Jos apinan viittaus Saksan eksoottisuudesta oli tarkoitettu minulle, niin voin vain todeta hakevani itse osani pelipaikalta. No, joka tapauksessa kommenttini pointti ei ollutkaan homman vaikeudessa, vaan homman yleisessä kannattamattomuudessa. Silloinhan tämäkin vaihtoehto on luonnollisesti puolustettavissa jos aivan välttämättä haluaa vanhaan moottoriinsa uuden raakakannen ja haluaa lisäksi maksaa rahdin lisäksi vanhojen venttiilien ym.kilkkeiden koneistuksesta ja asennuksesta uuteen kanteen. Uusi on uusi voidaan tietenkin perustella, mutta kysymys on pelkästä kuoresta johon kuitenkin ruuvataan kaikki liikkuvat vanhasta. Lisäksi muu auto on edelleen 99.7%:sti ikäistään osaa. Lisäksi tässä tulee mahdollisuus koneistusten/sovitusten epäonnistumisesta kun homma annetaan koneistamossa ammattikoulun harjoittelijalle. Sekin kannattaa huomioida että nämä bemujen kansien halkeamiset tapahtuu/on tapahtunut hyvinkin aikaisessa vaiheessa moottorin elinkaarta. Yleensä nämä vauriot löytyvä jos ovat löytyäkseen jo alle 30-50tkm ajetuissa autoissa. Tämähän on piilovika joka korreloituu vasta irroitettaessa kansi.
Virheetön purkukansi joka on kiskaistu 50-100tkm ajetusta moottorista on tässä suhteessa paljon varmempi vaihtoehto. Korostan kuitenkin että tämä on vain minun näkemys tästä asiasta. Jos joku haluaa tilata raakakannen vaikka kiven-navalta on homma ok jos kaikki on lopputulokseen tyytyväisiä(myyjä,koneistaja, asentaja, ja kuluttaja). Kapitalismihan on silloin toiminut.
Virheetön purkukansi joka on kiskaistu 50-100tkm ajetusta moottorista on tässä suhteessa paljon varmempi vaihtoehto. Korostan kuitenkin että tämä on vain minun näkemys tästä asiasta. Jos joku haluaa tilata raakakannen vaikka kiven-navalta on homma ok jos kaikki on lopputulokseen tyytyväisiä(myyjä,koneistaja, asentaja, ja kuluttaja). Kapitalismihan on silloin toiminut.
Comment