Eli mikähän vois olla vikana, kun M50B25 pitää tyhjäkäynnillä vikinää? Sellainen iihhuuihhuu Se ääni lakkaa heti, kun vähänkin nostaa kierroksia eli noin 50-100rpm. Kuuluu jostain laturin suunnalta. Onko tyhjäkäyntiä mahdollista nostaa mitenkään?
Eli mikähän vois olla vikana, kun M50B25 pitää tyhjäkäynnillä vikinää? Sellainen iihhuuihhuu Se ääni lakkaa heti, kun vähänkin nostaa kierroksia eli noin 50-100rpm. Kuuluu jostain laturin suunnalta. Onko tyhjäkäyntiä mahdollista nostaa mitenkään?
itellä kuului samanlainen vikinä tyhjäkäynnillä
E39 528 ja syynä oli vesipumpun ja laturin hihnan
kiristysrulla.
Jotain parikymppiä kappale, ne on sitten erilaisia se ylempi ja alempi rulla. Vaihtaminen on helppo nakki, sama työ kun hihnan vaihdossa + pari extra pulttia aukasee. Omaan vaihdoin kaikki kolme rullaa ja hihnat samalla rykäyksellä -> jo vaimeni kihnutus, ja kaikki rullat oli kyllä todella kuluneita laakereiltaan.
Mulla kuuluu myös ulina/jurina laturin suunnalta ja ääni lähtee kun remmin ottaa pois. VP, rullat vaihdettu eli se ääni tulee mulla joko laturista tai tehostimen pumpusta. Pitäis vielä koittaa ottaa visko pois, voikohan se pitää ääntä?
Itse vaihdoin tänään vesipumpun (onneksi tuli vaihdettua ajoissa sillä se ruskea muovinen oli jo alkanut lohkeilla pahoin!)
Samalla sitten vaihdoin sen hihnan kiristinrullan ku se aina kylmänä kitisee jonkin verran ja tehnyt sitä jo pidemman aikaa! Ilmaus ja vehe tulille ja hyvin toimi kunnes hetken kuluttua alkoi korkea vikinä ja yllättäen siitä laturin ympäristöstä. Uudessa rullassa se laakeri tuntui jäykemmältä kuin vanhan rullan ina-laakeri. Laturin viereistä rullaa en vaihtanut kun se vaikutti olevan paljon paremmassa kunnossa.
Eli voiko ääni tulla uudesta vesipumpusta (epäilen) vai vaihdanko sen toisenkin laakerin ja uuden hihnan?
Nyt jos on aikaan niin pitää mennä kokeilemaan pyöräyttää ilman hihnaa ja kattoo jos loppu ajamisen myötä
Comment