Koko topicin idea olikin, että kumpi kone on järkevämpää vaihtaa tuon m40 tilalle, kunnolla oleva m40 vai kunnossa oleva uudempi m43. Kutonen jos minulle tulee, niiin silloin vaihdetaan jo autoa eikä konetta. Ja kannen vaihto ois iha jees vaihtoehto, mutta sitte pitäs tarkastaa alakerran kunto ettei leviä vuorostaan sieltä.
Eli kysymys kuuluu mikähän näistä ois järkevin vaihtoehto?
Eipä tuo M40 alakerrasta pahemmin kulu, kyllä ne siellä kannessa on pulikat jotka väsyy. Mulle vaihdettiin tohon M40:iin lähes kaikki liikkuvat kanteen 250tkm:ssä. Tollakaan naputus ei vielä 100%:sti poistu, ku se vanha sanonta menee että: ###:sta ei saa hyvää.
Eli ei ainakaan kannattane ihmeemmin panostaa saman malliseen vaihtokoneeseen hirveesti?
"Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007
Mitenkäs kun edellinen omistaja, ennen auton minulle myynyttä autokauppaa, sanoi, että johtus tuo naputus tuosta viri-viri nokasta, vaikka uudehko onkin? kuulemma tehny kansiremppaa muutakin samalla
Mitenkäs kun edellinen omistaja, ennen auton minulle myynyttä autokauppaa, sanoi, että johtus tuo naputus tuosta viri-viri nokasta, vaikka uudehko onkin? kuulemma tehny kansiremppaa muutakin samalla
Sillon se on ajanu sen nokan joko hyvin "sisään", tai sit säästäny jossain... Venat voi myös pökkiä mäntiin.
"Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007
auto siis on pelannut mainiosti melkein vuoden ajan mitä minulla on ollut... ainut vaan että kylmänä vähä uupuneen oloinen, mutta eipä sitä silloin poljetakaan.. Eli mistä voi johtua tuo ääni, jos siihen on alle 20 000km sitten tehty kansiremppa ja vaihdettu tuo viri-viri nokka, vai siis juuri siitä että tuo on tuo viri-viri nokka?
Onko sulla täyttä varmuutta että siellä tosiaan on joku viriämpi nokka ja vaikka olisikin niin oletko varma että se on uusi, ettei olis edellinen omistaja puhunu vähän lämpimiä ja kansiremontiksi laskenu kannentiivisteen vaihdon.
Onko sulla täyttä varmuutta että siellä tosiaan on joku viriämpi nokka ja vaikka olisikin niin oletko varma että se on uusi, ettei olis edellinen omistaja puhunu vähän lämpimiä ja kansiremontiksi laskenu kannentiivisteen vaihdon.
Edellinen omistaja ei ole auton myyjä, vaan autokauppa, joten en nää syytä miksi olisi puhellut lämpimiä kun itse oli n. puolivuotta sitten auton autokaupan kanssa vaihtanut ja minä sitten ostin autokaupasta.
Kuuntelin metalliputkella koneen ääniä eripuolilta, ja suurin ääni minusta ei tullutkaan venakopasta, vaan esim. imusarjanpäältä kuului selvemmin. Kuuntelin myös kaikkien suuttimien äänet ja nekin napsettaan pitivät, pystyykö nämä (vanhetessaan) huutamaan niin kovaa että kuuluu selvästi paljaalla korvalla? Alempaa lohkosta taas ei sanottavasti kovia ääni kuulunut
Edellinen omistaja ei ole auton myyjä, vaan autokauppa, joten en nää syytä miksi olisi puhellut lämpimiä kun itse oli n. puolivuotta sitten auton autokaupan kanssa vaihtanut ja minä sitten ostin autokaupasta.
Kuuntelin metalliputkella koneen ääniä eripuolilta, ja suurin ääni minusta ei tullutkaan venakopasta, vaan esim. imusarjanpäältä kuului selvemmin. Kuuntelin myös kaikkien suuttimien äänet ja nekin napsettaan pitivät, pystyykö nämä (vanhetessaan) huutamaan niin kovaa että kuuluu selvästi paljaalla korvalla? Alempaa lohkosta taas ei sanottavasti kovia ääni kuulunut
Itselläni tänään kun tein jakopäärempan tuohon E36, ni kun ilmailin konetta ja kuuntelin mitä kaikkee mekkalaa se pitää ni kiinnitin huomion samaan asiaan, eli sellanen säksätys/nakutus kuului ennemmin imusarjan luota kuin venakopasta, itse veikkasin sitten suuttimia?
Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Itselläni tänään kun tein jakopäärempan tuohon E36, ni kun ilmailin konetta ja kuuntelin mitä kaikkee mekkalaa se pitää ni kiinnitin huomion samaan asiaan, eli sellanen säksätys/nakutus kuului ennemmin imusarjan luota kuin venakopasta, itse veikkasin sitten suuttimia?
Juukun se ääni ei ole semmonen niinkään metalli_metallia_vastaan_hakkaava, vaan enemmän semmonen säk_säk_säk_säk -ääni.. Juu nou
Tänään taas tarkempien kuuntelujen parusteella ääni siis tulee venttiilien nostajista, heijastuu vaan imusarjankautta paremmin kuin peltisen venttiilikopan lävitte. Joten kansiremppaa kai siihen on ruvettava tekemään.
Eikai ehjästä koneesta tuollasta naputusta pitäisi kuulua?
Noh, kyseessähän on edelleen M40-moottorin tyyppivika.. Venakoppaa auki ja katsomaan nokan ja keinujen kunto. Mahdotonta muuten sanoa, mitä menee vaihtoon. Nostimet siis kuitenkin..
Noh, kyseessähän on edelleen M40-moottorin tyyppivika.. Venakoppaa auki ja katsomaan nokan ja keinujen kunto. Mahdotonta muuten sanoa, mitä menee vaihtoon. Nostimet siis kuitenkin..
Juu tietoinen olen tyyppiviasta kyllä, on tuota rallatusta jo kuunneltu.. muitta mitä näitä topiceja oon lukenu ni on nuita hiljaseksikin saatu, ni semmonen hiljaisuus kiinnostaisi kyllä.. Ja ei tuo naputus ainakaan hiljenemään päin ole ollut, joten..
Comment