Announcement

Collapse
No announcement yet.

imusarjaan tippui ylimääräistä osaa, kuinka pois?(kuva lisätty)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • htk
    BTCF Member
    • Aug 2003
    • 323
    • Juankoski

    imusarjaan tippui ylimääräistä osaa, kuinka pois?(kuva lisätty)

    Ekana auto: e30 325, m20 moottori -86

    Suuttimia vaihtaessa imusatsiin tipahti pala muovia. Alkuperäisen suuttimen päässä oleva pieni muovi osa, kai se joku hieno suoja on tai vastaavaa. Lohkesi irrottaessa ja "hupss" sinne tipahti.

    millä sen saa pois sieltä vai pitääkö purkaa kaikki irti Tai jos sen jättää sinne niin mitä tapahtuu? ei mitään vai pahimmassa tapauksessa....

    -kehtuuttas purkaa imusarja pois, en uskaltanut vastaavasti pyörittää konettakaan.

    Antakaahan jotain neuvoja
    Last edited by htk; 25-03-2006, 13:03.
  • Tzeimi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 2067
    • Banshee - Jyväskylä

    #2
    Onko ko. imuventtiili kiinni vai auki eli onko kikkare männän päällä? Jos varmuudella kanavassa, niin imusarjan irroitus ja takas asennus tulis itsellä mieleen. Männän päällä: hmmm. tulpat irti ja startilla pyörittää - tulee tlpan reiästä tai menee pakosarjaan tai jää pyttyyn.

    Sehän on muovia, joten tuskin rikkoo mitää vaikka lyöt koneen tulille... Paitti, jos sulla on katti? Katti-vehkeessä hieman jännittäisi sulattaa muovia putkessa...
    Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
    & 02 tulpo saniteetti dyno




    Älä väkisin, ota isompi vasara.
    If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

    Comment

    • larmatin
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 1118
      • Perttula

      #3
      itse ottaisin pölynimurin ja siihen jotain 12mm letkua joka menee imusarjasta sisään ja eikun ongelle

      älä vaan starttaa konetta käymään, voi mennä venat mutkalle jos huono tuuri käy

      Comment

      • Pluto
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2002
        • 1860
        • Raisio

        #4
        Originally posted by larmatin
        itse ottaisin pölynimurin ja siihen jotain 12mm letkua joka menee imusarjasta sisään ja eikun ongelle

        älä vaan starttaa konetta käymään, voi mennä venat mutkalle jos huono tuuri käy
        Toi imuri vois olla ihan hyvä.. Mutta tota venttiilien hajoomista pikkusen epäilen. Kyseessähän on muoviosa, joka sulaa hetkessä vaikka jäiskin venttiilin väliin.
        BMW F32 435d

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 9990
          • KVLA

          #5
          Originally posted by Pluto
          Toi imuri vois olla ihan hyvä.. Mutta tota venttiilien hajoomista pikkusen epäilen. Kyseessähän on muoviosa, joka sulaa hetkessä vaikka jäiskin venttiilin väliin.
          Niin ja kun sulaa sopivasti venttiillin kiinni,eikä se sulkeudukkaan täysin istukkaansa...

          Comment

          • Tzeimi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2004
            • 2067
            • Banshee - Jyväskylä

            #6
            Originally posted by Heguli 31
            Niin ja kun sulaa sopivasti venttiillin kiinni,eikä se sulkeudukkaan täysin istukkaansa...
            Joo, kaipa siinä vois noinkin ehkä käydä?

            Toi imuri-juttu vois vaikka toimia...
            Last edited by Tzeimi; 24-03-2006, 19:48.
            Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
            & 02 tulpo saniteetti dyno




            Älä väkisin, ota isompi vasara.
            If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

            Comment

            • Bullitt
              BTCF Member
              • Jul 2002
              • 2786
              • Turku

              #7
              Jos se olis joku pieni lohjennut kappale vaan, niin mä löisin koneen kasaan vaan ja käymään. Kyllä se sieltä läpi menee. Mutta jos se koko muovinen osa on imusarjassa, niin sit vähän epäröisin kyllä.


              Comment

              • larmatin
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 1118
                • Perttula

                #8
                Originally posted by Tzeimi
                Joo, kaipa siinä vois noinkin ehkä käydä?
                ei vaan riippuen muovin koosta niin jos se ei mahdukkaan menee pyttyyn asti saan jää kannen ja venttiilin väliin ja ja mäntä tulee koputtaa vauhtia niin venttiili on hyvinkin helposti kierossa.

                Comment

                • htk
                  BTCF Member
                  • Aug 2003
                  • 323
                  • Juankoski

                  #9
                  tässä on kuva minkälainen osa tipahti, eli oranssi osa suuttimen pästä.

                  imurilla yritin sohlata sitä pois. ei tulosta toistaiseksi.

                  Jos konetta pyörittää käsin tuliskohan se männän päälle köllöttelemään ja sais tulpan reiästä pois?
                  vai jää jonnekkin väliin.
                  Attached Files

                  Comment

                  • 6power
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2006
                    • 254
                    • Tampere

                    #10
                    Jos venttiili on kiinni siitä imukanavasta mihin tuo putos niin ei muuta kun imusarja pois ja kaivat sen muovi nippelin pois...töitähän se teettää mut säästyy melkovarmasti isommilta hommilta ja rahan menolta.Ja saa samalla vaihdettua sen imusarjan tiivisteen joka kumminkin vuotaa ja tulee tarkastettua ne alipaineletkut Tuo osa näyttää aika isolta mahtaisko kulkeutua sylinteriin vaikka venttiili olis aukikin. hups...huomasin juuri et sekait lohkes. no sit voi olla siel sylinterissä. sit pakovettiili auki ja imu kiinni... tulpanreijästä paineilmaa pyttyyn ja lohkareet lentää pako putkistoon...tuskin noin pienet kikkareet katissa mitään järkyttävää saa aikaan.
                    Last edited by 6power; 25-03-2006, 13:55.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎