Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vaihdettiin autom. öljyt....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 6power
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 254
    • Tampere

    Vaihdettiin autom. öljyt....

    Moro taas

    Vaihdettiin automaattiin öljyt ja suod. toissapäivänä 735i vm-90.Auto kävi tyhjäkäyntiä vaihdon jälkeen ja asentaja katsoi öljy pinnan normaali vaihteiden läpikäynnin jälkeen.Öljyä näytti olevan asteikkojen puolivälissä kylmällä laatikolla eli kaikki ok.
    Öljyä meni laatikkoon n. 3.8l. no siteen ajoin samana päivänä noin 90km ja vein auton parkkipaikalle. Seuraavana aamuna menin ja laitoin auton käyntiin ja pakki päälle 3 sekunnin jälkeen alko kuulua jaksollinen kraah...kraah ääni vaihteiston suunnalta...ja vitutus käyrä nousi het Katsoin taas öljypinnan tikku ei edes kastunut.. no päätin lisätä öljyä pistin ensin 0.5l ja ääni lakkasi sit pistin vielä 0,3l lisää et nousi asteikon puoliväliin...taas auto käyden ja vaihteet selaten.

    Jännää tässä vaan on se et esim. mobilin kirjat antaa vaihto määräksi 3l ja kumminkin öljyä meni yhteensä n.4.5 litraa. Ja kaikki sanoo ettei turbiini ja lauhdutin tyhjene vaihdossa. Mikä mättää keksiikö joku?

    ps. laatikon pohja oli auki suod. vaihdon takia.

    T: 6power
  • M5 talviautona
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2005
    • 242
    • Kokkola

    #2
    Tuo on ihan normaalia.
    Itselläni oli vuos sitten 91- 535ia ja vaihoin kans siihen öljyt ja suodattimen, öljyn vaihon jälkeen näytti et ois ollu ylärajassa, mut seuraavana aamuna samanlainen rohina ku sulla, laatikko haukko ilmaa, lisäsin kans itekkin jotain 1,5litraa sen ohjekirjan 3litran päälle. Ja sen jälkeen ei ollut mitään ongelmaa. Kaippa se tarvii st kylmänä enemmän öljyä, tai sitten se ei kerkee valua takas öljypohjaan kylmänä? En tiiä?

    Semmone homma vielä että öljyn pinta pitää tietääkseni katsoa lämpimällä laatikolla ja auton käydessä? Kävikö sulla auto kun katsoit sen öljyn pinnan? Ymmärtääkseni kävi?
    Last edited by M5 talviautona; 24-02-2006, 13:12.
    ex talviautot vuodesta 2003 alkaen.

    325e 2,7 e30
    318i e30
    535ia e34
    m5 e34
    525 e34
    316i e30
    524td e28 = Ei savua ilman tulta
    Viimesin bemari 316i e36
    Ei enään Bemaria! Ja kyllä helpottaa.

    Comment

    • sirkus
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2004
      • 2195
      • kaustinen

      #3
      Mun edelliseen 730ia-88:siin vaihdettiin kans kaverin kaa öljyt ja sinne meni jotain 1.5l enemmän mitä ilmotetaan tosin mulla ne meni suoraan pikku käyttelyiden jälkeen eli ei tarvinu seuraavana päivänä lisätä.
      Chrysler 300c crd touring 2010
      Daily driver
      Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
      Man cave on wheels
      Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
      Built not bought
      V8, only juice&milk come in 2 litres

      Kawasaki zzr1100 fighter


      Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

      Comment

      • karhunen
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2004
        • 490
        • Helsinki

        #4
        Tästä voinee päätellä, että ainekin osa turbiinista ja lauhduttimesta tosiaankin tyhjenee vaihdon yhteydessä ?
        Ex: E21 320/6 11/'78 fjord "UNU-444"
        Ex: E30 316i 04/'90
        Ex: E28 Hartge H5S "528i"

        Comment

        • larmatin
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 1118
          • Perttula

          #5
          näistä kokemuksista voimme päätellä että olisi järkevä mitata poistettun öljyn määrä jotta tietää paljon sinne laittaa tilalle

          Comment

          • 6power
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2006
            • 254
            • Tampere

            #6
            just

            Aivan oikea päätelmä Mutta eipä nuo kaikki "ammattimiehetkään" sitä tee näköjään.

            T: 6power

            Comment

            • 730ia
              Bimmer Enthusiast
              • May 2003
              • 1457
              • pohjois-pohjanmaa, oulu

              #7
              joo tietääkseni lämpinä pitää mitata, kyllähän tuo huoltoukkeli neuvo että kannattaa opetella kattoo sitä tikkua sillai että osaa kahtoa sen määrän kylmänäkin..
              F20 118d Aut.
              ________
              Volvo S40
              MB W204
              e90 320d
              e46 coupe
              e32 730ia

              Comment

              • Wihis
                Bimmer Rookie
                • Nov 2006
                • 155
                • Lieto

                #8
                Kuuluuko E30 320iA zf laatikonkin öljyt tarkistaa lämpimänä auton käydessä?
                Lexus GS430 Sport '03

                Past BMW's: e30 316 '87, e30 320iA '87, e28 518i '85, e46 328Ci '99, BMW 316 E30 '88, BMW 325 e36 '91, BMW 520 E39 '97.

                Comment

                • h3ba
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2007
                  • 334
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by Wihis View Post
                  Kuuluuko E30 320iA zf laatikonkin öljyt tarkistaa lämpimänä auton käydessä?
                  Oman käsityksen mukaan aina pitää tarkistaa lämpimänä.. Viisaammat allekirjottakoot
                  MB S210 320CDI Avantgarde -00
                  xXx:
                  MB S124 300TDT -92

                  MB C124 300CE 24V Sportline -91
                  MB W124 300D -93
                  BMW E34 525tdsA Touring 147hk++ -92
                  MB W201 190D -84
                  BMW E32 735iA -89

                  Comment

                  • Leka
                    BTCF Member
                    • Sep 2003
                    • 7701
                    • Vilppula

                    #10
                    Laitetaas tämä kuva taas kerran...

                    sigpic

                    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎