collapse
No announcement yet.

Öljykorkissa keltasta töhnää!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikron
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 2171
    • Himas

    Öljykorkissa keltasta töhnää!!

    Kurkkasin tossa konehuoneeseen ja öljykorkissa on keltasta töhnää, onkohan nyt sitten kansipahvi palanut tai kansi halki? 523i -96.
    F11 530dA xDrive M-sport -13
    Ex:E39 525i Touring M-sport -03
    Ex: E38 740iA -98
    Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
    Ex: E39 523i -96
    Ex: E34 520i -89
  • Bmw_e30
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2004
    • 1260
    • joutseno

    #2
    voi syntyy iha siitäki jos ajelee paljon lyhyitä matkoja... jokku moottorit vaa tekee sitä
    ex 325i -85 325i
    325i soupe -92 325i

    Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

    Comment

    • mikron
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 2171
      • Himas

      #3
      Lyhyitä matkoja tulee ajeltua. Mutta, savuttaa mielestäni liikaa valkoista savua ja jäähdytysnestettä reilun 200 km aikana hävinnyt paisuntasäiliöstä muutama viivan väli. Vituttaaa!!
      F11 530dA xDrive M-sport -13
      Ex:E39 525i Touring M-sport -03
      Ex: E38 740iA -98
      Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
      Ex: E39 523i -96
      Ex: E34 520i -89

      Comment

      • kuukankorpi
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2004
        • 634

        #4
        Ei kai autos ole keittään päässy?Jos ei ole niin tuskin on kansi tai kansipahvi mennyt.Nestettä voi hävitä montaa muutakin kautta,kuten vesipumpun tiiviste,termarikotelo,paisuntasäiliö,ym.

        Comment

        • U. Turhapuro
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2002
          • 1161

          #5
          Tarkasta vielä minkä väriset öljyt on tikussa. Voi olla että jos ajat lyhyitä ajoja paljon kovalla pakkasella, niin voi olla että se on kosteutta öljykorkissa kun ei kerkiä lämmetä kunnolla.

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #6
            Oli miten oli, autosi kuuluu riskiryhmään vesipumpun osalta, joten jos sitä ei ole vaihdettu, nyt saattaa olla aika tai hetken päästä ihmetellään tien varressa keittänyttä autoa.
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • mikron
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 2171
              • Himas

              #7
              Edellinen omistaja vaihtanut vesipumpun ja jokunen aika sitten termostaatin. Sitä rupesin miettimään, että onko keittänyt sillä? Auto on ollut minulla kaksi viikkoa, ajanut vajaa 250km vasta.
              F11 530dA xDrive M-sport -13
              Ex:E39 525i Touring M-sport -03
              Ex: E38 740iA -98
              Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
              Ex: E39 523i -96
              Ex: E34 520i -89

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                #8
                Originally posted by mikron
                Edellinen omistaja vaihtanut vesipumpun ja jokunen aika sitten termostaatin. Sitä rupesin miettimään, että onko keittänyt sillä? Auto on ollut minulla kaksi viikkoa, ajanut vajaa 250km vasta.
                Ai ai, on voinut sillä vesipumppu sipata ja sitämyöten keittää. Siksikö se oli myynnissä? Kuka tietää... Toivottavasti ei ole kansi mennyt...

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  #9
                  Voi olla että ns. pistetty vahinko kiertämään. Kai katsoit ostaessa öljykorkin alle?
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • mikron
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 2171
                    • Himas

                    #10
                    Originally posted by Cell
                    Voi olla että ns. pistetty vahinko kiertämään. Kai katsoit ostaessa öljykorkin alle?
                    Joo tuli katottua, ei silloin näkynyt mitään.
                    F11 530dA xDrive M-sport -13
                    Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                    Ex: E38 740iA -98
                    Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                    Ex: E39 523i -96
                    Ex: E34 520i -89

                    Comment

                    • iikka
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 2597
                      • Oulu

                      #11
                      jos sitä töhnää on paljokin niin..... kansi.. kansi..
                      Speed costs, how fast you wanna go?

                      Comment

                      • intfreak
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2003
                        • 2966
                        • Uusikaupunni

                        #12
                        Katoppa paisarinkorkin alle, jos näyttää hyvältä niin tee pitkä lenkki, vaikkapa tunti motaria (omalla vastuulla tietenkin, ei näistä koskaan tiiä ) ja tarkasta tilanne sitten. Itellä oli korkki, tikku ja huohottimen putket täynnä keltasta paskaa kun laiskuuttani ajelin 5 km työmatkaa pakkasilla. Nyt kun on jättänyt lyhyet lenkit pois ja ajaa enemmän kerralla niin paskakin on kadonnut.
                        N62 Money Spender Club

                        Comment

                        • Kentsu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2004
                          • 1397
                          • Tuusula

                          #13
                          Originally posted by mikron
                          Kurkkasin tossa konehuoneeseen ja öljykorkissa on keltasta töhnää, onkohan nyt sitten kansipahvi palanut tai kansi halki? 523i -96.
                          Tällä on kuule sama tilanne samassa autossa. Ajot ollut etupäässä n. 25 km pätkiä kun tämän huomasin. Ostaessa syyskuussa tarkastin toki korkin eikä siellä tuollasta silloin ollut, eikä nesteiden häviämistä ole huomattu (en ole "laskenut viivoja"), eikä moottorissa ole ollut mitään ongelmaa. Itse en kyllä kovin hädissään tästä ole, joidennkin mielestä normaalia kovilla pakkasilla ja lyhyillä ajorupeamilla. Nesteet on ihan oikean näköistä.... Huomasin tuon jutun just tuossa kovilla pakkasilla. Täytyy nyt tarkkailla tuota varsinkin kun tuossa tulee heitettyä pidempi lenkki vissiin viikonloppuna...
                          Ex: 523iA '97, 520iA '89
                          /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                          Comment

                          • xPETEx
                            Newbiemmer
                            • Dec 2005
                            • 9

                            #14
                            Itsellä oli sama vika "töhnää korkin alla". Vika johtui liian matalasta moottorin lämpötilasta, eli termarin vaihto ja eipä oo enään näkynyt töhnää korkin alla.
                            Kannattaa katsoa että termari toimii, eipä ole paha nakki jos sijoittaa noin 20€ termariin ja 20min omaa aikaa vaihtamiseen .

                            Comment

                            • pwd83
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 1004
                              • Espoo

                              #15
                              Laakkosella vastattiin vastaavaan töhnä hommaan että täysin normaalia näin talviolosuhteissa! kyllähän se kosteus aina nousee ylöspäin ja öljykorkin pohjahan siinä tulee vastaan! Kaikenlisäksi laakkosella sanottiin että kyllä noi vettäkin vähän vie ihan noin ominaisuutena! eli ei varmaan hätää

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎