Announcement

Collapse
No announcement yet.

M30 tietäjät!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Simo
    • Nov 2024

    M30 tietäjät!!

    Ostin tuossa tuommoisen M535i:n ja siitä on kone paskana, ajettu nesteet pihalla niin pitkään kun se kulkee ..., ajattelin vaihtaa siihen koko koneen ilman apulaitteita ja tuli mieleen että voinko käyttää uudemman mallin M30(e34) lohkon ja kannen käyttämällä vanhan M30 ruiskun ym. apulaitteet?

    Sen tiedän että öljypohjan ja ö-pumpun ainakin joutuu vaihtamaan, mutta mitäs muita eroja sitten löytyy?

    Tuo M30 näkyy vielä olevan se matalapuristeinen malli, joten joutuu ainakin boxin ohjelman muuttamaan

    tuossa vielä kuva:
    Last edited by Guest; 19-09-2006, 19:38.
  • muuris
    BTCF Member
    • Aug 2002
    • 3501
    • Jyväskylä

    #2
    Onnistuu.

    -öljypohja- ja pumppu on erilaiset
    -öljyfillterin jalka erilainen, uudempi helpompi huoltaa
    -kannen palotilat, imukanavat ja imuventtiilit isommat
    -pako- ja imusarjat erilaiset

    Käytännössä noi öljypohja- ja pumppu on ne mitkä pitää vaihtaa. Vanha filtterinjalka ei käy enkä näe syytä muutenkaan vaihtaa sitä. Kannattanee laittaa myös E34 imusarja, koska se on avarampi (uusi kansi + vanha imusarja = väliin jää porras), tosin uudessa imusarjassa ei ole paikkaa noiden venttiilikopan ja imusarjan väliin tulevien palkkien (joissa toisessa on kiinni noi pyörimisanturien liittimet) kiinnitykseen. Vaihtoehtoisesti vanhaa imusarjaa voi avartaa hieman kohdistamalla E34 3,4 tiivisteeseen...

    Onko muita kuvia tuosta M535i:sta? Männistä päätellen DC51 -malli kuten omanikin.
    E30 325iX '86
    Instagram

    Comment

    • Maza
      BTCF Member
      • Jul 2002
      • 4319
      • Kannus/Kokkola

      #3
      Pakopuolen moottorin kannake pitää myös olla e34 mallista.. uudessa lohkossa ei ole paikkoja vanhalle kannakkeelle.

      Comment

      • Moosmann
        BTCF Member
        • Apr 2003
        • 711
        • AnssiKela-tallit

        #4
        Jos tarttet e28 öljypohjaa nii multa löytyis sellanen.
        E30 336i diamantschwarz metallic -88
        E39 525iA Touring kalaharibeige metallic Edition Exclusive -04
        Volvo V60 fusion red metallic R-design -22
        Toyota Corolla vvt-i automatic black metallic -03

        ex:
        -VW Passat Variant Tsi Highline -18
        -Toyota Avensis Premium Touring -16
        -Skoda Octavia Combi -14
        -e36 frozen bronze "m3" touring -95
        -VW Golf Variant -05
        -e36 316i Touring -98
        -e38 728ia -96
        -e30 316 (18i)-83
        -e30 323i -84
        -A sorsa sedan -87

        Comment

        • Guest's Avatar

          #5
          Originally posted by Maza
          Pakopuolen moottorin kannake pitää myös olla e34 mallista.. uudessa lohkossa ei ole paikkoja vanhalle kannakkeelle.
          Jotain tällaista muistelin kun laittelin kaverin e34:ään lohkolämppäriä..., Kait se sitten on helpompi ehtiä vanhanmallinen lohko ja kansi

          Comment

          • Guest's Avatar

            #6
            Originally posted by muuris
            Onnistuu.

            -öljypohja- ja pumppu on erilaiset
            -öljyfillterin jalka erilainen, uudempi helpompi huoltaa
            -kannen palotilat, imukanavat ja imuventtiilit isommat
            -pako- ja imusarjat erilaiset

            Käytännössä noi öljypohja- ja pumppu on ne mitkä pitää vaihtaa. Vanha filtterinjalka ei käy enkä näe syytä muutenkaan vaihtaa sitä. Kannattanee laittaa myös E34 imusarja, koska se on avarampi (uusi kansi + vanha imusarja = väliin jää porras), tosin uudessa imusarjassa ei ole paikkaa noiden venttiilikopan ja imusarjan väliin tulevien palkkien (joissa toisessa on kiinni noi pyörimisanturien liittimet) kiinnitykseen. Vaihtoehtoisesti vanhaa imusarjaa voi avartaa hieman kohdistamalla E34 3,4 tiivisteeseen...

            Onko muita kuvia tuosta M535i:sta? Männistä päätellen DC51 -malli kuten omanikin.
            nuo pako -ja imusarjaerot tiesinkin, samoten tuo kansi on kait virtaavampi uudessa juuri noiden isompien venojen takia, suodattimen jalkaa en vaihda uudempaan ellei sitten käy nuo oljynjäähdyttimen lähdöt suoraan...

            Kyllähän noita kuvia löytyy koneelta mutta kaikki aikanaan

            Comment

            • Maza
              BTCF Member
              • Jul 2002
              • 4319
              • Kannus/Kokkola

              #7
              Originally posted by Simo
              nuo pako -ja imusarjaerot tiesinkin, samoten tuo kansi on kait virtaavampi uudessa juuri noiden isompien venojen takia, suodattimen jalkaa en vaihda uudempaan ellei sitten käy nuo oljynjäähdyttimen lähdöt suoraan...

              Kyllähän noita kuvia löytyy koneelta mutta kaikki aikanaan
              Jos et vaihda suodattimen jalkaa uudempaa niin muista tukkia se yksi reikä lohkosta.. muuten öljynpaineet karkaa suoraan takas öljypohjaan. Nimim. kokemusta on.

              Comment

              • full
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2005
                • 1214
                • Tampere

                #8
                mitäs tuossa kunnossa olevasta m535:sta joutu kustantamaan? muuten siisti? lisäkuvia johonkin showroomiin tai rojektiosioon tj?
                BMW M535iA -86
                Volvo V90 -18

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎