Announcement

Collapse
No announcement yet.

Peltipakosarja + öljynkulutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juspa
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 1243
    • Pori

    #31
    Hyvää faktaa tulee kyllä, kiitoksia. Aika kaukaa haettuahan se olisi jos se pakosarja olisi jotenkin syypäänä öljynkulutuksen lisääntymiseen. Nyt ei ole taas tippunut öljyn pinta mihinkään, en silti hirveesti ole nyt ajellutkaan. Minulla oli kyllä öljyvuotoa hieman tossa vähän aikaa sitten koneesta, mutta en oikeen usko että sitä olisi niin paljon hävinnyt sentakia. Nyt vuoto on kuitenkin paikattu ja seurataan taas tilannetta.

    Jos öljy nyt jatkaa kulumistaan, niin täytyy sitten vaan vaihtaa ne ohjurin kumit, eipä tuo nyt paha homma ole. Aattelin myös tehdä sen Forten moottoripesun, jos se jotenkin auttaisi niiden hydraulisten nostimien kalinaan kylmänä. Samalla tietty kun kannen ottaa pois niin kattoo saiko se damagea kun pääsi railakkaasti lämpeemään tossa saksan reissulla kun sitä oltiin hakemassa, pääsi yksi vesiletku pettämään....

    Niin onko tossa nyt sitten pakopuolella niitä ohjurinkumeja?
    Last edited by Juspa; 10-04-2006, 18:46.
    E70 M-Sport AlpinWeiß 3

    Ex.
    F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
    E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
    E90 320d -05 Schwartz 2
    E36 328i touring -97 Diamantschwartz
    E36 352i -91 Diamantschwartz

    Comment

    • jvakeva
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 2433
      • Kouvola

      #32
      Originally posted by Juspa

      Aattelin myös tehdä sen Forten moottoripesun, jos se jotenkin auttaisi niiden hydraulisten nostimien kalinaan kylmänä.
      älä suotta. ei auta. se pitää vaan hyväksyä.
      B10 V8 # 108
      saab r560 8X4

      Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

      Comment

      • Juspa
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 1243
        • Pori

        #33
        Originally posted by jvakeva
        älä suotta. ei auta. se pitää vaan hyväksyä.

        Joo se voi kyl olla...
        E70 M-Sport AlpinWeiß 3

        Ex.
        F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
        E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
        E90 320d -05 Schwartz 2
        E36 328i touring -97 Diamantschwartz
        E36 352i -91 Diamantschwartz

        Comment

        • makkis
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 5152
          • Kouvola, Savisto

          #34
          Originally posted by -Tapi
          Tämänhetkisestä kalustostani yhdessä viidestä ajoneuvosta on pakoventtiileissä kumit (Kawasaki ZX-10). Ohjuri on melko pitkä ja kumien hyöty on vain nimellinen. Kumi periaatteessa estää pakokaasun pääsyä venttiilikoppaan.
          Minäkin olen tästä asiasta eri mieltä, kun tässä nyt verrattiin "mihin tahansa" kalustoon niin verrataan Fordin 2.0 ohc-pataan jossa oli kahdessa eri koneessa nimenomaan pako-ohjurit huonot/lähtenyt liikkeelle, ja pöllytti sekä kulutti öljyä niin perkeleesti, nuo kun vaihtoi niin sit ei ollu mitään
          Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
          Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
          Virallinen Xhp jälleenmyyjä

          Comment

          • -Tapi
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 3117
            • Välisuomi

            #35
            Originally posted by makkis
            Minäkin olen tästä asiasta eri mieltä, kun tässä nyt verrattiin "mihin tahansa" kalustoon niin verrataan Fordin 2.0 ohc-pataan jossa oli kahdessa eri koneessa nimenomaan pako-ohjurit huonot/lähtenyt liikkeelle, ja pöllytti sekä kulutti öljyä niin perkeleesti, nuo kun vaihtoi niin sit ei ollu mitään
            Pako-ohjurit vaiko ohjurinkumit?

            Ja tuohon: "Mielestäni pulsien (alipaine kohtien) välisellä ajalla ei ole merkitystä vaan alipaine imee öljyä nykäyksittäin pakokanavaa kohti."
            Jos pakopuolella paine vaihtelisi alipaineen ja paineettoman välillä, asia olisi noin mutta jokainen työtahti tuo kanavaan yhden uuden pakokaasupurkauksen, joka nostaa pakokanavan painetta huomattavasti. Tällöin se äsken ohjurin välykseen imetty öljy puhaltuisi vähintään yhtä nopeasti takaisin. Ohjurin ja venttiilin välinen välys on hyvinkin tarkka ja voin kuvitella että sen läpi imemällä öljyn saaminen on vaikeampaa kuin ilman puhaltaminen. Kun ohjuri on väljä, homma luonnistuu paremmin mutta silloin tarvitaan jotakin muuta tiivistystä avuksi (kumit). Imupuolella kumit ovat koska siellä on lähestulkoon aina alipaine, jolloin pulssien välinen paine ei työnnä öljyä ohjurin läpi takaisin koppaan.
            ---

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #36
              Juuri näin. Ettei nyt olisi liian pitkillä valurautasarjojen pulteilla tms.saatu niitä pohjaamaan kanteen ja saatu aikaiseksi halkeinta/murtumaa öljykanavasta ulospäin? Hypoteetti, mutta jos jotain vuotaa, niin kannattaa ainakin katsoa ettei tule kansipahvin välistä auton käydessä +2000rpm paikallaan.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎