Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dumppi dieseliin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • laine
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1504
    • Helsinki

    #16
    Originally posted by -Tapi View Post
    Paras vaan hankkia joku kaiutin tekemään se suhahdus, tuskin nimittäin suhahtelee ollenkaan jos aikoo dumpin laittaa kaasuläpättömään dieseliin. Tai vaihtoehtoisesti odottelee hieman, kyllä se ikä ja järki voittaa jossain vaiheessa.
    Ikä ja järjen kasvamista odotellessa tuli laitettua dumppi tilaukseen. Jos se ikä ei ole liialti vieny vielä voittoa siellä päässä niin varmasti kuulet tästä jotain. http://wbaum.1g.fi/kuvat/324TDiC/dumppi/15112007010.mp4

    Last edited by laine; 16-11-2007, 06:43.

    Comment

    • tepabmw
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2004
      • 834
      • LAITAMAA

      #17
      Originally posted by -Tapi View Post
      Paras vaan hankkia joku kaiutin tekemään se suhahdus, tuskin nimittäin suhahtelee ollenkaan jos aikoo dumpin laittaa kaasuläpättömään dieseliin. Tai vaihtoehtoisesti odottelee hieman, kyllä se ikä ja järki voittaa jossain vaiheessa.
      näihinhän on laitettu ns. sähködumppeja,jolloin kyllä suhahtaa...toimintaperiaate muutoin sama,kuin normi alipaine-ohjatussa dumpissa,mutta sähködumpissa tuo alipaine "korvataan" sähköllä,jolloin solenoidi antaa käskyn dumpille avautua...
      -Tepan Paja-
      Veikkola city
      0405203098
      Maalaustyöt yli 25v kokemuksella

      Comment

      • -Tapi
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 3117
        • Välisuomi

        #18
        Originally posted by tepabmw View Post
        mutta sähködumpissa tuo alipaine "korvataan" sähköllä,jolloin solenoidi antaa käskyn dumpille avautua...
        Ja ideana tuossa oli että..? Pelkän äänen takiako noita asennellaan? Tunnen itseni joko tyhmäksi tai ulkopuoliseksi..
        ---

        Comment

        • laine
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1504
          • Helsinki

          #19
          Originally posted by -Tapi View Post
          Ja ideana tuossa oli että..? Pelkän äänen takiako noita asennellaan? Tunnen itseni joko tyhmäksi tai ulkopuoliseksi..
          Noh jos välttämättä pitää jotain hyötyä hakea niin paineidenulostulo dumpin kautta säästää turbon siipiä. Mulle riittääpi pelkkä sihahdus, oman tunnon helpottamiseksi voi ajatella siipien säästymistä.

          Comment

          • tepabmw
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2004
            • 834
            • LAITAMAA

            #20
            Originally posted by -Tapi View Post
            Ja ideana tuossa oli että..? Pelkän äänen takiako noita asennellaan? Tunnen itseni joko tyhmäksi tai ulkopuoliseksi..
            no sen äänen takiahan porukka noita disko-venttiileitä asentelee,mutta perustelevat sitä tuolla hyödyllä,että siivet säästyy...

            itse nakkaisin noi kaikki pellolle...
            -Tepan Paja-
            Veikkola city
            0405203098
            Maalaustyöt yli 25v kokemuksella

            Comment

            • ttw
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2006
              • 1016
              • Vantaa

              #21
              728iA -97 "FABULOUS" Navarraviolet & Lavendergrau
              Harrasteproggis E9 3.0 CS -72 JDM
              MB 280SE Kompressorilahna "kilosta alkaa ilo" -77

              Comment

              • reddewil
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 3015
                • West Coast

                #22
                No johan suhahteli Onko tuo missä autossa kun oli melko nopeasti tehdyn näköinen tuo ahtoputken läpivienti Kiekkamittari pysyi paikoillaan ja pauke kuulu?
                ...

                Comment

                • S.Kaulaote
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2006
                  • 1579
                  • Woikkaalla

                  #23
                  Originally posted by ttw View Post
                  Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

                  -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
                  -Mitsubishi "runkkari"

                  Comment

                  • laine
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 1504
                    • Helsinki

                    #24
                    Originally posted by reddewil View Post
                    No johan suhahteli Onko tuo missä autossa kun oli melko nopeasti tehdyn näköinen tuo ahtoputken läpivienti Kiekkamittari pysyi paikoillaan ja pauke kuulu?
                    Kiekkamittari ei toimi. Kolmosella siinä vedellään suht pienillä kierroksilla.

                    Comment

                    • W-Baum
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 1422
                      • Kaustinen

                      #25
                      Autohan on e30 324tdic, onhan tuo ahtoputken reitti aika juosten kustu Mutta eipä tuolle oikein muuta reittiä tuolla konehuoneessa.

                      Kiekkamittarin toimimattomuus taas johtuu siittä kun sähköinen pumppu vaihdetttu mekaaniseen ja boksit poistettu hanskalokerosta.

                      Tuossa vielä videopätkää auton ulkoa.




                      Tuon dumpinhan saa sammutettua katkaisimesta että jos meinaa järki mennä tuohon ääneen niin voi vaihteeksi kuunnella ahtimen sakkausta.
                      E30 /// 318i M-technik 2 cabrio
                      E36 /// M3
                      E61 /// 535d M-sport touring

                      Comment

                      • Guest's Avatar

                        #26
                        Originally posted by tepabmw View Post
                        no sen äänen takiahan porukka noita disko-venttiileitä asentelee,mutta perustelevat sitä tuolla hyödyllä,että siivet säästyy...

                        itse nakkaisin noi kaikki pellolle...
                        POX POX RACING!!1 haha

                        Comment

                        • muuris
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 3501
                          • Jyväskylä

                          #27
                          Originally posted by laine View Post
                          Dumpista tms. on hyötyä, silloin kun ylitetään diesselissä nimellis ahtopaine, yleensä 0,25-0,5bar jälkeen.. suojaa siipiä.
                          Jo ikivanhoissa perusturbodiiseleissä on luokkaa 1bar ahdot, ja vakioahtimilla on ajettu satoja tuhansia ilman huoltoa, ilman dumppia. Ei tosiaan sakkaa minkään vakiodieselin ahdin kummoisesti, kyllä tässä nyt on vaan kovaa yritystä oikeuttaa dumpin asennus. VNT-ahtimella sakkaukseen voi vaikuttaa sillä, miten siivet käyttäytyy kun kaasu päästetään irti.


                          Originally posted by laine View Post
                          Kuitenkin bypass on monasti parempi dumpin sijaan jos esim. tyhjäkäynnillä/pintakaasulla ei ahdeta kuten yleensä on, tällöin bypass säästää ylimääräisten roskien pääsemistä imusarjaan..
                          Tuolla tietämyksellä kannattaa asentaa dumpit myös polttoainelinjaan, syöttöpumppuun, ilmanpuhdistimeen ja pakoputkeen. Poistaa turhat kuormat kun kaasu lasketaan, kestävyys ja suorituskyky paranee sekä tulee monin määrin suhahduksia Oikeasti, miten sinne imusarjaan menee roskia kun dumppi/bypass on pintakaasulla kiinni?


                          Originally posted by laine View Post
                          Kuitenkin venttiilien tarkoitus/ todellinen vaikutus on parantaa kaasuun vastaavuutta, sekä mikä tärkeintä pidentää ahtimen käyttöikää..
                          Tuntuu vain ja ainoastaan korvien välissä tässä tapauksessa. Pullinkivehkeet erikseen.
                          E30 325iX '86
                          Instagram

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎