Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kannen irroitus- projektista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juspa
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 1239
    • Pori

    Kannen irroitus- projektista

    Miten olette irrottaneet kansiremontissa nokka-akselit, jos ei ole käytettävissä sitä työkalua, millä pitäis painaa niistä laakeripukeista kun avaa pultit? Kai jos avaa vaan ihan pikkasen kerrallaan joka pulttia, ettei nokat pääse taipumaan?

    Sitten kun kantta kiristetään, niin siinä on ne kolme vaihetta, niin ne kaks vimppaa vaihetta missä väännetään sellasella astelevyllä varustetulla momenttivääntimellä 90 astetta kummallakin kerralla, niin onko se just 90 astetta viimesellä kerrallakin vai vielä 90 astetta enemmän siitä edellisestä, eli 180 astetta?

    Toivottavasti tuli selitettyä tarpeeks vaikeesti
    E70 M-Sport AlpinWeiß 3

    Ex.
    F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
    E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
    E90 320d -05 Schwartz 2
    E36 328i touring -97 Diamantschwartz
    E36 352i -91 Diamantschwartz
  • Leka
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 7701
    • Vilppula

    #2
    Originally posted by Juspa
    Sitten kun kantta kiristetään, niin siinä on ne kolme vaihetta, niin ne kaks vimppaa vaihetta missä väännetään sellasella astelevyllä varustetulla momenttivääntimellä 90 astetta kummallakin kerralla, niin onko se just 90 astetta viimesellä kerrallakin vai vielä 90 astetta enemmän siitä edellisestä, eli 180 astetta?

    Toivottavasti tuli selitettyä tarpeeks vaikeesti
    Siis M50 ilmeisesti?

    1. Vaihe: 30Nm.
    2. Vaihe: Edellisestä 90 astetta.
    3. Vaihe: Edellisestä 90 astetta.

    Ja kiristysjärjestyksen mukaan tietenkin...

    Tuossa ihan toimiva astelevy...

    sigpic

    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


    Comment

    • Juspa
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 1239
      • Pori

      #3
      Originally posted by Leka
      Siis M50 ilmeisesti?

      1. Vaihe: 30Nm.
      2. Vaihe: Edellisestä 90 astetta.
      3. Vaihe: Edellisestä 90 astetta.

      Ja kiristysjärjestyksen mukaan tietenkin...

      Tuossa ihan toimiva astelevy...

      Eli siis jos astelevy palautuu aina nollaan väännön jälkeen ja viimeisessä vaiheessa pitää edellisestä olla 90 astetta, niin silloin siis väännetään 180 astetta siihen astelevyyn?
      E70 M-Sport AlpinWeiß 3

      Ex.
      F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
      E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
      E90 320d -05 Schwartz 2
      E36 328i touring -97 Diamantschwartz
      E36 352i -91 Diamantschwartz

      Comment

      • Juspa
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 1239
        • Pori

        #4
        ai ei mitään enää, nyt vast tajusin millain se astelevy toimii.... eli sen virkaa voi toimittaa vaikka paperin pala, missä on merkattu 90 astetta
        E70 M-Sport AlpinWeiß 3

        Ex.
        F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
        E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
        E90 320d -05 Schwartz 2
        E36 328i touring -97 Diamantschwartz
        E36 352i -91 Diamantschwartz

        Comment

        • Leka
          BTCF Member
          • Sep 2003
          • 7701
          • Vilppula

          #5
          Originally posted by Juspa
          ai ei mitään enää, nyt vast tajusin millain se astelevy toimii.... eli sen virkaa voi toimittaa vaikka paperin pala, missä on merkattu 90 astetta
          Menettelee hätätapauksessa vaikka pahvistakin, vai mitä Carman Et tee konkurssia vaikka ostatkin tuommoisen astelevyn.
          sigpic

          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


          Comment

          • ZoMbiE
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2003
            • 2583
            • Lohja, Virkkala

            #6
            Ekös tuo 90 astetta ole aika simppeli kattoa esim keinuvipuakselin mukaan? eri asia jos jotain epämääräisiä asteita haetaan...

            Comment

            • Jamppu_83
              Bimmer Rookie
              • Mar 2006
              • 40

              #7
              En mä ainaka käyttäny mitään astelevyä tai paperia, kyllä sen näkee sillä toisellakin reijällä että koska on vääntäny 90 astetta, eikä se oo mitään puolen millin tarkkudella just se.

              Comment

              • Juspa
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 1239
                • Pori

                #8
                Mites muuten, onko porukat plaanannu kannen vaikka ei olis ollu kiero, vai onko ees mahdollista ettei olisi kansi kiero kun sen ottaa irti?

                ja sitte jos siitä ajaa siivun pois, niin tarviiko se sen korkeemman kannentiivisteen sen jälkeen?
                E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                Ex.
                F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                E90 320d -05 Schwartz 2
                E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                E36 352i -91 Diamantschwartz

                Comment

                • mikron
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 2171
                  • Himas

                  #9
                  Mahdollista se ainakin on, sillä ite jouduin e34:seen vaihtaa kannen. Tarkistin "uudesta" takuupurkukannesta tiivistepinnan suoruuden ja oli kevyesti 0,05mm sisällä.
                  F11 530dA xDrive M-sport -13
                  Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                  Ex: E38 740iA -98
                  Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                  Ex: E39 523i -96
                  Ex: E34 520i -89

                  Comment

                  • pöhinä
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2006
                    • 39
                    • Oslo

                    #10
                    Plaanauksesta...

                    Itte suosittelisin tasohiontaa aina ku käyttää kannen irti... Ei maksa niin paljo,et kannattais ruet koko hommaa sen takia tekeen uudestaan... Kantapään kautta opittua. (Vectra 2.0.i 8v) ps. ei sitä ooppelia enää voi mulle synniksi laskee...

                    Comment

                    • easy_ac
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2005
                      • 452
                      • Tampere

                      #11
                      muistaakseni oliko jotain jos kannesta lähtee yli 0.3mm niin sitten sen 0.3mm paksumpi kansipaffi on laitettava

                      Comment

                      • Juspa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 1239
                        • Pori

                        #12
                        Originally posted by easy_ac
                        muistaakseni oliko jotain jos kannesta lähtee yli 0.3mm niin sitten sen 0.3mm paksumpi kansipaffi on laitettava
                        Niin miten sen nyt sitten ottaa, ei nyt luulis venttiileihin vielä kiinni ottavan saatiikka nakuttavan jos ton verran ottaa pois ja laittaa vakio kansipahvin...
                        E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                        Ex.
                        F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                        E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                        E90 320d -05 Schwartz 2
                        E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                        E36 352i -91 Diamantschwartz

                        Comment

                        • pöhinä
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2006
                          • 39
                          • Oslo

                          #13
                          Originally posted by mikron
                          Mahdollista se ainakin on, sillä ite jouduin e34:seen vaihtaa kannen. Tarkistin "uudesta" takuupurkukannesta tiivistepinnan suoruuden ja oli kevyesti 0,05mm sisällä.
                          Hain kans takuupurkukannen Jaloselta. koeponnistettu ja kehuivat että on suorakin. Tiivistepintakin oli työstetyn näkönen. Vein sen kuitenki vielä varmuuden vuoksi hiontaan. 0.15mm heittoa oli. ei suoraa nähnykkään. nyt höylätty siivu pois ja hiottu. hintaa tuli 40€. kannatti kyllä uhrata sen verran..

                          Comment

                          • mikron
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2005
                            • 2171
                            • Himas

                            #14
                            Originally posted by pöhinä
                            Hain kans takuupurkukannen Jaloselta. koeponnistettu ja kehuivat että on suorakin. Tiivistepintakin oli työstetyn näkönen. Vein sen kuitenki vielä varmuuden vuoksi hiontaan. 0.15mm heittoa oli. ei suoraa nähnykkään. nyt höylätty siivu pois ja hiottu. hintaa tuli 40€. kannatti kyllä uhrata sen verran..
                            Toisaalta onko toi 0,15mm heitto puolessa metrissä paljon? Eihän se tietenkään pahaa tee, että sen oikasee, mullakin se oli kansipajalla kaikesta huolimatta oikastu, vaikka oli käytännössä heitoton.
                            F11 530dA xDrive M-sport -13
                            Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                            Ex: E38 740iA -98
                            Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                            Ex: E39 523i -96
                            Ex: E34 520i -89

                            Comment

                            • pöhinä
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2006
                              • 39
                              • Oslo

                              #15
                              No niin no... mulla on vaan semmonen käsitys tosta "pitkästä" kannesta, että siinä ne pienetkin pielessä olevat asiat on liikaa.... Yhdellä tutulla tossa ylöjärvellä on tehty puolitoista vuotta kansiremonttia merkkihuollossa(e39 tds) ja ei oo kunnossa vieläkään. Eli tarkkaa hommaa on ku hyttysten naiminen. se on millin vinossa niin se on... silimässä! Nyt se menee sit purkuun koko kone. kaikki alakerran osatkin pitää nyt sitte tarkistaa. kiertokanget, kampiakselit, kaikki alakerran laakerit etc. no onneks menee takuuseen...
                              Last edited by pöhinä; 22-04-2006, 13:42.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎