Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dumppi dieseliin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vilbero
    Newbiemmer
    • Mar 2006
    • 23
    • Helsinki

    Dumppi dieseliin?

    Onko mahdollista laittaa dumppia dieseli-pataan? Jotain juttua oli ollut aikaisemmissa keskusteluissa, mutta asiaan ei oikein tullut selvyyttä...
  • sirkus
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 2195
    • kaustinen

    #2
    Perinteinen bensakoneeseen tarkoitettu mäntä tai kalvo tyyppinen dumppi aukeaa imusarjan alipaineella joka syntyy kun kaasuläppä sulkeutuu joten dieselissä jossa ei harvoja poikkeuksia lukuunottamatta ole kaasuläppää eikä näin myöskään alipainetta imusarjassa ei tavallinen dumppi voi toimia. En sitten tiedä olisiko olemassa dieselin dumppia mut mitään hyöytyä sellaisesta ei ole ainoastaan äänen takia tietty voi laittaa.
    Chrysler 300c crd touring 2010
    Daily driver
    Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
    Man cave on wheels
    Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
    Built not bought
    V8, only juice&milk come in 2 litres

    Kawasaki zzr1100 fighter


    Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

    Comment

    • tapio87
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2004
      • 235
      • Haapajärvi

      #3
      http://www.ledcomp.fi/hsd/viewtopic....er=asc&start=0


      lukaseppa tuo...
      324tdic savukonerojekti

      Comment

      • laine
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1504
        • Helsinki

        #4
        Dumppi dieseliin?

        Eli otsikko ihmetyttää.

        Onko siis mahdollista saada dumppia tai vastaavaa bmw:n dieseleihin? Esim sigun autoon? Autossahan ei ole kaasuläppää joka oli ekana heti mielessä jonka takia se ei onnistuisi. Tietääkö kukaan onko olemassa erilaisia, juurikin dieseleihin tarkoitettua dumppia? Vai pitääkö tässä oikeasti alkaa rakentaa kaasuläppää tohon.

        Comment

        • VK982
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2005
          • 2271
          • Kuopio

          #5

          FMDDV - We are dedicated in applying our wealth of knowledge and technical expertise, gained through years of research and development, to create products that deliver the highest level of quality.

          BMW E60 530xd
          Honda Varadero "sotanorsu

          Comment

          • laine
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 1504
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by VK982 View Post
            http://www.zen19051.zen.co.uk/prod01.htm
            FMDDV - We are dedicated in applying our wealth of knowledge and technical expertise, gained through years of research and development, to create products that deliver the highest level of quality.

            http://www.ultratuning.com/fr/category_242.html
            Lähetin ylimpään puljuun jo pienehköä kyselyä, mutta olis kiva tietää josko foorumilta löytyis jotain kokemuksia.

            Entä onko olemassa suomessa mitään vastaavanlaisia?
            Onko kokemuksia kyseisistä puljuista? Asennuksesta?
            Last edited by laine; 14-11-2007, 13:49.

            Comment

            • W-Baum
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 1422
              • Kaustinen

              #7
              itse tuli tilattua tuolta.

              Die Turbo Tuning Seite mit allen wichtigen Informationen und exklusiven Tuning Teilen für den Turbomotor - Tuningteile wie Blow Off Ventile, Dampfräder, Wassereinspritzanlagen, Turbo Timer, Turbotimer, Lüfter, Ladedruck Erhöhung uvm.


              Vastailivat sähköposteihin melko nopeasti, toimitusaika noin 2 viikkoa maksusta.

              Ja asennuksesta saa kokemusta vasta viikonloppuna.
              E30 /// 318i M-technik 2 cabrio
              E36 /// M3
              E61 /// 535d M-sport touring

              Comment

              • NokiLeka
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 2341
                • Eurajoki

                #8
                En tiedä että pitäisikö sitä osoittaa omaa hölmöyttään, mutta osoitan kumminkin: Onkos tosta dumpista jotain oikeaakin hyötyä, eli muutakin kuin lisää ääntä pellin alle?
                "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                Comment

                • laine
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 1504
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by NokiLeka View Post
                  En tiedä että pitäisikö sitä osoittaa omaa hölmöyttään, mutta osoitan kumminkin: Onkos tosta dumpista jotain oikeaakin hyötyä, eli muutakin kuin lisää ääntä pellin alle?
                  Dumpista tms. on hyötyä, silloin kun ylitetään diesselissä nimellis ahtopaine, yleensä 0,25-0,5bar jälkeen.. suojaa siipiä. Bensa turbossa ruiskuissa tai yleensä kaasuläpällisissä koneissa suorastaan pakollinen ahtimen säästämiseksi ns.takapotkulta.. jo n.0,7bar perus turbodieselin paineilla takapotku vastaa bensakoneen 0,25bar ahdoilla tapahtuvaa paineiskua..
                  (traktorien virittäjät tietävät kertoa enemmän.. käyttäväthän monasti 2-6Bar paineita, jotkut enemmänkin??)

                  Kuitenkin bypass on monasti parempi dumpin sijaan jos esim. tyhjäkäynnillä/pintakaasulla ei ahdeta kuten yleensä on, tällöin bypass säästää ylimääräisten roskien pääsemistä imusarjaan..
                  Kuitenkin venttiilien tarkoitus/ todellinen vaikutus on parantaa kaasuun vastaavuutta, sekä mikä tärkeintä pidentää ahtimen käyttöikää..

                  Comment

                  • tapio87
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2004
                    • 235
                    • Haapajärvi

                    #10
                    holysmoken puolella tuotakin aihetta on käsitelty, eli sieltä voi käydä etsimässä eli www.holysmoke.fi
                    ite en moista ole suunnitellut, paljon miehekkäämmän kuuloinen se on ku turbo sakkaa oikein kunnolla
                    324tdic savukonerojekti

                    Comment

                    • M57D
                      Bimmer Rookie
                      • May 2006
                      • 46

                      #11
                      Originally posted by NokiLeka View Post
                      En tiedä että pitäisikö sitä osoittaa omaa hölmöyttään, mutta osoitan kumminkin: Onkos tosta dumpista jotain oikeaakin hyötyä, eli muutakin kuin lisää ääntä pellin alle?
                      Erittäin aiheellinen kommentti

                      Bensa turbossa takaisku tulee siitä kun kaasuläppä sulkeutuu äkisti ja virtaus tyssää kuin seinään jolloin suunta muuttuu takaisin kohti ahtimen kompuran siipiä. (vrt. kävelet rauhassa kädet taskussa kadulla ja joku iso neekeri iskee vastapalloon ilman että ehdit reagoida siihen)

                      Dieselissä ei ole kaasuläppää. Dieselissä vastaavaa yhtä voimakasta takaiskua ei saa kuin sammuttamalla kone alle sekunissa heti kiihdytyksen jälkeen jolloin ilmaa ei enää kulje sylintereihin. No, pyörii se hetken kuitenkin ennen sammumista.

                      Traktori viritykset on sitten oma maailmansa, siellä puhutaan niin suurista paineista ja tuotoista että ne ei normidieseleitä juurikaan kosketa...

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9158
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by M57D View Post
                        Dieselissä ei ole kaasuläppää. Dieselissä vastaavaa yhtä voimakasta takaiskua ei saa kuin sammuttamalla kone alle sekunissa heti kiihdytyksen jälkeen jolloin ilmaa ei enää kulje sylintereihin. No, pyörii se hetken kuitenkin ennen sammumista.
                        Partikkelifiltterin optimaalisen toiminnan takia kaasuläppiä alkaa olla dieseleissäkin. Tarkempaa selostusta toiminnasta en tähän hätään löytänyt.

                        M57N2

                        Throttle valve DDE 6.0

                        A throttle valve is necessary for all diesel engines equipped with a particulate filter system. The throttle valve chokes the intake air to ensure that the increased exhaust-gas temperatures required for regeneration of the particulate filter are reached.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • S.Kaulaote
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2006
                          • 1579
                          • Woikkaalla

                          #13
                          Originally posted by laine View Post
                          Dumpista tms. on hyötyä, silloin kun ylitetään diesselissä nimellis ahtopaine, yleensä 0,25-0,5bar jälkeen.. suojaa siipiä. Bensa turbossa ruiskuissa tai yleensä kaasuläpällisissä koneissa suorastaan pakollinen ahtimen säästämiseksi ns.takapotkulta.. jo n.0,7bar perus turbodieselin paineilla takapotku vastaa bensakoneen 0,25bar ahdoilla tapahtuvaa paineiskua..
                          (traktorien virittäjät tietävät kertoa enemmän.. käyttäväthän monasti 2-6Bar paineita, jotkut enemmänkin??)

                          Kuitenkin bypass on monasti parempi dumpin sijaan jos esim. tyhjäkäynnillä/pintakaasulla ei ahdeta kuten yleensä on, tällöin bypass säästää ylimääräisten roskien pääsemistä imusarjaan..
                          Kuitenkin venttiilien tarkoitus/ todellinen vaikutus on parantaa kaasuun vastaavuutta, sekä mikä tärkeintä pidentää ahtimen käyttöikää..
                          Parantaa kaasun vastaavuutta!!??? Ei varman auta tässä tapauksessa toi dumppi yhtään sun kaasunvastaavuuteen.. Mun mielestä tuolla dumpilla tässä tapauksessa ei saada muutakun yksi lovi lisää lompakkoon.
                          Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

                          -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
                          -Mitsubishi "runkkari"

                          Comment

                          • tepabmw
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2004
                            • 834
                            • LAITAMAA

                            #14
                            kyllä minä olen ainakin henk.koht sitä mieltä,että tuosta dumpista ei ole mtn hyötyä....tietenkin jos tykkää siitä,että kaasua nostaessa kuuluu se disco-datsuneista tutuksi tullut suhahdus,niin siittä vaan...
                            -Tepan Paja-
                            Veikkola city
                            0405203098
                            Maalaustyöt yli 25v kokemuksella

                            Comment

                            • -Tapi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 3117
                              • Välisuomi

                              #15
                              Originally posted by tepabmw View Post
                              jos tykkää siitä,että kaasua nostaessa kuuluu se disco-datsuneista tutuksi tullut suhahdus,niin siittä vaan...
                              Paras vaan hankkia joku kaiutin tekemään se suhahdus, tuskin nimittäin suhahtelee ollenkaan jos aikoo dumpin laittaa kaasuläpättömään dieseliin. Tai vaihtoehtoisesti odottelee hieman, kyllä se ikä ja järki voittaa jossain vaiheessa.
                              ---

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎