Kannattaako vaihtaa m40-koneen tilalle m40-kone vai m43, eli uudempi malli tuosta? Käykö tuo m40 vaihdelaatikkoon? ja onko tuossa yleensäkään mitään järkeä vaihtaa uudempaa konetta?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
m40-koneen vaihto? vai kansiremppaa, vai miten naputus pois?
Collapse
X
-
Niin miten niin ei parannettu yläkerta ja ketjukäyttöinen nokka-akseli hyödytä ? Sähköjen sopivuudesta en osaa sanoa.
Mikäs sinne sitten pitäisi pudottaa ? m20b20 ? Anna mun kaikki kestää...Ex: E21 320/6 11/'78 fjord "UNU-444"
Ex: E30 316i 04/'90
Ex: E28 Hartge H5S "528i"
Comment
-
-
Originally posted by Bmw_e30m40 koneen tilalla m40 mitä hittoo
en mie ainaka kävis vaihtaa m40sestä m43:See ei periaattees kyl mitää hyötyä .. laatikot kyl pitäis käydä toisiisa
Mutta kun homma olisi se, että tuo nykynen naputtaa ja säksättää riittämiin.. ni aattelin että jos vaihtas koneen, ku nuita saa halvallakin, ennen ku remppais tuon nykysen. Vai remppaisko vaan nykysen? Ei ollu tarkotus tehä sit mitään teknikanvaihtoa tyyliin m40 -> m50... Tässä ei nyt haeta lisää tehoa vaan kestävyyttä, eli tekohengitystä autolle_____
BMW - Fahren des Vergnügens
e34 525ix touring -93
ex. e36 316i -91
Comment
-
-
No samoista lähtökohdista lähdin itsellenikin konetta vaihtamaan, laitoin tosin ihan vaan m40b18-moottorin. Vähemmän ajettu, ja yläkerta remontoitu, arvaanpa että tuli halvemmaksi. Ja saihan tuolla hieman lisää löylyäkin. Mielenkiintoinen vaihtoehto kyllä tuo m43, itse ajattelin pelata varman päälle ja tein sitten näin.Ex: E21 320/6 11/'78 fjord "UNU-444"
Ex: E30 316i 04/'90
Ex: E28 Hartge H5S "528i"
Comment
-
-
Originally posted by Bmw_e30eikö kannata työstää vaa kansi.. tai sit ostaa uus käytetty
ei sinne mitää 2.0 kutosta laiteta jos joku otetaa irti... kannata ees tommosta ajatella
Pointtihan on siinä, että osat + työt tuohon kansiremppaan maksavat about saman, mitä vaihtokone.Ex: E21 320/6 11/'78 fjord "UNU-444"
Ex: E30 316i 04/'90
Ex: E28 Hartge H5S "528i"
Comment
-
-
Originally posted by Bmw_e30eikö kannata työstää vaa kansi.. tai sit ostaa uus käytetty
ei sinne mitää 2.0 kutosta laiteta jos joku otetaa irti... kannata ees tommosta ajatella
Eli kysymys kuuluu mikähän näistä ois järkevin vaihtoehto?_____
BMW - Fahren des Vergnügens
e34 525ix touring -93
ex. e36 316i -91
Comment
-
-
paska mennä sanoo tost alakerrassa enneku mittaa puristukset ja onko ohivuotoja.. jos kunnos nii sit vaa kannen tekoo...
mut sit taas jos meinaa et löytää halvalla jostai m40 tai m43 koneen mistä tietää et on varmasti hyväs kunnos nii ei muutaku vaihtoo..
m40:sen tilalle menee m43 heittämäl. eli ei tartte muutoksia tehdä.. korkeintaa "ohjausnestesäiliön paikan muuttamista lähemmäks" jossai sanottii..
tiiä sit kummassa säästää enemmä ku hinnat vaihtelee eri paikoissaLast edited by Bmw_e30; 05-04-2006, 20:39.
Comment
-
-
iteasiassa, puristukset on mitattu, ne oli jotain 13?? jos en nyt iha hakoteillä ole.. eli uutta kantta vaan? ku kuulin että 13 vissii on aika hyvä lukema puristuksiksi, vai olenko väärässä?_____
BMW - Fahren des Vergnügens
e34 525ix touring -93
ex. e36 316i -91
Comment
-
-
Originally posted by Dawg-Koko topicin idea olikin, että kumpi kone on järkevämpää vaihtaa tuon m40 tilalle, kunnolla oleva m40 vai kunnossa oleva uudempi m43. Kutonen jos minulle tulee, niiin silloin vaihdetaan jo autoa eikä konetta. Ja kannen vaihto ois iha jees vaihtoehto, mutta sitte pitäs tarkastaa alakerran kunto ettei leviä vuorostaan sieltä.
Eli kysymys kuuluu mikähän näistä ois järkevin vaihtoehto?
Comment
-
-
Originally posted by mika68Entäs M42? Vaihtoon menis tietty muutakin osaa kuin moottori. Mutta tulispahan potkua lisää helpolla...Pitäs nyt saaha tuo semmoseen suht ok. kuntoon ni vois ajaa pari kk ja myydä pois..
_____
BMW - Fahren des Vergnügens
e34 525ix touring -93
ex. e36 316i -91
Comment
-
-
Eipä siellä nyt koko kansikaan huono ole jos puristusmittarilla mitattu 13 koska noi mittarit näyttää lähinnä venttiilien tiiviyttä, tietyst jos ihan horo tai männäs reikä ni sit on eri asia, mut eipä tos konees välttämättä muuta ku nokka ja nostajat vaihtoo ni on hyvä peliRange Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Originally posted by makkisEipä siellä nyt koko kansikaan huono ole jos puristusmittarilla mitattu 13 koska noi mittarit näyttää lähinnä venttiilien tiiviyttä, tietyst jos ihan horo tai männäs reikä ni sit on eri asia, mut eipä tos konees välttämättä muuta ku nokka ja nostajat vaihtoo ni on hyvä peli
Voiko muuten alakerrassa laakerit tms olla paskana että naputtaa, ku se kuuluu auton altakin, tosin voihan se olla heijastumaa, mutta tuli vaan mieleen tälläinenkin vaihtoehto?
EDIT: laajennetaas vähä topicin otsikkoa ni ei mene offtopiciksiLast edited by Dawg-; 05-04-2006, 22:14._____
BMW - Fahren des Vergnügens
e34 525ix touring -93
ex. e36 316i -91
Comment
-
-
Originally posted by Dawg-Iteasiassa koneseen on vaihdettu nokka-akseli, mallia viri-viri, edellisen omistajan toimesta.. aiheuttaako tämä nakutusta kenties? ja kansi madallettu, mutta sen nyt ei pitäs asiaan vaikuttaa kai
Voiko muuten alakerrassa laakerit tms olla paskana että naputtaa, ku se kuuluu auton altakin, tosin voihan se olla heijastumaa, mutta tuli vaan mieleen tälläinenkin vaihtoehto?
EDIT: laajennetaas vähä topicin otsikkoa ni ei mene offtopiciksi
Mulla M10 koneessa oli yksi kampuran laakeri hirttänyt kiinni ja piti naputusta...
Comment
-
Comment