ketään ei puhu mut ilmeset on aika monella menossa m10 turbotus. itellä ollu 6v suunnitteil ja nyt alkaa edistyy paremmin. pistäkää tähän et kuinkamoni oikee tällähetkellä tekee ja mitä on suunnitellut.
m10 viritys (turbo)
Collapse
X
-
Miksi ne m10:n männät pitää ensimmäisenä saada vaihtaa pois ? Onko ne muka niin paskat ? Onko joku onnistunut rikkomaan sellaiset alle 400hv säädöissä olevassa autossa ?
Ajattelin vaan kuin samansukuisessa m30:ssä vakiomukit ovat kestäneet melkoista selkäsaunaa.. tehoakin on ollut parhaimmillaan melkein tuo 100hv/muki.
Comment
-
Niimpä... kai se sitten vain on reteempää kehua siellä nakkarin parkissa et löytyy TAKOMÄNTÄÄ jne jne...Originally posted by MazaMiksi ne m10:n männät pitää ensimmäisenä saada vaihtaa pois ? Onko ne muka niin paskat ? Onko joku onnistunut rikkomaan sellaiset alle 400hv säädöissä olevassa autossa ?
Ajattelin vaan kuin samansukuisessa m30:ssä vakiomukit ovat kestäneet melkoista selkäsaunaa.. tehoakin on ollut parhaimmillaan melkein tuo 100hv/muki.
Comment
-
-
Meil on broidin kans just m10 turbo projekti menos, tai rupee jo aikalailla oleen valmis. Penkis pitäis käydä ja säädättää, ja vähä mittareita hommata.Originally posted by arto 1984ketään ei puhu mut ilmeset on aika monella menossa m10 turbotus. itellä ollu 6v suunnitteil ja nyt alkaa edistyy paremmin. pistäkää tähän et kuinkamoni oikee tällähetkellä tekee ja mitä on suunnitellut.
Kone on 2 litranen mistä on 1 mm männistä sorvattu(Saa katto kuinka kauan kestää
). Kansi on 1,8 ruiskukansi. Kaasareina Dellorto 45 set.
Niin ja kone on e21sessä!
Edit: Turbona toimii joku Garretin sekasikiö!Last edited by avr; 22-04-2006, 00:13.
Comment
-
miksi tehä niin et saa avata taas viikonpääst ko männät mennyt. meil päin on tapana tehä kerralla asiat kunnolla. ei tartte sit ihmetel et "oho kui se nyt tollai" kalliimmaks tulee et tekee mont kertaa ko kerralla kunnolla.Originally posted by SpetkeNiimpä... kai se sitten vain on reteempää kehua siellä nakkarin parkissa et löytyy TAKOMÄNTÄÄ jne jne...
"joo tempasin turbon tohon kylkeen, kyl noit koneit ain saa uusii"
Comment
-
meillä tulee tuo nollakakkonen m10b18 koneella, jossa on kaasarimallin männät joista siivu otettu pois, ruiskun kansi, 45mm dellortot, garretin to 3/4 ahdin yms. Pitäs kestää ajella reilu kilon paineilla.
edittiä: semmosta juttua kuullu että noi kaasari mallin männät kestäs turbo käytössä jopa paremmin ku noi mahlet, ku ne on paksumpi lakiset. viisaammat korjatkoon jos olen väärässäLast edited by bmw2002; 22-04-2006, 00:16.f11 520d -11
e10 2002 2.0 turbo -75
e46 320i sedan -00 "projektiaihio"
ex: 2 x e39, 2 x e34, 2 x e46, 2 x e30, e32, e28
Comment
-
Niin oliko nyt puhe kuplan "tako"männistä ?!?Originally posted by arto 1984miksi tehä niin et saa avata taas viikonpääst ko männät mennyt. meil päin on tapana tehä kerralla asiat kunnolla.
Mulla on sellainen kutina, että BMW orkkis männistä ku vaihtaa kuppelin ns. TAKOmäntiin niin tekee itselleen karhun palveluksen. Jos oikeasti haluaa kestävämmät männät koneeseen niin kannattaa suunnata katse jonkun muun valmistajan mäntiin.
Taas sitten jos rajallisella budjetilla rakennetaan konetta niin panostaan ennemmin siihen, että moottorinohjaus on kunnossa. Parhaatkaan männät yms hilut ei kestä jos kone nakuttaa. Toki jos tuntuu, että lompakossa on painetta niin sitte pistää kerralla kunnon kamat koneeseen.
Comment
-
niin just jos rahasta ei oo pulaa ni sit ostaa ferrarin tai muun sellasen. ja jos haluu rakentaa ni sit ostaa vaan parasta. rajallisella budjetilla ostetaan vaan sellasta mikä on välttämätöntä. miks ostaa 200e kpl hintaan mäntiä jos samalla rahalla saa koko satsin mikä riittää??????Originally posted by MazaNiin oliko nyt puhe kuplan "tako"männistä ?!?
Mulla on sellainen kutina, että BMW orkkis männistä ku vaihtaa kuppelin ns. TAKOmäntiin niin tekee itselleen karhun palveluksen. Jos oikeasti haluaa kestävämmät männät koneeseen niin kannattaa suunnata katse jonkun muun valmistajan mäntiin.
Taas sitten jos rajallisella budjetilla rakennetaan konetta niin panostaan ennemmin siihen, että moottorinohjaus on kunnossa. Parhaatkaan männät yms hilut ei kestä jos kone nakuttaa. Toki jos tuntuu, että lompakossa on painetta niin sitte pistää kerralla kunnon kamat koneeseen.
ja mua ei edelleenkään kiinnosta mitkään kutinat missään paikassa vaan oikeeta tietoa sellasilta henkilöiltä joilla on oikeeta kokemusta. tai ees kokemusta autoista muutako huoltamoilla maksumiehenä huolloista.
(en tarkota ketään henk koht vaan yleisesti)
Comment
-
Samat kanget kuin m30b34.. tai vaikkapa sellaisessa moottorissa kuin m106. m106:ia lienee liikkeellä useampikin jossa on +700Nm. En oo koskaan kuullut, että niissäkään on mitään ongelmia ollut kankien kanssa. Saati sitten mäntien..Originally posted by jmp2002eikö m10b18 vakio kanget yleensä korkkaa 300 tietämissä??? itellä ainakin jääny semmoinen kuva, mutta männät kyllä kestäis yli.
En nyt sitä yritä sanoa, että ne vakio-osat mitään parhaita mahdollisia olisi. Kestävät kuitenkin aika pitkälle eli ensimmäisenä niitä on turha lähteä vaihtamaan. Joissain nimeltä mainitsemattomissa merkeissä mäntien ja kankien vaihto on käytännössä pakollinen toimenpide, jos meinaa ahtopainetta männän päälle laittaa. Onneksi näissä meidän pommeissa ei tarvi ensimmäisenä niihin rahojaan haaskata.Last edited by Maza; 22-04-2006, 11:07.
Comment
-
Niin paljonkos oli se teho-/vääntötavoite? Mitä toi ahdin tyrkkää pihalle niin kyllä ne vag-brasil-takomahlet leikin kestää IMO.Originally posted by arto 1984garretin t03/04 olis kuulemma sopiva... tiiä hantä sit....
Comment


Comment