Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52B25 säksätys ja käynnistysongelmia, KORJATTU!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikron
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 2171
    • Himas

    #16
    Omaan autoon vaihdettiin eilen Teboilin huollossa ja hintaa tuli työlle 27,50e ja osalle Merteilistä 90e.
    F11 530dA xDrive M-sport -13
    Ex:E39 525i Touring M-sport -03
    Ex: E38 740iA -98
    Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
    Ex: E39 523i -96
    Ex: E34 520i -89

    Comment

    • harald
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2003
      • 252
      • Kaarina

      #17
      Originally posted by antti79
      Oliskos sulla tai jollain muulla laittaa kuvaa, että missä tuo kampuran asentotunnistin tarkalleen sijaitsee M50/M52 koneessa, kiitos.
      Kyseinen anturi löytyy moottorin etuosasta jäähdytysletkun takaa. Helppo vaihtaa itsekin. Ainoa paha on se kun johto menee sinne imusarjan alle liittimelle, niin siinä pitää hiukan voimistella, että saa kädet mahtumaan sinne.
      W204 C350 AMG
      Toyota Corolla 1.3XI 16V
      Ex: E39 530i M-Sport, E39 523i, E34 520i turbo, E30 320iM, E30 318i

      Comment

      • Tojopa
        BTCF Member
        • Mar 2004
        • 1592
        • Kuopio

        #18
        Tuo anturi kannataa vaihtaa kun auto vielä toimii, jahka se anturi päättää pimetä lopullisesti niin auto ei enää omin voimin liiku..

        Comment

        • BMWFW24
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2003
          • 276
          • Jämsä

          #19
          Voiko tuo osa "hajota" sillä lailla, että ei näy testerissä, mutta sekoittaa esim. sytytyksen ajoitusta? Liittyykö anturin hajoamiseen käynnistys ongelmat aina ja vaikutttaako akun kunto helposti anturin toimivuuteen?
          Tulipas kysymyksiä.
          ex. 316i e36 1991
          ex. 318iS Coupe e36 1992
          ex. 528iA Touring e39 1997
          ex 316i e30 1990, vaimon
          ex. X5 4.4i e53 2001
          ex 316 e46 2003, vaimon
          525iX e60 2008
          Z4 e85 2003, vaimon​

          Comment

          • boxer33
            Bimmer Rookie
            • Dec 2005
            • 47
            • Espoo

            #20
            Originally posted by Tojopa
            Tuo anturi kannataa vaihtaa kun auto vielä toimii, jahka se anturi päättää pimetä lopullisesti niin auto ei enää omin voimin liiku..
            Jep, tänään luetutin vikakoodit ja sehän se ainoa syyllinen oli. Eli koodi 41, kampuran asentotunnistin. Ei sit vissiin muuta ku vaihtoon, ja merteilistäkö sen saa halvimmalla?
            E46 320i Touring -02
            Ex: E36 323ti M-Tech -98

            Comment

            • Tojopa
              BTCF Member
              • Mar 2004
              • 1592
              • Kuopio

              #21
              Ite jouduin vaihtamaan tuon kuukaus takaperin ja kun auto piti saada heti ajoon niin hain merkkiliikkeestä anturin, makso täällä susirajalla 100 eur. Jostain saa varmasti halvemmalla, mutta eipä tuokaan paha ollu jos vertaa vaikka tuohon merteilin hintaan. Aika nätti homma vaihtaa itekki, jos vaan avaimet pysyy kädessä..

              Comment

              • boxer33
                Bimmer Rookie
                • Dec 2005
                • 47
                • Espoo

                #22
                Originally posted by Tojopa
                Aika nätti homma vaihtaa itekki, jos vaan avaimet pysyy kädessä..
                Juu itse ajattelin tuon vaihtaa, vaikka vaihtaisivat sen liikkeessäkin puoli-ilmaiseksi. Oppiipahan taas jotain uutta tuosta nykyisestäkin koslasta.

                Hieman edelleen ihmetyttää, että mikä siinä anturissa voi hajota? Eikös se kuitenkin ole ihan vain perinteinen HALL-anturi? Ettei vaan olis liitoskohdat, jotka alkaa hapettua tai väljistyä.
                E46 320i Touring -02
                Ex: E36 323ti M-Tech -98

                Comment

                • Tojopa
                  BTCF Member
                  • Mar 2004
                  • 1592
                  • Kuopio

                  #23
                  Originally posted by boxer33
                  Juu itse ajattelin tuon vaihtaa, vaikka vaihtaisivat sen liikkeessäkin puoli-ilmaiseksi. Oppiipahan taas jotain uutta tuosta nykyisestäkin koslasta.

                  Hieman edelleen ihmetyttää, että mikä siinä anturissa voi hajota? Eikös se kuitenkin ole ihan vain perinteinen HALL-anturi? Ettei vaan olis liitoskohdat, jotka alkaa hapettua tai väljistyä.
                  Kannattaa puhdistaa anturin kiinnityksen kierteet. Ainakin omassa autossa olisi hapettuneet kierteet tehny helposti jekut ja anturi jäänyt löysälle.

                  Itse anturi on tosiaan yksinkertainen kampe, mutta eihän rikkoontumatonta osaa ole vielä keksittykään Ja noi johdot tosiaan menee vanhemmiten täysin koppuraksi joka heikentyneiden liitosten kanssa yhdessä varmasti aiheuttaa osan "anturirikoista".

                  Comment

                  • boxer33
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2005
                    • 47
                    • Espoo

                    #24
                    Noniin palataan aiheeseen. Neuvottelin liikkeen kanssa josta auton ostin ja lupasivat vaihtaa osan ja vähän muuta pikkuhommaa, mutta itse anturin joudun itse hankkimaan. Jäljitin osan tyyppikoodin RealOEMin ja Hellan online katalogin avulla. Soittelin sitten muutamaan varaosaliikkeeseen tätä koodia tyrkyttäen ja yllätys yllätys, edullisin tarjous tuli Lauttasaaren autotarvikkeelta (Osaset), jotka pyysivät osasta sii 75 euroa. Eihän se halpa vieläkään ole, mut kuitenkin yli 30% vähemmän kuin laakkosella.

                    Torstain osa vaihtoon ja katsotaan häipyykö myös sivuäänet.
                    E46 320i Touring -02
                    Ex: E36 323ti M-Tech -98

                    Comment

                    • boxer33
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2005
                      • 47
                      • Espoo

                      #25
                      Jatketaanpa tätä taas, josko apuja vaikka löytyis!

                      Kampuran anturi siis vaihdettiin ja nyt ei enään sammu liikennevaloihin rullattaessa, mutta kierrokset kyllä heijaa hetken, eli saattaa laskea sekunniksi alle 500, mutta sit palaa heti normaaliksi. Paikallaan seistessä tyhjäkäynti on tasainen. Koneesta useimmiten kuuluva säksätys ei myöskään kadonnut. Tuota joku kuunteli ja veikkaili että voisi tulla ruiskusuuttimista? Lisäksi auto käynnistyy edelleen (harvemmin kuin ennen) joskus hieman tahmeasti.

                      Suunnitelmissa seuraavaksi ajattelin vaihtaa tulpat, kun luulen ettei niitä ole koskaan vaihdettu! Ilmeisesti RealOEMin antama BOSCH FGR7DQP on OK? Mites on bensan suodattimen laita? Kuinka usein sitä pitäisi vaihtaa? Yhtenä äänenä mitä en meinaan ennen ole kuullut on tuo bensapumpun jurina. Eikös sekin ole joissakin bemareissa kulutustavaraa? Vai pitäisköhän siirtyä 98E:n käyttäjäksi..?

                      Päästöt muuten mitattiin samalla ja niistä mentiin kirkkaasti läpi!
                      E46 320i Touring -02
                      Ex: E36 323ti M-Tech -98

                      Comment

                      • Vee-eit
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2004
                        • 709
                        • Turku

                        #26
                        Tulppien vaihdosta ei ole haittaa, tuskin apuakaan. Samalla näet onko tulpankoloissa öljyä (venakopan tiiviste vuotaa). Bensasuodin kannattaa vaihtaa, jos siellä on vettä, niin pakkasella... Pumppu voi tietysti olla rikki, mutta epätodennäköistä noilla kilometreillä.
                        Onko vikakoodit luettu anturin vaihdon jälkeen ?
                        Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

                        Comment

                        • superb
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2005
                          • 2827

                          #27
                          Originally posted by boxer33
                          Jatketaanpa tätä taas, josko apuja vaikka löytyis!

                          Kampuran anturi siis vaihdettiin ja nyt ei enään sammu liikennevaloihin rullattaessa, mutta kierrokset kyllä heijaa hetken, eli saattaa laskea sekunniksi alle 500, mutta sit palaa heti normaaliksi. Paikallaan seistessä tyhjäkäynti on tasainen. Koneesta useimmiten kuuluva säksätys ei myöskään kadonnut. Tuota joku kuunteli ja veikkaili että voisi tulla ruiskusuuttimista? Lisäksi auto käynnistyy edelleen (harvemmin kuin ennen) joskus hieman tahmeasti.

                          Suunnitelmissa seuraavaksi ajattelin vaihtaa tulpat, kun luulen ettei niitä ole koskaan vaihdettu! Ilmeisesti RealOEMin antama BOSCH FGR7DQP on OK? Mites on bensan suodattimen laita? Kuinka usein sitä pitäisi vaihtaa? Yhtenä äänenä mitä en meinaan ennen ole kuullut on tuo bensapumpun jurina. Eikös sekin ole joissakin bemareissa kulutustavaraa? Vai pitäisköhän siirtyä 98E:n käyttäjäksi..?

                          Päästöt muuten mitattiin samalla ja niistä mentiin kirkkaasti läpi!

                          Itsellä m52b28, suuttimien putsaus (yksi oli täysin hajalla) ja bensanpaineen säätimen uusinta lopetti tuon kierrosten heijaamisen.
                          Säksätyksestä en tiedä, mutta kun paineensäädin on rikki, niin ei pidä paineita linjastossa sammuttamisen jälkeen-> lähtee huonosti käymään etenkin lämpimänä (esim tankkauksen jälkeen).
                          Uusi säädin 70e paikallisessa merkkiliikkeessä...

                          Comment

                          • boxer33
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2005
                            • 47
                            • Espoo

                            #28
                            Originally posted by Vee-eit
                            Onko vikakoodit luettu anturin vaihdon jälkeen ?
                            Eipä ole tullut luettua. Yritän lukaista ens viikolla.

                            Mites muuten saako ton ECU:n jotenkin resetoitua? Yritin tuota akku irti yli tunnin kikkaa, mutta ei auttanut. Ainoa mikä nollaantui oli ajotietokoneen muisti ja kilsat, mutta edes radio ei hukannut kanavia..
                            E46 320i Touring -02
                            Ex: E36 323ti M-Tech -98

                            Comment

                            • boxer33
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2005
                              • 47
                              • Espoo

                              #29
                              No voihan perkele nyt kun varasin ajan Alppilan autohuoltoon ensiviikoksi, niin ihan sattumalta törmäsin täällä tähän topikkiin. Ja sieltä tähän linkkiin. Kuvaukset sopivat täsmälleen omaani, joten ei muuta kuin hommiin..
                              E46 320i Touring -02
                              Ex: E36 323ti M-Tech -98

                              Comment

                              • boxer33
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2005
                                • 47
                                • Espoo

                                #30
                                Jatkampa tätä päiväkirjaa taas..

                                Eli tänään auto kävi Alppilan autohuollossa, jossa vikaa tutkittiin. Tuloksena oli, että "NOKKA-AKSELI ON KOKOAJAN MYÖHÄISELLÄ, EI SIIRRY AIKAISELLE". Vikakoodin luku antoi tälläkertaa koodin 65=NOKKA-AKSELIN ASENTOANTURI. Ei ollut aikaa jäädä tuota vaihtelemaan, mutta tuliskohan tuolla kuntoon? Hintaa osalle ois 90 euroa.

                                Pelkkä vikakoodin luku on muuten 45 euroa.
                                E46 320i Touring -02
                                Ex: E36 323ti M-Tech -98

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎