oudon näköinen kytkin koppa ootko varma että bmw:stä lähtösin, noita sportti getrageja on bemarillakin ainakin kadeksan eri variaatiota
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Sport getrag
Collapse
X
-
Nostetaas vanhaa topikkia, olin jutuissa ed. omistajan kanssa. Tuo on lähtöisin hänen mukaansa E30 325 bemarista, -90 taiteen ratapelistä (merkkiluokka???). Onko E30 koppaan saanut optiona Sport G:tä muuta kuin M3:seen. Ja toinen lodju samanmoinen lodju mikä tuli mukana on kuulemma juurikin pitkällä ykkösellä.E70 3.0SD -08
.................................................. ................................
Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70
Comment
-
-
Originally posted by MikkoV View PostNostetaas vanhaa topikkia, olin jutuissa ed. omistajan kanssa. Tuo on lähtöisin hänen mukaansa E30 325 bemarista, -90 taiteen ratapelistä (merkkiluokka???). Onko E30 koppaan saanut optiona Sport G:tä muuta kuin M3:seen. Ja toinen lodju samanmoinen lodju mikä tuli mukana on kuulemma juurikin pitkällä ykkösellä.
Comment
-
-
Oletko ihan 100-varma että on käännetyllä kaaviolla? Äkkiä katottuna näyttää kyllä 260 getragille. Omat laatikot on pajalla, ni ei voi ihan varmaks sanoo. Ja ainakin omissa laatikoissani on lukenut esim 260.xxxx.. Outoa.
Edit: Onko M20:een saanut muuta kuin 260 / 240 getragia? http://btcf.fi/forum/showthread.php?t=17012&page=4Last edited by tonnikala; 17-01-2007, 17:00.
Comment
-
-
Muistin sopukuista palautuu mieliin sellanen juttu että E30 M3 USA-mallit olisi ollut ylivaihdeaskeilla & 1 samassa linjassa 2:n kassa. Euro-mallit käännetyllä kaaviolla.
Ainoa sporttiaski ylivaihde-viitosella on minun ymmärtääkseni E24:stä (M6) löytyvä (mikä itselläni on) ja näin ollen olisi ainoa poikkeus tuohon sportgetriebe-määritelmään (käännetty kaavio). Toki voin olla väärässäkin, missä tapauksessa otan oikeaa tietoa mielellään vastaan.
Comment
-
-
Jossain päin laatikon kuorta pitäis olla sellanen numero/kirjain-sarja joka päättyy kirjaimiin esim tcm. Tai pelkät kirjaimet, en muista tarkkaan.
Selvitä tuo.Gentlemen prefer Blondes
Dodge Challenger R/T 1970
ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.
Comment
-
-
Originally posted by tonnikala View PostOletko ihan 100-varma että on käännetyllä kaaviolla? Äkkiä katottuna näyttää kyllä 260 getragille. Omat laatikot on pajalla, ni ei voi ihan varmaks sanoo. Ja ainakin omissa laatikoissani on lukenut esim 260.xxxx.. Outoa.
Edit: Onko M20:een saanut muuta kuin 260 / 240 getragia? http://btcf.fi/forum/showthread.php?t=17012&page=4
Tsekkaan huomenna et mitä nummeroita tuosta löytyy.E70 3.0SD -08
.................................................. ................................
Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70
Comment
-
-
Kehän viistous...
Originally posted by MikkoV View PostSiis juurikin suoralla vitosella tuo on, ei ylivaihde...
Tsekkaan huomenna et mitä nummeroita tuosta löytyy.
päin 8-12cm ja sitten vasta lähtee laatikko kapenee ja se
ero on 240-Getrakkiin jonka huomaa jo heti päällepäin
eli 260-Geetrakkiin on tavallaan tehty enenmmän
tilaa vaikka isommille kytkin kampoille...eli kyseisen
kuvan laatikko on pientä 240-mallisarjaa ei todellakaan
mistään 90-mallista.
325E
Comment
-
-
Originally posted by bmwm5e28 View PostJossain päin laatikon kuorta pitäis olla sellanen numero/kirjain-sarja joka päättyy kirjaimiin esim tcm. Tai pelkät kirjaimet, en muista tarkkaan.
Selvitä tuo.
Ehjä:
Kytkikoppa
2.2
225
242.0.0171.90
Ja bmw merkki missä sisällä 81/82 (lienee valuvuosi)
Perässä
242.029.01
Varaosalaatikko:
Kytkinkoppa
1.1
225
242.0.14200
Perässä 232.0.139.02
Laatikon päällä
570/2 439
Puolipimeässä suoritettuihin tutkailuihin virhevaraus, mut eiköhän ne tollaset ollu.
Noiden valossa mikäli oikein ymmärsin niin valuvuosi viittaa E21 koriin ja 5-speed sports laatikkoon, tuo varaosalaatikko pitäisi olla ns. pitkällä ykkösvaihteella, mites tuon laskutoimituksen suorittaa. kun laatikko sen verran palasina ettei pykäliä tuosta vaan löydy (eli päädyt irti ja siirtäjät pois, rataspaketit nipussa)
Originally posted by 325E View Post260-Getrakin kehän kohdalta kun katsotaan auton taakse päin siis 260:ssä se lähtee hetken melkein suorana perään
päin 8-12cm ja sitten vasta lähtee laatikko kapenee ja se
ero on 240-Getrakkiin jonka huomaa jo heti päällepäin
eli 260-Geetrakkiin on tavallaan tehty enenmmän
tilaa vaikka isommille kytkin kampoille...eli kyseisen
kuvan laatikko on pientä 240-mallisarjaa ei todellakaan
mistään 90-mallista.
325ELast edited by MikkoV; 18-01-2007, 13:54.E70 3.0SD -08
.................................................. ................................
Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70
Comment
-
-
Itse itselleni vastaten, tollanen ainakin tää ehjä taitaa olla.
5-speed - 320/6-323i - Getrag 245/11 OO BJ close ratio/”dogleg”
Gear ratios
1st - 3.764
2nd - 2.325
3rd - 1.612
4th - 1.229
5th - 1.000
Harvinaisiako, tai lähellekään ison Sport getragin hinnoissa?E70 3.0SD -08
.................................................. ................................
Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70
Comment
-
-
Originally posted by MikkoV View PostItse itselleni vastaten, tollanen ainakin tää ehjä taitaa olla.
5-speed - 320/6-323i - Getrag 245/11 OO BJ
Enpä ole kyseiseen laatikkoon ennen törmännyt, täällä foorumilla eräs herrasmies noita kuningasmallisia on enemminkin harrastellut.Gentlemen prefer Blondes
Dodge Challenger R/T 1970
ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.
Comment
-
-
Originally posted by bmwm5e28 View PostBJ Tuo pitäis jossakin siellä lootassakin lukea, muistelisin.
Enpä ole kyseiseen laatikkoon ennen törmännyt, täällä foorumilla eräs herrasmies noita kuningasmallisia on enemminkin harrastellut.E70 3.0SD -08
.................................................. ................................
Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70
Comment
-
Comment