Announcement

Collapse
No announcement yet.

m40-koneen vaihto? vai kansiremppaa, vai miten naputus pois?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dawg-
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2004
    • 258
    • Vesanto

    m40-koneen vaihto? vai kansiremppaa, vai miten naputus pois?

    Kannattaako vaihtaa m40-koneen tilalle m40-kone vai m43, eli uudempi malli tuosta? Käykö tuo m40 vaihdelaatikkoon? ja onko tuossa yleensäkään mitään järkeä vaihtaa uudempaa konetta?
    Last edited by Dawg-; 06-04-2006, 11:59.
    _____
    BMW - Fahren des Vergnügens



    e34 525ix touring -93
    ex. e36 316i -91
  • Bmw_e30
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2004
    • 1260
    • joutseno

    #2
    m40 koneen tilalla m40 mitä hittoo
    en mie ainaka kävis vaihtaa m40sestä m43:See ei periaattees kyl mitää hyötyä .. laatikot kyl pitäis käydä toisiisa
    ex 325i -85 325i
    325i soupe -92 325i

    Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

    Comment

    • karhunen
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2004
      • 490
      • Helsinki

      #3
      Niin miten niin ei parannettu yläkerta ja ketjukäyttöinen nokka-akseli hyödytä ? Sähköjen sopivuudesta en osaa sanoa.

      Mikäs sinne sitten pitäisi pudottaa ? m20b20 ? Anna mun kaikki kestää...
      Ex: E21 320/6 11/'78 fjord "UNU-444"
      Ex: E30 316i 04/'90
      Ex: E28 Hartge H5S "528i"

      Comment

      • Dawg-
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2004
        • 258
        • Vesanto

        #4
        Originally posted by Bmw_e30
        m40 koneen tilalla m40 mitä hittoo
        en mie ainaka kävis vaihtaa m40sestä m43:See ei periaattees kyl mitää hyötyä .. laatikot kyl pitäis käydä toisiisa
        No siis tilallE ei tilallA

        Mutta kun homma olisi se, että tuo nykynen naputtaa ja säksättää riittämiin.. ni aattelin että jos vaihtas koneen, ku nuita saa halvallakin, ennen ku remppais tuon nykysen. Vai remppaisko vaan nykysen? Ei ollu tarkotus tehä sit mitään teknikanvaihtoa tyyliin m40 -> m50... Tässä ei nyt haeta lisää tehoa vaan kestävyyttä, eli tekohengitystä autolle
        _____
        BMW - Fahren des Vergnügens



        e34 525ix touring -93
        ex. e36 316i -91

        Comment

        • karhunen
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2004
          • 490
          • Helsinki

          #5
          No samoista lähtökohdista lähdin itsellenikin konetta vaihtamaan, laitoin tosin ihan vaan m40b18-moottorin. Vähemmän ajettu, ja yläkerta remontoitu, arvaanpa että tuli halvemmaksi. Ja saihan tuolla hieman lisää löylyäkin. Mielenkiintoinen vaihtoehto kyllä tuo m43, itse ajattelin pelata varman päälle ja tein sitten näin.
          Ex: E21 320/6 11/'78 fjord "UNU-444"
          Ex: E30 316i 04/'90
          Ex: E28 Hartge H5S "528i"

          Comment

          • Bmw_e30
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2004
            • 1260
            • joutseno

            #6
            eikö kannata työstää vaa kansi.. tai sit ostaa uus käytetty

            ei sinne mitää 2.0 kutosta laiteta jos joku otetaa irti... kannata ees tommosta ajatella
            ex 325i -85 325i
            325i soupe -92 325i

            Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

            Comment

            • karhunen
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2004
              • 490
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by Bmw_e30
              eikö kannata työstää vaa kansi.. tai sit ostaa uus käytetty

              ei sinne mitää 2.0 kutosta laiteta jos joku otetaa irti... kannata ees tommosta ajatella

              Pointtihan on siinä, että osat + työt tuohon kansiremppaan maksavat about saman, mitä vaihtokone.
              Ex: E21 320/6 11/'78 fjord "UNU-444"
              Ex: E30 316i 04/'90
              Ex: E28 Hartge H5S "528i"

              Comment

              • Dawg-
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2004
                • 258
                • Vesanto

                #8
                Originally posted by Bmw_e30
                eikö kannata työstää vaa kansi.. tai sit ostaa uus käytetty

                ei sinne mitää 2.0 kutosta laiteta jos joku otetaa irti... kannata ees tommosta ajatella
                Koko topicin idea olikin, että kumpi kone on järkevämpää vaihtaa tuon m40 tilalle, kunnolla oleva m40 vai kunnossa oleva uudempi m43. Kutonen jos minulle tulee, niiin silloin vaihdetaan jo autoa eikä konetta. Ja kannen vaihto ois iha jees vaihtoehto, mutta sitte pitäs tarkastaa alakerran kunto ettei leviä vuorostaan sieltä.

                Eli kysymys kuuluu mikähän näistä ois järkevin vaihtoehto?
                _____
                BMW - Fahren des Vergnügens



                e34 525ix touring -93
                ex. e36 316i -91

                Comment

                • Bmw_e30
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2004
                  • 1260
                  • joutseno

                  #9
                  paska mennä sanoo tost alakerrassa enneku mittaa puristukset ja onko ohivuotoja.. jos kunnos nii sit vaa kannen tekoo...
                  mut sit taas jos meinaa et löytää halvalla jostai m40 tai m43 koneen mistä tietää et on varmasti hyväs kunnos nii ei muutaku vaihtoo..
                  m40:sen tilalle menee m43 heittämäl. eli ei tartte muutoksia tehdä.. korkeintaa "ohjausnestesäiliön paikan muuttamista lähemmäks" jossai sanottii..

                  tiiä sit kummassa säästää enemmä ku hinnat vaihtelee eri paikoissa
                  Last edited by Bmw_e30; 05-04-2006, 20:39.
                  ex 325i -85 325i
                  325i soupe -92 325i

                  Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

                  Comment

                  • Dawg-
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2004
                    • 258
                    • Vesanto

                    #10
                    iteasiassa, puristukset on mitattu, ne oli jotain 13?? jos en nyt iha hakoteillä ole.. eli uutta kantta vaan? ku kuulin että 13 vissii on aika hyvä lukema puristuksiksi, vai olenko väärässä?
                    _____
                    BMW - Fahren des Vergnügens



                    e34 525ix touring -93
                    ex. e36 316i -91

                    Comment

                    • mika68
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2004
                      • 1966
                      • ......

                      #11
                      Originally posted by Dawg-
                      Koko topicin idea olikin, että kumpi kone on järkevämpää vaihtaa tuon m40 tilalle, kunnolla oleva m40 vai kunnossa oleva uudempi m43. Kutonen jos minulle tulee, niiin silloin vaihdetaan jo autoa eikä konetta. Ja kannen vaihto ois iha jees vaihtoehto, mutta sitte pitäs tarkastaa alakerran kunto ettei leviä vuorostaan sieltä.

                      Eli kysymys kuuluu mikähän näistä ois järkevin vaihtoehto?
                      Entäs M42? Vaihtoon menis tietty muutakin osaa kuin moottori. Mutta tulispahan potkua lisää helpolla...

                      Comment

                      • Dawg-
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2004
                        • 258
                        • Vesanto

                        #12
                        Originally posted by mika68
                        Entäs M42? Vaihtoon menis tietty muutakin osaa kuin moottori. Mutta tulispahan potkua lisää helpolla...
                        Nojuu, tehoa jos haetaan ni vaihdan autoa, ja sillo ei enää ole kyse 4-syl paitsi M3 Pitäs nyt saaha tuo semmoseen suht ok. kuntoon ni vois ajaa pari kk ja myydä pois..
                        _____
                        BMW - Fahren des Vergnügens



                        e34 525ix touring -93
                        ex. e36 316i -91

                        Comment

                        • makkis
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 5152
                          • Kouvola, Savisto

                          #13
                          Eipä siellä nyt koko kansikaan huono ole jos puristusmittarilla mitattu 13 koska noi mittarit näyttää lähinnä venttiilien tiiviyttä, tietyst jos ihan horo tai männäs reikä ni sit on eri asia, mut eipä tos konees välttämättä muuta ku nokka ja nostajat vaihtoo ni on hyvä peli
                          Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                          Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                          Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                          Comment

                          • Dawg-
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2004
                            • 258
                            • Vesanto

                            #14
                            Originally posted by makkis
                            Eipä siellä nyt koko kansikaan huono ole jos puristusmittarilla mitattu 13 koska noi mittarit näyttää lähinnä venttiilien tiiviyttä, tietyst jos ihan horo tai männäs reikä ni sit on eri asia, mut eipä tos konees välttämättä muuta ku nokka ja nostajat vaihtoo ni on hyvä peli
                            Iteasiassa koneseen on vaihdettu nokka-akseli, mallia viri-viri, edellisen omistajan toimesta.. aiheuttaako tämä nakutusta kenties? ja kansi madallettu, mutta sen nyt ei pitäs asiaan vaikuttaa kai

                            Voiko muuten alakerrassa laakerit tms olla paskana että naputtaa, ku se kuuluu auton altakin, tosin voihan se olla heijastumaa, mutta tuli vaan mieleen tälläinenkin vaihtoehto?

                            EDIT: laajennetaas vähä topicin otsikkoa ni ei mene offtopiciksi
                            Last edited by Dawg-; 05-04-2006, 22:14.
                            _____
                            BMW - Fahren des Vergnügens



                            e34 525ix touring -93
                            ex. e36 316i -91

                            Comment

                            • mika68
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2004
                              • 1966
                              • ......

                              #15
                              Originally posted by Dawg-
                              Iteasiassa koneseen on vaihdettu nokka-akseli, mallia viri-viri, edellisen omistajan toimesta.. aiheuttaako tämä nakutusta kenties? ja kansi madallettu, mutta sen nyt ei pitäs asiaan vaikuttaa kai

                              Voiko muuten alakerrassa laakerit tms olla paskana että naputtaa, ku se kuuluu auton altakin, tosin voihan se olla heijastumaa, mutta tuli vaan mieleen tälläinenkin vaihtoehto?

                              EDIT: laajennetaas vähä topicin otsikkoa ni ei mene offtopiciksi
                              Voi olla hyvinkin kampuran laakerit.
                              Mulla M10 koneessa oli yksi kampuran laakeri hirttänyt kiinni ja piti naputusta...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎