Onko mahdollista laittaa dumppia dieseli-pataan? Jotain juttua oli ollut aikaisemmissa keskusteluissa, mutta asiaan ei oikein tullut selvyyttä...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Dumppi dieseliin?
Collapse
X
-
Perinteinen bensakoneeseen tarkoitettu mäntä tai kalvo tyyppinen dumppi aukeaa imusarjan alipaineella joka syntyy kun kaasuläppä sulkeutuu joten dieselissä jossa ei harvoja poikkeuksia lukuunottamatta ole kaasuläppää eikä näin myöskään alipainetta imusarjassa ei tavallinen dumppi voi toimia. En sitten tiedä olisiko olemassa dieselin dumppia mut mitään hyöytyä sellaisesta ei ole ainoastaan äänen takia tietty voi laittaa.Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
-
-
Dumppi dieseliin?
Eli otsikko ihmetyttää.
Onko siis mahdollista saada dumppia tai vastaavaa bmw:n dieseleihin? Esim sigun autoon? Autossahan ei ole kaasuläppää joka oli ekana heti mielessä jonka takia se ei onnistuisi. Tietääkö kukaan onko olemassa erilaisia, juurikin dieseleihin tarkoitettua dumppia? Vai pitääkö tässä oikeasti alkaa rakentaa kaasuläppää tohon.
Comment
-
-
Originally posted by VK982 View Posthttp://www.zen19051.zen.co.uk/prod01.htm
FMDDV - We are dedicated in applying our wealth of knowledge and technical expertise, gained through years of research and development, to create products that deliver the highest level of quality.
http://www.ultratuning.com/fr/category_242.html
Entä onko olemassa suomessa mitään vastaavanlaisia?
Onko kokemuksia kyseisistä puljuista? Asennuksesta?Last edited by laine; 14-11-2007, 13:49.
Comment
-
-
itse tuli tilattua tuolta.
Die Turbo Tuning Seite mit allen wichtigen Informationen und exklusiven Tuning Teilen für den Turbomotor - Tuningteile wie Blow Off Ventile, Dampfräder, Wassereinspritzanlagen, Turbo Timer, Turbotimer, Lüfter, Ladedruck Erhöhung uvm.
Vastailivat sähköposteihin melko nopeasti, toimitusaika noin 2 viikkoa maksusta.
Ja asennuksesta saa kokemusta vasta viikonloppuna.E30 /// 318i M-technik 2 cabrio
E36 /// M3
E61 /// 535d M-sport touring
Comment
-
-
Originally posted by NokiLeka View PostEn tiedä että pitäisikö sitä osoittaa omaa hölmöyttään, mutta osoitan kumminkin: Onkos tosta dumpista jotain oikeaakin hyötyä, eli muutakin kuin lisää ääntä pellin alle?
(traktorien virittäjät tietävät kertoa enemmän.. käyttäväthän monasti 2-6Bar paineita, jotkut enemmänkin??)
Kuitenkin bypass on monasti parempi dumpin sijaan jos esim. tyhjäkäynnillä/pintakaasulla ei ahdeta kuten yleensä on, tällöin bypass säästää ylimääräisten roskien pääsemistä imusarjaan..
Kuitenkin venttiilien tarkoitus/ todellinen vaikutus on parantaa kaasuun vastaavuutta, sekä mikä tärkeintä pidentää ahtimen käyttöikää..
Comment
-
-
holysmoken puolella tuotakin aihetta on käsitelty, eli sieltä voi käydä etsimässäeli www.holysmoke.fi
ite en moista ole suunnitellut, paljon miehekkäämmän kuuloinen se on ku turbo sakkaa oikein kunnolla324tdic savukonerojekti
Comment
-
-
Originally posted by NokiLeka View PostEn tiedä että pitäisikö sitä osoittaa omaa hölmöyttään, mutta osoitan kumminkin: Onkos tosta dumpista jotain oikeaakin hyötyä, eli muutakin kuin lisää ääntä pellin alle?
Bensa turbossa takaisku tulee siitä kun kaasuläppä sulkeutuu äkisti ja virtaus tyssää kuin seinään jolloin suunta muuttuu takaisin kohti ahtimen kompuran siipiä. (vrt. kävelet rauhassa kädet taskussa kadulla ja joku iso neekeri iskee vastapalloon ilman että ehdit reagoida siihen)
Dieselissä ei ole kaasuläppää. Dieselissä vastaavaa yhtä voimakasta takaiskua ei saa kuin sammuttamalla kone alle sekunissa heti kiihdytyksen jälkeen jolloin ilmaa ei enää kulje sylintereihin. No, pyörii se hetken kuitenkin ennen sammumista.
Traktori viritykset on sitten oma maailmansa, siellä puhutaan niin suurista paineista ja tuotoista että ne ei normidieseleitä juurikaan kosketa...
Comment
-
-
Originally posted by M57D View PostDieselissä ei ole kaasuläppää. Dieselissä vastaavaa yhtä voimakasta takaiskua ei saa kuin sammuttamalla kone alle sekunissa heti kiihdytyksen jälkeen jolloin ilmaa ei enää kulje sylintereihin. No, pyörii se hetken kuitenkin ennen sammumista.
M57N2
Throttle valve DDE 6.0
A throttle valve is necessary for all diesel engines equipped with a particulate filter system. The throttle valve chokes the intake air to ensure that the increased exhaust-gas temperatures required for regeneration of the particulate filter are reached.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by laine View PostDumpista tms. on hyötyä, silloin kun ylitetään diesselissä nimellis ahtopaine, yleensä 0,25-0,5bar jälkeen.. suojaa siipiä. Bensa turbossa ruiskuissa tai yleensä kaasuläpällisissä koneissa suorastaan pakollinen ahtimen säästämiseksi ns.takapotkulta.. jo n.0,7bar perus turbodieselin paineilla takapotku vastaa bensakoneen 0,25bar ahdoilla tapahtuvaa paineiskua..
(traktorien virittäjät tietävät kertoa enemmän.. käyttäväthän monasti 2-6Bar paineita, jotkut enemmänkin??)
Kuitenkin bypass on monasti parempi dumpin sijaan jos esim. tyhjäkäynnillä/pintakaasulla ei ahdeta kuten yleensä on, tällöin bypass säästää ylimääräisten roskien pääsemistä imusarjaan..
Kuitenkin venttiilien tarkoitus/ todellinen vaikutus on parantaa kaasuun vastaavuutta, sekä mikä tärkeintä pidentää ahtimen käyttöikää..Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.
-49 Mercury LQ4 Twin Turbo
-Mitsubishi "runkkari"
Comment
-
-
Originally posted by tepabmw View Postjos tykkää siitä,että kaasua nostaessa kuuluu se disco-datsuneista tutuksi tullut suhahdus,niin siittä vaan...---
Comment
-
Comment