Announcement

Collapse
No announcement yet.

lambda-anturin arvot / seoksen säätäminen m40-koneessa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janne75
    Bimmer Rookie
    • Oct 2005
    • 80

    #16
    Originally posted by juhape
    Ei niitä tartte katkoa. Tökkäät vaikka neulat niihin lambdan johtoihin ja mittaat niistä.
    Siinähän se sanotaan.

    Comment

    • Cunttory
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2004
      • 1772
      • Kuopio

      #17
      Originally posted by pjjk87
      Öö.. väännetään nyt rautalangasta ku en taas älyä tiedän kyllä miten lambda käytännössä toimii

      Eli jos epäilen autoni nyt käyvän liian laihalla (koska edellinen omistaja on pyöritellyt ilmamäärämittarin jousta, autoliiketehnyt sitä luultavasti myös, ja näistä tietämättä minäkin tein samaa)niin ajattelin että laitan yleismittarin lambda-arvoja tarkastelemaan, edellä olleen taulukon mukaan tulkitsen seoksen laihuuden tai rikkauden... ja tarvittaessa sitten ilmamäärämittarista passaan sopivat arvot kohdilleen..

      tämä oli ideani, nyt herää kysymys siis, että miten liitän mittarin järkevästi autoni nykyiseen lambdaan? Edellinen omistaja ilmeisesti oli tämän tehnyt, tosin seosmittarilla, mutta kumminkin.. valaiskaapa tajuamatonta, eli miten lähtisitte asian ratkaisemaan, rosvoliittimillä lambdan johdoista? Kun eihän riitä että lambda on vain mittariin yhteydessä, koska silloin kone on periaatteessa "lambda rikki"-tilassa ja lambda ei voikuta näin ollen seokseen?

      Vai riittääkö tosiaan että irroitan lambdan piuhan ja liitän mittarin piikit siihen, katson lukemat ja säädän jos tarvetta on?

      Tyhmiä kysymyksiä kysymysten perään, valaiskaas vähä ku menin jo iteki sekasi
      Anna lambdan olla paikoillaan,liitä yleismittari lambda anturin "kierreliittimen kantaan" siis mikä on noin 30cm päässä anturista.Vedät siitä liittimen päältä kumisen suojan pois,työnnät sinne piuhan abikoliittimen väliin sen yleismittarille menevän johdon(ymmärrät paremmin kun olet auton alla).

      Maadoituksen yleismittarille voi kuulemma ottaa lohkosta,mutta jos ei onnistu niin lambdan kannasta. Kanattaa tehdä mittaukset tyhjäkäynnin lisäksi myös +2000 rpm.
      Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

      Comment

      • Dawg-
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2004
        • 258
        • Vesanto

        #18
        Originally posted by Cunttory
        Anna lambdan olla paikoillaan,liitä yleismittari lambda anturin "kierreliittimen kantaan" siis mikä on noin 30cm päässä anturista.Vedät siitä liittimen päältä kumisen suojan pois,työnnät sinne piuhan abikoliittimen väliin sen yleismittarille menevän johdon(ymmärrät paremmin kun olet auton alla).

        Maadoituksen yleismittarille voi kuulemma ottaa lohkosta,mutta jos ei onnistu niin lambdan kannasta. Kanattaa tehdä mittaukset tyhjäkäynnin lisäksi myös +2000 rpm.
        Kiitos paljon!! Nyt selventy homma huomattavasti eiköhän tämä jo näillä ohjeilla selviä
        _____
        BMW - Fahren des Vergnügens



        e34 525ix touring -93
        ex. e36 316i -91

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎