Announcement

Collapse
No announcement yet.

pari kysymyksia m10 koneesta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • piru
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2003
    • 194
    • Tammisaari

    pari kysymyksia m10 koneesta

    Jou. Onko m10 kansilla 1.8i ja kaasari 1.8 eroa? Sopiiko se 1.8i imusarja kaasarikoneelle?
    Ja mikä ruiskusysteemi olis helppo ja halpa laittaa m10 turbokoneen? Ja mitkä männät kestää 200hv ?
  • GOOFY
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 4139
    • .

    #2
    Originally posted by piru
    Jou. Onko m10 kansilla 1.8i ja kaasari 1.8 eroa? Sopiiko se 1.8i imusarja kaasarikoneelle?
    Ja mikä ruiskusysteemi olis helppo ja halpa laittaa m10 turbokoneen? Ja mitkä männät kestää 200hv ?
    eiköstä niissä venttiileissä ole koko eroa ja joissain oli ruiskun suuttimet kannessa ja jossain imusarjassa... ja eiköhän ne vakio männat kestä aika hyvin... todella paljon viisaammat korjatkoon... searchilla varmaan löytyis paljon juttua aiheesta...
    E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

    Comment

    • JJT
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6694
      • .......

      #3
      Kaasarikoneen kannessa imu 42mm pako 35mm ja ruisku kannessa 46mm/38mm. Kanavat tietenkin ruisku kannessa paljon isommat. 1,8 k-jet kannessa suuttimenpaikat, 2.0 k-jetissä ja 1,8 l-jetissä suuttimet imusarjassa. Jos laittaa ruiskun imusarjan pikkuventtiilikanteen niin liitoskohtaan jää iso porras.
      Myyn:
      M10/20/52 E30-E36 osia

      Comment

      • turboix
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 581
        • p-laidun

        #4
        Originally posted by piru
        Jou. Onko m10 kansilla 1.8i ja kaasari 1.8 eroa? Sopiiko se 1.8i imusarja kaasarikoneelle?
        Ja mikä ruiskusysteemi olis helppo ja halpa laittaa m10 turbokoneen? Ja mitkä männät kestää 200hv ?
        1,8i kannessa on isommat venttiilit,isommat kanavat eli siis virtaa huomattavasti paremmin ku kaasarikoneen kansi. Helpoin ja halvin olis varmaan pimmerin oma ruisku,kyl ne alkuperäset männät kestää tollaset tehot ihan hyvin.
        BMW E46 330dA touring -00
        BMW e30 325tbo -86
        BMW e30 323ia cabriolet -83
        BMW e30 318i touring -89

        Comment

        • piru
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2003
          • 194
          • Tammisaari

          #5
          kiitos vastaukseenne. mietin porata ne kanavat isompaan ja laittaa isommat venttiilit mitä siihen saa. Onko sit nokka-akselit eroa ja sopiiko se ruisku kaasarin kanteen?

          Comment

          • JJT
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6694
            • .......

            #6
            Eikö kannattais ihan oikeeta ruiskun kantta hommata niin ois oikeen kokoset kanavat ja isot venat? Nenäkepeissä ei taida olla eroja.
            Myyn:
            M10/20/52 E30-E36 osia

            Comment

            • Lötkö
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2006
              • 644
              • Keskisuomi

              #7
              Kysäsenpä tähän vanhaan topic:iin että onko nuissa kaasari koneen ja ruisku koneen nokka akseleissa eroja? Olis nimittäin tuossa yks kaasari kansi missä on kaikki uudet hilut ja ruiskun kansi missä on ainakin nokka kulunut huonoon kuntoon. 1.8 on siis molemmat kannet.

              Comment

              • muuris
                BTCF Member
                • Aug 2002
                • 3501
                • Jyväskylä

                #8
                Käytä RealOEMia ennen kuin kysyt noin helppoja. Varaosanumero selviää tästä, sen syöttää Part vehcile searchiin ja katsoo listaa. On sama nokka 316 ja 318i, sekä muutamassa muussakin.
                E30 325iX '86
                Instagram

                Comment

                • Lötkö
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2006
                  • 644
                  • Keskisuomi

                  #9
                  Parempi se varmaan on kuitenkin kysyä ennen kun alkaa remonttia tekemään? Offtopicia mutta olokoon!

                  Comment

                  • muuris
                    BTCF Member
                    • Aug 2002
                    • 3501
                    • Jyväskylä

                    #10
                    ..ja kaikkein paras opetella RealOEM tai ETK käyttö ja katsoa itse, säästyy foorumi monelta turhalta kysymykseltä ;
                    E30 325iX '86
                    Instagram

                    Comment

                    • Jarsse
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 1519
                      • Kymenlaakso

                      #11
                      eli paljon tuo 1.8i kansi tuo tehoja lisää noin?
                      mulla vaihdettu omaan 1.8 kaasarikoneeseen,1.8i kansi.
                      E91 325xi vm07
                      E60 530xd vm06 stage X

                      Comment

                      • Tzeimi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2004
                        • 2067
                        • Banshee - Jyväskylä

                        #12
                        Originally posted by crhomeflame View Post
                        eli paljon tuo 1.8i kansi tuo tehoja lisää noin?
                        mulla vaihdettu omaan 1.8 kaasarikoneeseen,1.8i kansi.
                        Luultavasti tehot ei laske montaakan heppaa.
                        Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                        & 02 tulpo saniteetti dyno




                        Älä väkisin, ota isompi vasara.
                        If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                        Comment

                        • Osku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2005
                          • 3324
                          • Kouvola,Pilkanmaa

                          #13
                          Eiks viritys oo silloin onnistunut jos saavutetaan 50% alkuperäisistä tehoista

                          Kyllä se mulla ainakin tos 316 vaikutti kun vaihdoin ruuttamallin kannen ja sitten L-jet ruiskun vanhan pierupurkin tilalle olihan siin peltisatsi ja kaikista hienoin vapaavirtaussuodatin

                          1.8i kansi on sama kun vanha m10b20kansi eli isommilla venttiileillä.. jos vaparia tekee niin joku 292 nokka ois aika passeli..
                          Kuplan mahlet kestää aika pitkälle vähintään sen +200hv..
                          Nokka akseleilla ei niin noi asteet niin tarkkoja vaan nosto jos oon oikein ymmärtänyt?

                          Turbokäytössä meilläpäin yhellä jannulla on 304 asteinen vakio 1.8ikannella ja vakiovenoilla tehuu löytyy aika reippaasti (penkattu yli 400heppaa) loppu pidot sitten sen jälkeen.. paineet oli tossa vaiheessa 1.3bar ja maksimit on jotain 2.2bar Mutta siin pannussa on sitten muutakin hilpettä..

                          M10 pellin alle jos voimaa haluaa

                          Searchilla löytyy M10 koneen turboilusta varmaan aikasta paljon..
                          BTCF foorumi ja realoem.com siinä parhaimmat mestat mistä netistä löytää tietoa
                          S.kaulaotteella ainakin on täällä juttua m10 turbosta
                          Last edited by Osku; 11-02-2008, 15:08.
                          E30 24V 5D "Vakio"

                          Originally posted by ///Make
                          1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                          Comment

                          • [Raver]
                            BTCF Member
                            • Mar 2007
                            • 1613
                            • Oulu

                            #14
                            Lainataas tätä topickia...

                            Case A:
                            Elikkäs, JOS hankkisin E30 316:n (1.8), ja haluaisin vaihtaa siihen ruiskun kannen (1.8i), mitä minun tuli myös vaihtaa [katsastustakin ajatellen] (kaikki tarpeelliset osat siis, ei viri viri, käyttistä tarkoitus rakentaa)? Tietenkin ruisku mutta mikä ja mitä muuta jne. Ja sellainen noin hinta arvio. Ja mitenkäs paljon osaamista tuohon vaaditaan? Itsellä kun ei ole hirmuisasti kokemusta vielä mutta neuvoja/apuja varmasti tulee puhelin soitolla

                            Case B:
                            JOS joskus olen tehnyt tuon A kohdan, mutta haluankin voimaa lisää, mikä olisi helpoin ja halvin tapa(EI turbo)? Ilmeisesti ainakin jyrkempi nokka?

                            Ja kyllä, käytin searchia (etsin 2h ) etsiäkseni tietoa, mutta en ilmeisesti osannut etsiä oikein jos tästä nyt kovinkin paljon on juttua aikaisemmin. Löysin joitain tapauksia, mutta yhdessäkin topicissa oli editoitu viestejä pois.(luki mm. näin "btcf:n lippispäät ei tätä tietoa tarvitse") :think


                            Ja sitten voitte ystävällisesti jättää pois ne kommentit, jossa sanotaan vain että osta suoraan 318i. Ei pahemmin näiltä leveys asteilta löydy hyvä kuntoisia ja alle 300tkm ajettuja eikä innoistaisi matkustaa +600km yhden auton takia.
                            Last edited by [Raver]; 12-02-2008, 20:41.
                            E30 325i 2D -88
                            E39 525i Msport 4D -03 :think

                            Comment

                            • turisti
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2006
                              • 447
                              • Jyväskylä

                              #15
                              Originally posted by [Raver] View Post
                              Lainataas tätä topickia...

                              Case A:
                              Elikkäs, JOS hankkisin E30 316:n (1.8), ja haluaisin vaihtaa siihen ruiskun kannen (1.8i), mitä minun tuli myös vaihtaa [katsastustakin ajatellen] (kaikki tarpeelliset osat siis, ei viri viri, käyttistä tarkoitus rakentaa)? Tietenkin ruisku mutta mikä ja mitä muuta jne. Ja sellainen noin hinta arvio. Ja mitenkäs paljon osaamista tuohon vaaditaan? Itsellä kun ei ole hirmuisasti kokemusta vielä mutta neuvoja/apuja varmasti tulee puhelin soitolla

                              Case B:
                              JOS joskus olen tehnyt tuon A kohdan, mutta haluankin voimaa lisää, mikä olisi helpoin ja halvin tapa(EI turbo)? Ilmeisesti ainakin jyrkempi nokka?

                              Ja kyllä, käytin searchia (etsin 2h ) etsiäkseni tietoa, mutta en ilmeisesti osannut etsiä oikein jos tästä nyt kovinkin paljon on juttua aikaisemmin. Löysin joitain tapauksia, mutta yhdessäkin topicissa oli editoitu viestejä pois.(luki mm. näin "btcf:n lippispäät ei tätä tietoa tarvitse") :think


                              Ja sitten voitte ystävällisesti jättää pois ne kommentit, jossa sanotaan vain että osta suoraan 318i. Ei pahemmin näiltä leveys asteilta löydy hyvä kuntoisia ja alle 300tkm ajettuja eikä innoistaisi matkustaa +600km yhden auton takia.

                              Et tartte välttämättä mitään virinokkaa, ku noi ruutat ei oikein tykkää noista virinokista, ainakaan kovin rajuista..
                              Etit jostain m10b20 kampuran ja 1.8i-kannen kans soppelit männät, m10b18 männät ei käy. Rutut kympin paikkeille. Tolla modilla saat koneen kaks litraseksi. Parasta tässä modissa on moottorin lisääntynyt alavääntö ja heppojakin tulee lisää koko alueelle nii et ihan perstuntumalla huomaa.
                              Vertaa 1.8 kaasari 90hv --> 2.0 k-jet 125hv
                              Ainut ongelma tämmösessä virityksessä on toi kampuran saatavuus, niitä kun ei puissa kasva..
                              sigpic
                              - Vanha Liitto Powered by M10 -

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎