Announcement

Collapse
No announcement yet.

yksi pytty pimeänä m40.. apua! -VIKA SELVISI-- EIPÄ SELVINNYKÄÄN- :(

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dawg-
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2004
    • 258
    • Vesanto

    yksi pytty pimeänä m40.. apua! -VIKA SELVISI-- EIPÄ SELVINNYKÄÄN- :(

    Eli tuossa totesin että omasta vessasta on koneen eka pytty pimeänä! Puristusmittarin lukema on 13 ja sama toisesta toimivasta pytystä. Tulpan johdot ja tulpat on testattu myös ristiin, ei muuttunut tilanne. Suuttimet vaihdettu 2:den eri pytyn välillä, ei muuttunut tilanne. Kierroksilla toimii välillä jopa 4:llä pytyllä, mutta tyhjäkäynnillä ei vahingossakaan.Tulppa ko. pytyssä oli täysin musta eli paljon karstaa päällä. Päästöt myös päin honkia, tyhjäkäynnillä ihan kuusessa, kierroksilla paremmat.

    Onkohan kyseessä venttiilivika? osaako kukaan sanoa mikä mättää?
    Last edited by Dawg-; 19-04-2006, 16:34.
    _____
    BMW - Fahren des Vergnügens



    e34 525ix touring -93
    ex. e36 316i -91
  • Dawg-
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2004
    • 258
    • Vesanto

    #2
    kukaan ei tiedä? :O
    _____
    BMW - Fahren des Vergnügens



    e34 525ix touring -93
    ex. e36 316i -91

    Comment

    • Juho_P
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2005
      • 313
      • p-pohjanmaa

      #3
      Vähä vaikuttais ettei saa kipinää.

      Ala tutkiin tulpanjohtoa edemmäs mistä johtuu ettei saa kipinää. Varmaan jakajassa vikaa.

      EDIT: onkohan siinä ees perinteistä jakajaa vai onko joka pytyllä erilliset puolat?
      pistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..

      Comment

      • Dawg-
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2004
        • 258
        • Vesanto

        #4
        Originally posted by Juho_P
        Vähä vaikuttais ettei saa kipinää.

        Ala tutkiin tulpanjohtoa edemmäs mistä johtuu ettei saa kipinää. Varmaan jakajassa vikaa.

        EDIT: onkohan siinä ees perinteistä jakajaa vai onko joka pytyllä erilliset puolat?
        kyllä on kokeiltu kipinä, yhtähyvä oli ku muissakin pytyissä noin silmämääräisesti.. Eli siis bensan, ilman ja kipinän saanti on varmistettu, sekä puristukset on kohdallaan. Tulppa siis musta, eli välillä toimii kovilla kierroksilla, tyhjäkäynnillä ei ikinä. EHKÄ ihan pitkään (ja kuumaksi) ajettuna toimii kokoajan kierroksilla.. Mutta heti kylmiltään normaalilämpöön lämmitettynä pytyn toiminta on vajaata kierroksillakin, eli tulpanjohdon pois otto ei vaikuta niin paljon kuin muiden tulpanjohtojen pois otto. Pitää seuraavaksi mitata nuiden tulpanjohtojen virta yleismittarilla vaikka, ja verrata, mutta en usko vian olevan siinä.

        EDIT: jakaja on kyllä
        Last edited by Dawg-; 16-04-2006, 22:40.
        _____
        BMW - Fahren des Vergnügens



        e34 525ix touring -93
        ex. e36 316i -91

        Comment

        • Dawg-
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2004
          • 258
          • Vesanto

          #5
          pitikö luovuttaa ja viedä korjaamolle :( ei tapoihini kuulu luovuttaa, mutta nyt menee jo yli hilseen niin että pölähtää..
          _____
          BMW - Fahren des Vergnügens



          e34 525ix touring -93
          ex. e36 316i -91

          Comment

          • Dawg-
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2004
            • 258
            • Vesanto

            #6
            joo, no pitää koittaa viel tuua.. sittepä alkaa neuvot loppumaan kyl jo, eli korjaamo kutsuu
            _____
            BMW - Fahren des Vergnügens



            e34 525ix touring -93
            ex. e36 316i -91

            Comment

            • Lötkö
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2006
              • 644
              • Keskisuomi

              #7
              Itellä on nyt keinuvipu poikki ja samat onkelmat..

              Comment

              • Dawg-
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2004
                • 258
                • Vesanto

                #8
                Homma selvisi, kosketushäiriötä sytkäpuolella vain
                _____
                BMW - Fahren des Vergnügens



                e34 525ix touring -93
                ex. e36 316i -91

                Comment

                • Dawg-
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2004
                  • 258
                  • Vesanto

                  #9
                  Nyt paikallisessa huoltamossa käydessäni päästöt oli 30 kertaset jopa välillä, maksimirajaan verrattuna.. joten mikähän piru mättää? Ohjausboksi kakkana, ku ei toimi ykköspytty ei, vaikka siis on puristuksia ja on ilmaa, kipinää ja bensaa?
                  Huollon ukotki iha ymmyrkäisenä oli.. perjantaina meen testeriin tuon kanssa, jos siinä jotaki näkys..

                  Voiko rikkinäinen lambda sekottaa noin paljon pakkaa? Tai juuri tuo paskana oleva moottorinohjaus? jako vitullaan?
                  Last edited by Dawg-; 19-04-2006, 16:43.
                  _____
                  BMW - Fahren des Vergnügens



                  e34 525ix touring -93
                  ex. e36 316i -91

                  Comment

                  • Shadow-line
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2004
                    • 245
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Ei välttämättä apuva, mutta aikoinaan itellä oli samanlainen auto/sama vika, eli kävi 3-pytyllä ja 1-syl. pois pelistä. Vikaa haettiin pitkään ja vika oli kuitenkin pa-suuttimessa. Ite taisit kylläkin kokeilla ristiin noita suuttimia.

                    Suuttimesta lähtee pieni tikittävä ääni, kun se on kondiksessa, ite kuuntelin pienellä kierretangon pätkällä. Eli toinen pää suuttimen runkoon, toinen korvaan

                    Oletko mitannut ohivuotomittauksella, sehän on "parempi" kuin puristusmittaus.
                    Tuttavan corollassa oli samoja oireita,päästöt poskellaan, kävi kolmella jne., syy löytyi palaneesta pakoventtiilistä.

                    Comment

                    • Dawg-
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2004
                      • 258
                      • Vesanto

                      #11
                      Originally posted by Shadow-line
                      Ei välttämättä apuva, mutta aikoinaan itellä oli samanlainen auto/sama vika, eli kävi 3-pytyllä ja 1-syl. pois pelistä. Vikaa haettiin pitkään ja vika oli kuitenkin pa-suuttimessa. Ite taisit kylläkin kokeilla ristiin noita suuttimia.

                      Suuttimesta lähtee pieni tikittävä ääni, kun se on kondiksessa, ite kuuntelin pienellä kierretangon pätkällä. Eli toinen pää suuttimen runkoon, toinen korvaan

                      Oletko mitannut ohivuotomittauksella, sehän on "parempi" kuin puristusmittaus.
                      Tuttavan corollassa oli samoja oireita,päästöt poskellaan, kävi kolmella jne., syy löytyi palaneesta pakoventtiilistä.
                      Tuossa luin tältä foorumilta just, jollaki oli m54 koneessa pyttypimeänä, syy jumivat venttiilit. tuli mieleen että saattas olla mullaki samaa vikaa.. ta site tosiaan on venttiili palanut.. Vien pe testeriin, katellaan mitä se sanoo vai sanooko mitään..
                      _____
                      BMW - Fahren des Vergnügens



                      e34 525ix touring -93
                      ex. e36 316i -91

                      Comment

                      • ruupanen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2006
                        • 5153
                        • Joensuu

                        #12
                        Originally posted by Dawg- View Post
                        Tuossa luin tältä foorumilta just, jollaki oli m54 koneessa pyttypimeänä, syy jumivat venttiilit. tuli mieleen että saattas olla mullaki samaa vikaa.. ta site tosiaan on venttiili palanut.. Vien pe testeriin, katellaan mitä se sanoo vai sanooko mitään..
                        Sori, nostelen ikivanhaa ! Selviskö vika? Pikkuveljellä ihan vastaava vika
                        E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                        Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                        Comment

                        • tomippa
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2006
                          • 656
                          • pk-seutu

                          #13
                          Originally posted by Dawg- View Post
                          Voiko rikkinäinen lambda sekottaa noin paljon pakkaa? Tai juuri tuo paskana oleva moottorinohjaus? jako vitullaan?
                          Kyllä voi, nimimerkillä kokemusta on. Puhdista ne tulpat ja kokeile iskeä toimiva lambda-anturi kiinni, jos vaikka alkaisi pelittämään.

                          Originally posted by ruupanen View Post
                          Sori, nostelen ikivanhaa ! Selviskö vika? Pikkuveljellä ihan vastaava vika
                          Kokeilisin tuota, mitä yläpuolella kirjoitinkin.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎