Paras vaan hankkia joku kaiutin tekemään se suhahdus, tuskin nimittäin suhahtelee ollenkaan jos aikoo dumpin laittaa kaasuläpättömään dieseliin. Tai vaihtoehtoisesti odottelee hieman, kyllä se ikä ja järki voittaa jossain vaiheessa.
Ikä ja järjen kasvamista odotellessa tuli laitettua dumppi tilaukseen. Jos se ikä ei ole liialti vieny vielä voittoa siellä päässä niin varmasti kuulet tästä jotain. http://wbaum.1g.fi/kuvat/324TDiC/dumppi/15112007010.mp4
Paras vaan hankkia joku kaiutin tekemään se suhahdus, tuskin nimittäin suhahtelee ollenkaan jos aikoo dumpin laittaa kaasuläpättömään dieseliin. Tai vaihtoehtoisesti odottelee hieman, kyllä se ikä ja järki voittaa jossain vaiheessa.
näihinhän on laitettu ns. sähködumppeja,jolloin kyllä suhahtaa...toimintaperiaate muutoin sama,kuin normi alipaine-ohjatussa dumpissa,mutta sähködumpissa tuo alipaine "korvataan" sähköllä,jolloin solenoidi antaa käskyn dumpille avautua...
-Tepan Paja-
Veikkola city
0405203098
Maalaustyöt yli 25v kokemuksella
Ja ideana tuossa oli että..? Pelkän äänen takiako noita asennellaan? Tunnen itseni joko tyhmäksi tai ulkopuoliseksi..
Noh jos välttämättä pitää jotain hyötyä hakea niin paineidenulostulo dumpin kautta säästää turbon siipiä. Mulle riittääpi pelkkä sihahdus, oman tunnon helpottamiseksi voi ajatella siipien säästymistä.
No johan suhahteli Onko tuo missä autossa kun oli melko nopeasti tehdyn näköinen tuo ahtoputken läpivienti Kiekkamittari pysyi paikoillaan ja pauke kuulu?
No johan suhahteli Onko tuo missä autossa kun oli melko nopeasti tehdyn näköinen tuo ahtoputken läpivienti Kiekkamittari pysyi paikoillaan ja pauke kuulu?
Kiekkamittari ei toimi. Kolmosella siinä vedellään suht pienillä kierroksilla.
Dumpista tms. on hyötyä, silloin kun ylitetään diesselissä nimellis ahtopaine, yleensä 0,25-0,5bar jälkeen.. suojaa siipiä.
Jo ikivanhoissa perusturbodiiseleissä on luokkaa 1bar ahdot, ja vakioahtimilla on ajettu satoja tuhansia ilman huoltoa, ilman dumppia. Ei tosiaan sakkaa minkään vakiodieselin ahdin kummoisesti, kyllä tässä nyt on vaan kovaa yritystä oikeuttaa dumpin asennus. VNT-ahtimella sakkaukseen voi vaikuttaa sillä, miten siivet käyttäytyy kun kaasu päästetään irti.
Kuitenkin bypass on monasti parempi dumpin sijaan jos esim. tyhjäkäynnillä/pintakaasulla ei ahdeta kuten yleensä on, tällöin bypass säästää ylimääräisten roskien pääsemistä imusarjaan..
Tuolla tietämyksellä kannattaa asentaa dumpit myös polttoainelinjaan, syöttöpumppuun, ilmanpuhdistimeen ja pakoputkeen. Poistaa turhat kuormat kun kaasu lasketaan, kestävyys ja suorituskyky paranee sekä tulee monin määrin suhahduksia Oikeasti, miten sinne imusarjaan menee roskia kun dumppi/bypass on pintakaasulla kiinni?
Comment