Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tyhjäkäynti kylmänä n. 700rpm mutta lämpimänä 1200rpm m20b25

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DropIt
    BTCF Member
    • Feb 2004
    • 1081
    • Ylivieska

    Tyhjäkäynti kylmänä n. 700rpm mutta lämpimänä 1200rpm m20b25

    Tälläistä ongelmaa:

    Tyhjäkäynti kylmänä n. 700 rpm ja kun kone saavuttaa normaali käyntilämpönsä tyhjäkäynti heiluu 1100-1200rpm. Mistä tämä johtuu?

    Ei löytynyt searchilla juuri vastaavaa tapausta ratkaisuineen.

    Kiitän häntä jolla tietoa on.
    [Youtubessa]
    e70 X5 3.0sd
    e87 116i
    e36 328i cab :think
    -
    Ex e46 320d
    Ex e30 325i
    Ex e30 318i
  • HarzaTheMan
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 458
    • Sawo

    #2
    Tarkasta ensin kaikki perinteiset asiat:
    -imuilmavuodot (haitariputki, liitokset, imusarjan tiiviste jne.)
    -tyhjäkäyntiventtiili
    -ilmansuodatin
    -putsaa ilmamäärämittari esim. jarrujen puhdistus spraylla
    ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä

    Comment

    • DropIt
      BTCF Member
      • Feb 2004
      • 1081
      • Ylivieska

      #3
      Originally posted by HarzaTheMan
      Tarkasta ensin kaikki perinteiset asiat:
      -imuilmavuodot (haitariputki, liitokset, imusarjan tiiviste jne.)
      -tyhjäkäyntiventtiili
      -ilmansuodatin
      -putsaa ilmamäärämittari esim. jarrujen puhdistus spraylla
      No haitariputkihan sieltä oli haljennut. Muita imuvuotoja en pikaisella haulla löytänyt (käytin starttipilottia)

      Välillä tuntuu että autosta on veto tasakaasulla aivan poissa. Kulutus mittari pyrkii väkisin yli 10 litran lukemille koska ei jaksa pitää 90 vauhtia sen alle. Pitäisikö tässä vielä lambda vaihtaa?

      Tuota ilmamäärä mittaria en ole ikinä avannut enkä tiedä mikä osa on tyhjäkäyntiventtiili onkos se se musta pötikkä mikä tulee haitarikumin kylkeen ja siinä lukee bosch vai onko se lisäilmaluisti...

      Penari opiskelut on vielä pahasti kesken, onneksi hajoaa jotai vähän väliä niin oppii ihan pakosta
      [Youtubessa]
      e70 X5 3.0sd
      e87 116i
      e36 328i cab :think
      -
      Ex e46 320d
      Ex e30 325i
      Ex e30 318i

      Comment

      • Enska325i
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2003
        • 333
        • Masku

        #4
        Tyhjäkäyntiventtiilli ja lisäilmaluisti taitavat olla sama osa. Ja se on se mustamötikkä, joka on siinä haitariputken kyljessä.
        Last edited by Enska325i; 05-03-2006, 19:45.
        E46 330i M-sport touring

        ex A4 Qt - ex E36 323i M-sport touring - ex E30 325i
        sigpic

        Comment

        • bemari320mies
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2004
          • 788
          • Suodenniemi

          #5
          L-Jetronic koneissa on lisäilmaluisti ja Motronic koneissa on tyhjäkäyntimoottori.
          Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
          EX: BMW E34 525i -90
          EX: BMW E28 528iA -85
          EX: BMW 320i Taxi -86

          Comment

          • DropIt
            BTCF Member
            • Feb 2004
            • 1081
            • Ylivieska

            #6
            Ahaa. Miten voin testata lisäilmaluistin toimivuuden? Lainaamalla kaverilta ehjiä osia? Voiko sitä mitata ja jos voi niin mitä lukemia pitäisi saada?

            Jos tästä lambdasta ei ole hyötyä niin kuka sen pystyy ohjelmoimaan pois?

            Tyhjäkäynti on koko ajan 700rpm myös kylmänä. Tasakaasulla ei kulutusmittari näyttää ~10 lukemaa 80/kmh vauhdissa :(
            [Youtubessa]
            e70 X5 3.0sd
            e87 116i
            e36 328i cab :think
            -
            Ex e46 320d
            Ex e30 325i
            Ex e30 318i

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎