Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 käy kylmänä/suuri kulutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • flyingfinn_148
    Bimmer Rookie
    • Oct 2005
    • 158
    • Nousiainen

    M10 käy kylmänä/suuri kulutus

    Elikkä kone on M10b18 Weberin korvauskaasarilla

    Kone ei lämpene TODELLA pitkän ajon aikanakaan edes lähelle keskiviivaa...

    Lämmöt nousevat korkeintaan ekaan viivaan asti ja sinnekkin nousee vasta noin 20km ajon jälkeen... Mikä voisi olla vika?? tuskin on termostaattikaan koska nousee hyvin hitaasti..

    Toinen ongelma on että kulutus on vaikka ajaisi ihan rauhallisesti niin menee 15 litraa/100km.. Alkaa näillä bensan hinoilla ottaa päähän Kaasari on käsi ryypyllä ja koska lämpenee hyvin hitaasti saa ryypynkin ottaa pois vasta 5-10km ajon jälkeen. muuten alkaa nykimään..

    Eli jos jollain on ollut saman laisia ongelmia ni miten onnistuitte ratkasemaan ongelmat??
    Bemari sen olla pitää!

    e39 528ia touring -97

    Ex E36 325i -91
    Ex E36 325i -91
    Ex E30 316 -87
  • VaihtoVirta
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 558
    • Kuusamo

    #2
    Joo itselläni on ollu jäälle rälläysautona e12 518 -81 m10b18 koneella, jossa on juuri tuo weberin korvauskaasari. Sama vika Tosin kulutukset alko hipoa 40L/100km kun jäällä antaa lämää. Luulisin että vuotoa jossakin kohtaa Tosin tuossa autossa nousi lämmöt.. ja rajusti

    Comment

    • Japi
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2003
      • 276
      • Espoo

      #3
      Originally posted by flyingfinn_148
      Mikä voisi olla vika?? tuskin on termostaattikaan koska nousee hyvin hitaasti..
      Kyllä se vika löytyy termostaatista joka on jumittunut auki, vaihdapa se niin alkaa taas homma toimimaan ja kulutuskin putoaa.
      "Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaise"
      -Tuntematon
      ex-E30 318i -87
      droF Mondeo STW (eka ja vika...)

      Comment

      • V7lle
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 1159
        • Vantaa

        #4
        mulla taas lämmöt nousee normaalisti mut kuluttaa sen 17l/100 ja sama weber on kyseessä. missä vuoto voisi olla? tankissa se ei ainakaan ole koska kulutus on sama joka kerta
        sigpic

        http://www.btcf.fi/gallery/showgalle...0&ppuser=12088

        Comment

        • JJT
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6694
          • .......

          #5
          no on joku aika pahasti vituillaan jos 17 litraa menee 100km.... mulla menee siihen 7 jos suht nätisti ajelee...
          Myyn:
          M10/20/52 E30-E36 osia

          Comment

          • flyingfinn_148
            Bimmer Rookie
            • Oct 2005
            • 158
            • Nousiainen

            #6
            Originally posted by V7lle
            mulla taas lämmöt nousee normaalisti mut kuluttaa sen 17l/100 ja sama weber on kyseessä. missä vuoto voisi olla? tankissa se ei ainakaan ole koska kulutus on sama joka kerta

            Mulla oli pahimmillaan 20l satasel mut sillon oli aika paha imuvuoto ja joutu ajaa ryypyn kans koko ajan.. mut kyl ne imuvuodot vaikuttaa aika paljon... starttispray käteen ja konetilaan ruiskimaan
            Bemari sen olla pitää!

            e39 528ia touring -97

            Ex E36 325i -91
            Ex E36 325i -91
            Ex E30 316 -87

            Comment

            • flyingfinn_148
              Bimmer Rookie
              • Oct 2005
              • 158
              • Nousiainen

              #7
              Originally posted by Japi
              Kyllä se vika löytyy termostaatista joka on jumittunut auki, vaihdapa se niin alkaa taas homma toimimaan ja kulutuskin putoaa.

              mikä lämpöaste pitäis olla termostaatissa?? että koska se päästää läpi??

              motonetissä on kahta eri termostaattia 80 ja 85 astetta.. kumpi olis parempi??
              Last edited by flyingfinn_148; 05-04-2006, 11:39.
              Bemari sen olla pitää!

              e39 528ia touring -97

              Ex E36 325i -91
              Ex E36 325i -91
              Ex E30 316 -87

              Comment

              • V7lle
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 1159
                • Vantaa

                #8
                Originally posted by flyingfinn_148
                Mulla oli pahimmillaan 20l satasel mut sillon oli aika paha imuvuoto ja joutu ajaa ryypyn kans koko ajan.. mut kyl ne imuvuodot vaikuttaa aika paljon... starttispray käteen ja konetilaan ruiskimaan
                mutta mistä läöhtis etsii sitä vuotokohtaa? kaasarin tiiviste? neulaventtiilii, mistä on jo puhetta ollukin?

                olisin kiitollinen jos apua saisi
                sigpic

                http://www.btcf.fi/gallery/showgalle...0&ppuser=12088

                Comment

                • JJT
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6694
                  • .......

                  #9
                  Originally posted by V7lle
                  mutta mistä läöhtis etsii sitä vuotokohtaa? kaasarin tiiviste? neulaventtiilii, mistä on jo puhetta ollukin?

                  olisin kiitollinen jos apua saisi

                  Alipaineletkut ja sitten se imusarjan päällä oleva kumilaippa. Joskus se virranjakajan alipainesäätimen kalvo on saattanu hapertua ja alkanut vuotaa.
                  Myyn:
                  M10/20/52 E30-E36 osia

                  Comment

                  • V7lle
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 1159
                    • Vantaa

                    #10
                    Originally posted by machine_head
                    Alipaineletkut ja sitten se imusarjan päällä oleva kumilaippa. Joskus se virranjakajan alipainesäätimen kalvo on saattanu hapertua ja alkanut vuotaa.
                    Täytyy ensitöikseen tarkastaa nämä kohdat.
                    mistäs sais uuden kalvon? onko ihan motonet kamaa?
                    sigpic

                    http://www.btcf.fi/gallery/showgalle...0&ppuser=12088

                    Comment

                    • JJT
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6694
                      • .......

                      #11
                      Jos se alipainesäätimen kalvo vuotaa niin pitää vaihtaa se säädin. Kalvoo ei pysty vaihtamaan. Sen kalvon kunnon voi suunnilleen kokeilla irrottamalla siihen säätimeen menevän letkun ja puhaltamalla/imemällä siihen letkuun. Huomaa kyllä jos se kalvo vuotaa. Mut yleensä joko ne letkut tai se kaasarin kumilaippa vuotaa.
                      Myyn:
                      M10/20/52 E30-E36 osia

                      Comment

                      • TheLoial
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2003
                        • 1109
                        • Helsinki

                        #12
                        Auki jäänyt termari riittää niin kone ei lämpene nopeasti. Webereissä ei ole imusarjan ja kaasuttimen välissä kumilaippaa.

                        Comment

                        • tepi87
                          Newbiemmer
                          • Dec 2005
                          • 20

                          #13
                          kyllä mulla on ainaski weberin kanssa se kumilaippa

                          Comment

                          • JJT
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6694
                            • .......

                            #14
                            Jos se weber on just se "korvausmalli" elikkä dmtl 32/34 niin sillo se menee siihen alkuperäseen kumilaippaan.
                            Myyn:
                            M10/20/52 E30-E36 osia

                            Comment

                            • flyingfinn_148
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2005
                              • 158
                              • Nousiainen

                              #15
                              Originally posted by machine_head
                              Jos se weber on just se "korvausmalli" elikkä dmtl 32/34 niin sillo se menee siihen alkuperäseen kumilaippaan.

                              ei mee alkuperäseen laippaan...
                              Bemari sen olla pitää!

                              e39 528ia touring -97

                              Ex E36 325i -91
                              Ex E36 325i -91
                              Ex E30 316 -87

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎