Omaan autoon vaihdettiin eilen Teboilin huollossa ja hintaa tuli työlle 27,50e ja osalle Merteilistä 90e.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M52B25 säksätys ja käynnistysongelmia, KORJATTU!
Collapse
X
-
Originally posted by antti79Oliskos sulla tai jollain muulla laittaa kuvaa, että missä tuo kampuran asentotunnistin tarkalleen sijaitsee M50/M52 koneessa, kiitos.W204 C350 AMG
Toyota Corolla 1.3XI 16V
Ex: E39 530i M-Sport, E39 523i, E34 520i turbo, E30 320iM, E30 318i
Comment
-
-
Voiko tuo osa "hajota" sillä lailla, että ei näy testerissä, mutta sekoittaa esim. sytytyksen ajoitusta? Liittyykö anturin hajoamiseen käynnistys ongelmat aina ja vaikutttaako akun kunto helposti anturin toimivuuteen?
Tulipas kysymyksiä.ex. 316i e36 1991
ex. 318iS Coupe e36 1992
ex. 528iA Touring e39 1997
ex 316i e30 1990, vaimon
ex. X5 4.4i e53 2001
ex 316 e46 2003, vaimon
525iX e60 2008
Z4 e85 2003, vaimon
Comment
-
-
Originally posted by TojopaTuo anturi kannataa vaihtaa kun auto vielä toimii, jahka se anturi päättää pimetä lopullisesti niin auto ei enää omin voimin liiku..E46 320i Touring -02
Ex: E36 323ti M-Tech -98
Comment
-
-
Ite jouduin vaihtamaan tuon kuukaus takaperin ja kun auto piti saada heti ajoon niin hain merkkiliikkeestä anturin, makso täällä susirajalla 100 eur. Jostain saa varmasti halvemmalla, mutta eipä tuokaan paha ollu jos vertaa vaikka tuohon merteilin hintaan. Aika nätti homma vaihtaa itekki, jos vaan avaimet pysyy kädessä..
Comment
-
-
Originally posted by TojopaAika nätti homma vaihtaa itekki, jos vaan avaimet pysyy kädessä..
Hieman edelleen ihmetyttää, että mikä siinä anturissa voi hajota? Eikös se kuitenkin ole ihan vain perinteinen HALL-anturi? Ettei vaan olis liitoskohdat, jotka alkaa hapettua tai väljistyä.E46 320i Touring -02
Ex: E36 323ti M-Tech -98
Comment
-
-
Originally posted by boxer33Juu itse ajattelin tuon vaihtaa, vaikka vaihtaisivat sen liikkeessäkin puoli-ilmaiseksi. Oppiipahan taas jotain uutta tuosta nykyisestäkin koslasta.
Hieman edelleen ihmetyttää, että mikä siinä anturissa voi hajota? Eikös se kuitenkin ole ihan vain perinteinen HALL-anturi? Ettei vaan olis liitoskohdat, jotka alkaa hapettua tai väljistyä.
Itse anturi on tosiaan yksinkertainen kampe, mutta eihän rikkoontumatonta osaa ole vielä keksittykäänJa noi johdot tosiaan menee vanhemmiten täysin koppuraksi joka heikentyneiden liitosten kanssa yhdessä varmasti aiheuttaa osan "anturirikoista".
Comment
-
-
Noniin palataan aiheeseen. Neuvottelin liikkeen kanssa josta auton ostin ja lupasivat vaihtaa osan ja vähän muuta pikkuhommaa, mutta itse anturin joudun itse hankkimaan. Jäljitin osan tyyppikoodin RealOEMin ja Hellan online katalogin avulla. Soittelin sitten muutamaan varaosaliikkeeseen tätä koodia tyrkyttäen ja yllätys yllätys, edullisin tarjous tuli Lauttasaaren autotarvikkeelta (Osaset), jotka pyysivät osasta sii 75 euroa. Eihän se halpa vieläkään ole, mut kuitenkin yli 30% vähemmän kuin laakkosella.
Torstain osa vaihtoon ja katsotaan häipyykö myös sivuäänet.E46 320i Touring -02
Ex: E36 323ti M-Tech -98
Comment
-
-
Jatketaanpa tätä taas, josko apuja vaikka löytyis!
Kampuran anturi siis vaihdettiin ja nyt ei enään sammu liikennevaloihin rullattaessa, mutta kierrokset kyllä heijaa hetken, eli saattaa laskea sekunniksi alle 500, mutta sit palaa heti normaaliksi. Paikallaan seistessä tyhjäkäynti on tasainen. Koneesta useimmiten kuuluva säksätys ei myöskään kadonnut. Tuota joku kuunteli ja veikkaili että voisi tulla ruiskusuuttimista? Lisäksi auto käynnistyy edelleen (harvemmin kuin ennen) joskus hieman tahmeasti.
Suunnitelmissa seuraavaksi ajattelin vaihtaa tulpat, kun luulen ettei niitä ole koskaan vaihdettu! Ilmeisesti RealOEMin antama BOSCH FGR7DQP on OK? Mites on bensan suodattimen laita? Kuinka usein sitä pitäisi vaihtaa? Yhtenä äänenä mitä en meinaan ennen ole kuullut on tuo bensapumpun jurina. Eikös sekin ole joissakin bemareissa kulutustavaraa? Vai pitäisköhän siirtyä 98E:n käyttäjäksi..?
Päästöt muuten mitattiin samalla ja niistä mentiin kirkkaasti läpi!E46 320i Touring -02
Ex: E36 323ti M-Tech -98
Comment
-
-
Tulppien vaihdosta ei ole haittaa, tuskin apuakaan. Samalla näet onko tulpankoloissa öljyä (venakopan tiiviste vuotaa). Bensasuodin kannattaa vaihtaa, jos siellä on vettä, niin pakkasella... Pumppu voi tietysti olla rikki, mutta epätodennäköistä noilla kilometreillä.
Onko vikakoodit luettu anturin vaihdon jälkeen ?Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.
Comment
-
-
Originally posted by boxer33Jatketaanpa tätä taas, josko apuja vaikka löytyis!
Kampuran anturi siis vaihdettiin ja nyt ei enään sammu liikennevaloihin rullattaessa, mutta kierrokset kyllä heijaa hetken, eli saattaa laskea sekunniksi alle 500, mutta sit palaa heti normaaliksi. Paikallaan seistessä tyhjäkäynti on tasainen. Koneesta useimmiten kuuluva säksätys ei myöskään kadonnut. Tuota joku kuunteli ja veikkaili että voisi tulla ruiskusuuttimista? Lisäksi auto käynnistyy edelleen (harvemmin kuin ennen) joskus hieman tahmeasti.
Suunnitelmissa seuraavaksi ajattelin vaihtaa tulpat, kun luulen ettei niitä ole koskaan vaihdettu! Ilmeisesti RealOEMin antama BOSCH FGR7DQP on OK? Mites on bensan suodattimen laita? Kuinka usein sitä pitäisi vaihtaa? Yhtenä äänenä mitä en meinaan ennen ole kuullut on tuo bensapumpun jurina. Eikös sekin ole joissakin bemareissa kulutustavaraa? Vai pitäisköhän siirtyä 98E:n käyttäjäksi..?
Päästöt muuten mitattiin samalla ja niistä mentiin kirkkaasti läpi!
Itsellä m52b28, suuttimien putsaus (yksi oli täysin hajalla) ja bensanpaineen säätimen uusinta lopetti tuon kierrosten heijaamisen.
Säksätyksestä en tiedä, mutta kun paineensäädin on rikki, niin ei pidä paineita linjastossa sammuttamisen jälkeen-> lähtee huonosti käymään etenkin lämpimänä (esim tankkauksen jälkeen).
Uusi säädin 70e paikallisessa merkkiliikkeessä...
Comment
-
-
Originally posted by Vee-eitOnko vikakoodit luettu anturin vaihdon jälkeen ?
Mites muuten saako ton ECU:n jotenkin resetoitua? Yritin tuota akku irti yli tunnin kikkaa, mutta ei auttanut. Ainoa mikä nollaantui oli ajotietokoneen muisti ja kilsat, mutta edes radio ei hukannut kanavia..E46 320i Touring -02
Ex: E36 323ti M-Tech -98
Comment
-
-
Jatkampa tätä päiväkirjaa taas..
Eli tänään auto kävi Alppilan autohuollossa, jossa vikaa tutkittiin. Tuloksena oli, että "NOKKA-AKSELI ON KOKOAJAN MYÖHÄISELLÄ, EI SIIRRY AIKAISELLE". Vikakoodin luku antoi tälläkertaa koodin 65=NOKKA-AKSELIN ASENTOANTURI. Ei ollut aikaa jäädä tuota vaihtelemaan, mutta tuliskohan tuolla kuntoon? Hintaa osalle ois 90 euroa.
Pelkkä vikakoodin luku on muuten 45 euroa.E46 320i Touring -02
Ex: E36 323ti M-Tech -98
Comment
-
Comment