Announcement

Collapse
No announcement yet.

m10 viritys (turbo)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • arto 1984
    Bimmer Rookie
    • Feb 2006
    • 35

    #16
    ketään ei puhu mut ilmeset on aika monella menossa m10 turbotus. itellä ollu 6v suunnitteil ja nyt alkaa edistyy paremmin. pistäkää tähän et kuinkamoni oikee tällähetkellä tekee ja mitä on suunnitellut.

    Comment

    • Maza
      BTCF Member
      • Jul 2002
      • 4321
      • Kannus/Kokkola

      #17
      Miksi ne m10:n männät pitää ensimmäisenä saada vaihtaa pois ? Onko ne muka niin paskat ? Onko joku onnistunut rikkomaan sellaiset alle 400hv säädöissä olevassa autossa ?

      Ajattelin vaan kuin samansukuisessa m30:ssä vakiomukit ovat kestäneet melkoista selkäsaunaa.. tehoakin on ollut parhaimmillaan melkein tuo 100hv/muki.

      Comment

      • Spetke
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 3452
        • Janakkala

        #18
        Originally posted by Maza
        Miksi ne m10:n männät pitää ensimmäisenä saada vaihtaa pois ? Onko ne muka niin paskat ? Onko joku onnistunut rikkomaan sellaiset alle 400hv säädöissä olevassa autossa ?

        Ajattelin vaan kuin samansukuisessa m30:ssä vakiomukit ovat kestäneet melkoista selkäsaunaa.. tehoakin on ollut parhaimmillaan melkein tuo 100hv/muki.
        Niimpä... kai se sitten vain on reteempää kehua siellä nakkarin parkissa et löytyy TAKOMÄNTÄÄ jne jne...
        ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

        Comment

        • Tzeimi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2004
          • 2067
          • Banshee - Jyväskylä

          #19
          Originally posted by machine_head
          Eikös m3 evo3:ssa oo "tehokkaampi" öljypumppu?
          Kaipa...öljyruiskut...
          Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
          & 02 tulpo saniteetti dyno




          Älä väkisin, ota isompi vasara.
          If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

          Comment

          • avr
            Bimmer Fanatic
            • May 2005
            • 290
            • Vaasa

            #20
            Originally posted by arto 1984
            ketään ei puhu mut ilmeset on aika monella menossa m10 turbotus. itellä ollu 6v suunnitteil ja nyt alkaa edistyy paremmin. pistäkää tähän et kuinkamoni oikee tällähetkellä tekee ja mitä on suunnitellut.
            Meil on broidin kans just m10 turbo projekti menos, tai rupee jo aikalailla oleen valmis. Penkis pitäis käydä ja säädättää, ja vähä mittareita hommata.
            Kone on 2 litranen mistä on 1 mm männistä sorvattu(Saa katto kuinka kauan kestää ). Kansi on 1,8 ruiskukansi. Kaasareina Dellorto 45 set.
            Niin ja kone on e21sessä!
            Edit: Turbona toimii joku Garretin sekasikiö!
            Last edited by avr; 22-04-2006, 00:13.

            Comment

            • arto 1984
              Bimmer Rookie
              • Feb 2006
              • 35

              #21
              Originally posted by Spetke
              Niimpä... kai se sitten vain on reteempää kehua siellä nakkarin parkissa et löytyy TAKOMÄNTÄÄ jne jne...
              miksi tehä niin et saa avata taas viikonpääst ko männät mennyt. meil päin on tapana tehä kerralla asiat kunnolla. ei tartte sit ihmetel et "oho kui se nyt tollai" kalliimmaks tulee et tekee mont kertaa ko kerralla kunnolla.

              "joo tempasin turbon tohon kylkeen, kyl noit koneit ain saa uusii"

              Comment

              • bmw2002
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 669
                • Ylivieska

                #22
                meillä tulee tuo nollakakkonen m10b18 koneella, jossa on kaasarimallin männät joista siivu otettu pois, ruiskun kansi, 45mm dellortot, garretin to 3/4 ahdin yms. Pitäs kestää ajella reilu kilon paineilla.

                edittiä: semmosta juttua kuullu että noi kaasari mallin männät kestäs turbo käytössä jopa paremmin ku noi mahlet, ku ne on paksumpi lakiset. viisaammat korjatkoon jos olen väärässä
                Last edited by bmw2002; 22-04-2006, 00:16.
                f11 520d -11
                e10 2002 2.0 turbo -75
                e46 320i sedan -00 "projektiaihio"
                ex: 2 x e39, 2 x e34, 2 x e46, 2 x e30, e32, e28

                Comment

                • Maza
                  BTCF Member
                  • Jul 2002
                  • 4321
                  • Kannus/Kokkola

                  #23
                  Originally posted by arto 1984
                  miksi tehä niin et saa avata taas viikonpääst ko männät mennyt. meil päin on tapana tehä kerralla asiat kunnolla.
                  Niin oliko nyt puhe kuplan "tako"männistä ?!?

                  Mulla on sellainen kutina, että BMW orkkis männistä ku vaihtaa kuppelin ns. TAKOmäntiin niin tekee itselleen karhun palveluksen. Jos oikeasti haluaa kestävämmät männät koneeseen niin kannattaa suunnata katse jonkun muun valmistajan mäntiin.

                  Taas sitten jos rajallisella budjetilla rakennetaan konetta niin panostaan ennemmin siihen, että moottorinohjaus on kunnossa. Parhaatkaan männät yms hilut ei kestä jos kone nakuttaa. Toki jos tuntuu, että lompakossa on painetta niin sitte pistää kerralla kunnon kamat koneeseen.

                  Comment

                  • arto 1984
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2006
                    • 35

                    #24
                    Originally posted by Maza
                    Niin oliko nyt puhe kuplan "tako"männistä ?!?

                    Mulla on sellainen kutina, että BMW orkkis männistä ku vaihtaa kuppelin ns. TAKOmäntiin niin tekee itselleen karhun palveluksen. Jos oikeasti haluaa kestävämmät männät koneeseen niin kannattaa suunnata katse jonkun muun valmistajan mäntiin.

                    Taas sitten jos rajallisella budjetilla rakennetaan konetta niin panostaan ennemmin siihen, että moottorinohjaus on kunnossa. Parhaatkaan männät yms hilut ei kestä jos kone nakuttaa. Toki jos tuntuu, että lompakossa on painetta niin sitte pistää kerralla kunnon kamat koneeseen.
                    niin just jos rahasta ei oo pulaa ni sit ostaa ferrarin tai muun sellasen. ja jos haluu rakentaa ni sit ostaa vaan parasta. rajallisella budjetilla ostetaan vaan sellasta mikä on välttämätöntä. miks ostaa 200e kpl hintaan mäntiä jos samalla rahalla saa koko satsin mikä riittää??????

                    ja mua ei edelleenkään kiinnosta mitkään kutinat missään paikassa vaan oikeeta tietoa sellasilta henkilöiltä joilla on oikeeta kokemusta. tai ees kokemusta autoista muutako huoltamoilla maksumiehenä huolloista.

                    (en tarkota ketään henk koht vaan yleisesti)

                    Comment

                    • arto 1984
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2006
                      • 35

                      #25
                      garretin t03/04 olis kuulemma sopiva... tiiä hantä sit....

                      Comment

                      • Sene
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2003
                        • 925
                        • Enschede, The Netherlands

                        #26
                        Kyllä Maza:lla alkaa olemaan se turbotietämys aika kohdallaan et sinuna kyllä antaisin arvoa hänen sanallensa. Mutta menestystä projektiin jokatapauksessa.
                        F11 LCI 535xi


                        Ex.

                        E36 320i sedan
                        E36 LCI 328i coupe
                        E61 LCI 530xi

                        Comment

                        • jmp2002
                          BTCF Member
                          • Oct 2003
                          • 5727
                          • Rovaniemi

                          #27
                          eikö m10b18 vakio kanget yleensä korkkaa 300 tietämissä??? itellä ainakin jääny semmoinen kuva, mutta männät kyllä kestäis yli.
                          E30 325i Touring -89
                          E30 325i touring -88 m50tbo
                          G20 330e M-Sport -20

                          Comment

                          • Maza
                            BTCF Member
                            • Jul 2002
                            • 4321
                            • Kannus/Kokkola

                            #28
                            Originally posted by jmp2002
                            eikö m10b18 vakio kanget yleensä korkkaa 300 tietämissä??? itellä ainakin jääny semmoinen kuva, mutta männät kyllä kestäis yli.
                            Samat kanget kuin m30b34.. tai vaikkapa sellaisessa moottorissa kuin m106. m106:ia lienee liikkeellä useampikin jossa on +700Nm. En oo koskaan kuullut, että niissäkään on mitään ongelmia ollut kankien kanssa. Saati sitten mäntien..

                            En nyt sitä yritä sanoa, että ne vakio-osat mitään parhaita mahdollisia olisi. Kestävät kuitenkin aika pitkälle eli ensimmäisenä niitä on turha lähteä vaihtamaan. Joissain nimeltä mainitsemattomissa merkeissä mäntien ja kankien vaihto on käytännössä pakollinen toimenpide, jos meinaa ahtopainetta männän päälle laittaa. Onneksi näissä meidän pommeissa ei tarvi ensimmäisenä niihin rahojaan haaskata.
                            Last edited by Maza; 22-04-2006, 11:07.

                            Comment

                            • Muumi
                              BTCF Member
                              • Oct 2002
                              • 1702
                              • Rovaniemi

                              #29
                              Originally posted by arto 1984
                              garretin t03/04 olis kuulemma sopiva... tiiä hantä sit....
                              niin unohda tommoset kivikautiset ahtimet, ja ne kuplan männät.
                              Last edited by Muumi; 21-05-2012, 19:29.
                              E24 635csi

                              Comment

                              • Tzeimi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2004
                                • 2067
                                • Banshee - Jyväskylä

                                #30
                                Originally posted by arto 1984
                                garretin t03/04 olis kuulemma sopiva... tiiä hantä sit....
                                Niin paljonkos oli se teho-/vääntötavoite? Mitä toi ahdin tyrkkää pihalle niin kyllä ne vag-brasil-takomahlet leikin kestää IMO.
                                Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                                & 02 tulpo saniteetti dyno




                                Älä väkisin, ota isompi vasara.
                                If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎