Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sport getrag

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • daisarit
    Newbiemmer
    • Jan 2004
    • 3
    • hki

    #31
    oudon näköinen kytkin koppa ootko varma että bmw:stä lähtösin, noita sportti getrageja on bemarillakin ainakin kadeksan eri variaatiota

    Comment

    • MikkoV
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2003
      • 631
      • Sastamala

      #32
      On bemarista, bemarin leima tuosta löytyi.
      E70 3.0SD -08
      .................................................. ................................
      Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70

      Comment

      • MikkoV
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2003
        • 631
        • Sastamala

        #33
        Nostetaas vanhaa topikkia, olin jutuissa ed. omistajan kanssa. Tuo on lähtöisin hänen mukaansa E30 325 bemarista, -90 taiteen ratapelistä (merkkiluokka???). Onko E30 koppaan saanut optiona Sport G:tä muuta kuin M3:seen. Ja toinen lodju samanmoinen lodju mikä tuli mukana on kuulemma juurikin pitkällä ykkösellä.
        E70 3.0SD -08
        .................................................. ................................
        Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70

        Comment

        • Tzeimi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2004
          • 2067
          • Banshee - Jyväskylä

          #34
          Originally posted by MikkoV View Post
          Nostetaas vanhaa topikkia, olin jutuissa ed. omistajan kanssa. Tuo on lähtöisin hänen mukaansa E30 325 bemarista, -90 taiteen ratapelistä (merkkiluokka???). Onko E30 koppaan saanut optiona Sport G:tä muuta kuin M3:seen. Ja toinen lodju samanmoinen lodju mikä tuli mukana on kuulemma juurikin pitkällä ykkösellä.
          E30 M3:n sportti-kettu on irr. kytkinkopalla ja 5. piisi on suora. Tätä laatikkoa ei ole ollut optiona muissa E30-malleissa. Muihin malleihin on saanut muita getrakkeja myös sporttina.
          Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
          & 02 tulpo saniteetti dyno




          Älä väkisin, ota isompi vasara.
          If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

          Comment

          • tonnikala
            Bimmer Rookie
            • Dec 2002
            • 199
            • Mikkeli

            #35
            Oletko ihan 100-varma että on käännetyllä kaaviolla? Äkkiä katottuna näyttää kyllä 260 getragille. Omat laatikot on pajalla, ni ei voi ihan varmaks sanoo. Ja ainakin omissa laatikoissani on lukenut esim 260.xxxx.. Outoa.

            Edit: Onko M20:een saanut muuta kuin 260 / 240 getragia? http://btcf.fi/forum/showthread.php?t=17012&page=4
            Last edited by tonnikala; 17-01-2007, 17:00.

            Comment

            • Tzeimi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2004
              • 2067
              • Banshee - Jyväskylä

              #36
              Muistin sopukuista palautuu mieliin sellanen juttu että E30 M3 USA-mallit olisi ollut ylivaihdeaskeilla & 1 samassa linjassa 2:n kassa. Euro-mallit käännetyllä kaaviolla.

              Ainoa sporttiaski ylivaihde-viitosella on minun ymmärtääkseni E24:stä (M6) löytyvä (mikä itselläni on) ja näin ollen olisi ainoa poikkeus tuohon sportgetriebe-määritelmään (käännetty kaavio). Toki voin olla väärässäkin, missä tapauksessa otan oikeaa tietoa mielellään vastaan.
              Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
              & 02 tulpo saniteetti dyno




              Älä väkisin, ota isompi vasara.
              If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

              Comment

              • M325i
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 1529
                • Etelä-pohjanmaa

                #37
                Onkö tämä varustelistassa nimellä Fuenf-Gang-Sportgetriebe??:think
                E30 ja E46 ///M

                Comment

                • bmwm5e28
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2003
                  • 474
                  • suomusjärvi

                  #38
                  Jossain päin laatikon kuorta pitäis olla sellanen numero/kirjain-sarja joka päättyy kirjaimiin esim tcm. Tai pelkät kirjaimet, en muista tarkkaan.

                  Selvitä tuo.
                  Gentlemen prefer Blondes

                  Dodge Challenger R/T 1970


                  ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
                  315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.

                  Comment

                  • MikkoV
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2003
                    • 631
                    • Sastamala

                    #39
                    Originally posted by tonnikala View Post
                    Oletko ihan 100-varma että on käännetyllä kaaviolla? Äkkiä katottuna näyttää kyllä 260 getragille. Omat laatikot on pajalla, ni ei voi ihan varmaks sanoo. Ja ainakin omissa laatikoissani on lukenut esim 260.xxxx.. Outoa.

                    Edit: Onko M20:een saanut muuta kuin 260 / 240 getragia? http://btcf.fi/forum/showthread.php?t=17012&page=4
                    Siis juurikin suoralla vitosella tuo on, ei ylivaihde...

                    Tsekkaan huomenna et mitä nummeroita tuosta löytyy.
                    E70 3.0SD -08
                    .................................................. ................................
                    Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70

                    Comment

                    • 325E
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 1227
                      • LAHTI

                      #40
                      Kehän viistous...

                      Originally posted by MikkoV View Post
                      Siis juurikin suoralla vitosella tuo on, ei ylivaihde...

                      Tsekkaan huomenna et mitä nummeroita tuosta löytyy.
                      260-Getrakin kehän kohdalta kun katsotaan auton taakse päin siis 260:ssä se lähtee hetken melkein suorana perään
                      päin 8-12cm ja sitten vasta lähtee laatikko kapenee ja se
                      ero on 240-Getrakkiin jonka huomaa jo heti päällepäin
                      eli 260-Geetrakkiin on tavallaan tehty enenmmän
                      tilaa vaikka isommille kytkin kampoille...eli kyseisen
                      kuvan laatikko on pientä 240-mallisarjaa ei todellakaan
                      mistään 90-mallista.

                      325E

                      Comment

                      • MikkoV
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2003
                        • 631
                        • Sastamala

                        #41
                        Originally posted by bmwm5e28 View Post
                        Jossain päin laatikon kuorta pitäis olla sellanen numero/kirjain-sarja joka päättyy kirjaimiin esim tcm. Tai pelkät kirjaimet, en muista tarkkaan.

                        Selvitä tuo.
                        OK, nyt löytyi, kytkinkopan siällä ja laatikon peräpäästä, varaosalodjusta löytyi myös laatikon päältä.

                        Ehjä:

                        Kytkikoppa
                        2.2
                        225
                        242.0.0171.90
                        Ja bmw merkki missä sisällä 81/82 (lienee valuvuosi)

                        Perässä
                        242.029.01

                        Varaosalaatikko:

                        Kytkinkoppa
                        1.1
                        225
                        242.0.14200

                        Perässä 232.0.139.02

                        Laatikon päällä
                        570/2 439


                        Puolipimeässä suoritettuihin tutkailuihin virhevaraus, mut eiköhän ne tollaset ollu.

                        Noiden valossa mikäli oikein ymmärsin niin valuvuosi viittaa E21 koriin ja 5-speed sports laatikkoon, tuo varaosalaatikko pitäisi olla ns. pitkällä ykkösvaihteella, mites tuon laskutoimituksen suorittaa. kun laatikko sen verran palasina ettei pykäliä tuosta vaan löydy (eli päädyt irti ja siirtäjät pois, rataspaketit nipussa)

                        Originally posted by 325E View Post
                        260-Getrakin kehän kohdalta kun katsotaan auton taakse päin siis 260:ssä se lähtee hetken melkein suorana perään
                        päin 8-12cm ja sitten vasta lähtee laatikko kapenee ja se
                        ero on 240-Getrakkiin jonka huomaa jo heti päällepäin
                        eli 260-Geetrakkiin on tavallaan tehty enenmmän
                        tilaa vaikka isommille kytkin kampoille...eli kyseisen
                        kuvan laatikko on pientä 240-mallisarjaa ei todellakaan
                        mistään 90-mallista.

                        325E
                        En kirjoittanutkaan että -90 mallista, vaan että autolla mistä napattu ajettu rataa -90 taitteessa, siis -80/90 lukujen tarkennettuna, auton vuosimallista ei ollut tossa kohtaa tietoa, kaveri miltä nuo rojut (ja info niistä) mulle tuli oli Opel harrastaja eikä nuo kolmesatkut nähtävästi niin tuttuja..
                        Last edited by MikkoV; 18-01-2007, 13:54.
                        E70 3.0SD -08
                        .................................................. ................................
                        Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70

                        Comment

                        • Tzeimi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2004
                          • 2067
                          • Banshee - Jyväskylä

                          #42
                          Söötsillä löyty pari ketjua... autaako vai sotkeeko?

                          ja
                          Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                          & 02 tulpo saniteetti dyno




                          Älä väkisin, ota isompi vasara.
                          If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                          Comment

                          • MikkoV
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2003
                            • 631
                            • Sastamala

                            #43
                            Itse itselleni vastaten, tollanen ainakin tää ehjä taitaa olla.

                            5-speed - 320/6-323i - Getrag 245/11 OO BJ close ratio/”dogleg”
                            Gear ratios
                            1st - 3.764
                            2nd - 2.325
                            3rd - 1.612
                            4th - 1.229
                            5th - 1.000

                            Harvinaisiako, tai lähellekään ison Sport getragin hinnoissa?
                            E70 3.0SD -08
                            .................................................. ................................
                            Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70

                            Comment

                            • bmwm5e28
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2003
                              • 474
                              • suomusjärvi

                              #44
                              Originally posted by MikkoV View Post
                              Itse itselleni vastaten, tollanen ainakin tää ehjä taitaa olla.

                              5-speed - 320/6-323i - Getrag 245/11 OO BJ
                              BJ Tuo pitäis jossakin siellä lootassakin lukea, muistelisin.

                              Enpä ole kyseiseen laatikkoon ennen törmännyt, täällä foorumilla eräs herrasmies noita kuningasmallisia on enemminkin harrastellut.
                              Gentlemen prefer Blondes

                              Dodge Challenger R/T 1970


                              ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
                              315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.

                              Comment

                              • MikkoV
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2003
                                • 631
                                • Sastamala

                                #45
                                Originally posted by bmwm5e28 View Post
                                BJ Tuo pitäis jossakin siellä lootassakin lukea, muistelisin.

                                Enpä ole kyseiseen laatikkoon ennen törmännyt, täällä foorumilla eräs herrasmies noita kuningasmallisia on enemminkin harrastellut.
                                Ken mahtaa olla, jos vinkkejä kyselisi...
                                E70 3.0SD -08
                                .................................................. ................................
                                Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎