Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 käy kylmänä/suuri kulutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • flyingfinn_148
    Bimmer Rookie
    • Oct 2005
    • 158
    • Nousiainen

    M10 käy kylmänä/suuri kulutus

    Elikkä kone on M10b18 Weberin korvauskaasarilla

    Kone ei lämpene TODELLA pitkän ajon aikanakaan edes lähelle keskiviivaa...

    Lämmöt nousevat korkeintaan ekaan viivaan asti ja sinnekkin nousee vasta noin 20km ajon jälkeen... Mikä voisi olla vika?? tuskin on termostaattikaan koska nousee hyvin hitaasti..

    Toinen ongelma on että kulutus on vaikka ajaisi ihan rauhallisesti niin menee 15 litraa/100km.. Alkaa näillä bensan hinnoilla ottaa päähän Kaasari on käsi ryypyllä ja koska lämpenee hyvin hitaasti saa ryypynkin ottaa pois vasta 5-10km ajon jälkeen. muuten alkaa nykimään..

    Eli jos jollain on ollut saman laisia ongelmia ni miten onnistuitte ratkasemaan ongelmat??
    Bemari sen olla pitää!

    e39 528ia touring -97

    Ex E36 325i -91
    Ex E36 325i -91
    Ex E30 316 -87
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6694
    • .......

    #2
    Vaihda vaan se termari jos ei lämmöt kerran nouse. Kaasari, sytytys ja venttiili välykset säätöihin. Ootko varma ettei oo imuvuotoja esim. siinä kumi laipassa kaasuttimen alla tai jossain alipaineletkussa?
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • flyingfinn_148
      Bimmer Rookie
      • Oct 2005
      • 158
      • Nousiainen

      #3
      Originally posted by machine_head
      Vaihda vaan se termari jos ei lämmöt kerran nouse. Kaasari, sytytys ja venttiili välykset säätöihin. Ootko varma ettei oo imuvuotoja esim. siinä kumi laipassa kaasuttimen alla tai jossain alipaineletkussa?

      Minkä asteinen termari kannattaa hankkia?? mikä on sopivin lämpö?? Kaasari on ollut säädettävänä samalla säädettiin sytytys ja venttiilit olen säätänyt puolisen vuotta sitten.. vois kyl säätää ne uudelleen...

      Imuvuotoja olen metsästänyt jokapuolelta ja tukkinut niitä mitä on löytynyt mut en luota siihen kumilaipaan että on tiiviist koska siitä puuttuu pala nurkasta ruuvin ulkopuolelta.. mistäköhän niitä saisi uusia???
      Bemari sen olla pitää!

      e39 528ia touring -97

      Ex E36 325i -91
      Ex E36 325i -91
      Ex E30 316 -87

      Comment

      • Wanna
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 1393
        • Lohja

        #4
        Originally posted by flyingfinn_148
        Minkä asteinen termari kannattaa hankkia?? mikä on sopivin lämpö?? Kaasari on ollut säädettävänä samalla säädettiin sytytys ja venttiilit olen säätänyt puolisen vuotta sitten.. vois kyl säätää ne uudelleen...
        Kuulostais kyllä ihan termarivialta, eli termostaatti on koko ajan auki eikä nesteet pääse lämpenemään kun ne kiertää koko ajan vauhdilla...

        Eiköhän tuommonen 80 asteinen oo ihan ok.
        ¨
        ~* Tin Can Tuners *~

        Käyttis: E46 316Ti - Ex: E39 523i -96 - Ex: E30 316 -84 'Elviira' - Ex: E30 325 -87

        Comment

        • JJT
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6694
          • .......

          #5
          80 ast. on ok. Niitä kumilaippoja saa ainakin motonetistä ja jostain ad-varaosasta. Maksaa n. parikymppiä
          Myyn:
          M10/20/52 E30-E36 osia

          Comment

          • mika68
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2004
            • 1966
            • ......

            #6
            Originally posted by flyingfinn_148
            Minkä asteinen termari kannattaa hankkia?? mikä on sopivin lämpö?? Kaasari on ollut säädettävänä samalla säädettiin sytytys ja venttiilit olen säätänyt puolisen vuotta sitten.. vois kyl säätää ne uudelleen...

            Imuvuotoja olen metsästänyt jokapuolelta ja tukkinut niitä mitä on löytynyt mut en luota siihen kumilaipaan että on tiiviist koska siitä puuttuu pala nurkasta ruuvin ulkopuolelta.. mistäköhän niitä saisi uusia???
            TERMOSTAATTI/TIIVISTE BMW 316/318/320 76--91
            Tiiviste ei sisälly termostaatin hintaan
            316-320.4 75--7.88 80°. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30-6061 22.90 ???
            316-320.4 75--7.88 85°. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30-6062 23.90 ???
            316-320.4 8.88--90 88°. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30-6212 11.90 ???
            320.6 75--7.85 82°. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30-6213 11.50 ???
            320.6 8.85--90 80°. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30-6211 12.90 ???
            Tiiviste (ei 316-320.4 75--7.88). . . . . . . . . . . . . . 30-6111 0.90 ???

            Tossa Motonetin tarjonta. Eli kesä tulossa, niin voisit vaihtaa ton 80 asteisen.

            Comment

            • flyingfinn_148
              Bimmer Rookie
              • Oct 2005
              • 158
              • Nousiainen

              #7
              Originally posted by mika68
              TERMOSTAATTI/TIIVISTE BMW 316/318/320 76--91
              Tiiviste ei sisälly termostaatin hintaan
              316-320.4 75--7.88 80°. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30-6061 22.90 ???
              316-320.4 75--7.88 85°. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30-6062 23.90 ???
              316-320.4 8.88--90 88°. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30-6212 11.90 ???
              320.6 75--7.85 82°. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30-6213 11.50 ???
              320.6 8.85--90 80°. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30-6211 12.90 ???
              Tiiviste (ei 316-320.4 75--7.88). . . . . . . . . . . . . . 30-6111 0.90 ???

              Tossa Motonetin tarjonta. Eli kesä tulossa, niin voisit vaihtaa ton 80 asteisen.

              Kiitos neuvoista! Käyn hakemassa ton 80 asteisen ja katotaan sitte miten toimii
              Bemari sen olla pitää!

              e39 528ia touring -97

              Ex E36 325i -91
              Ex E36 325i -91
              Ex E30 316 -87

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎