Juu, eli kyseessä on e34 ia vm. '90 m50b20 moottorilla. Ongelmana on moottorin käynti, jonka vikaa en ole vielä saanut paikallistettua.
Moottori lähtee käyntiin kuin "palmun alta" tilanteessa kuin tilanteessa, mutta usein kylmänä tai jonkin aikaa sammutettuna käyntiinlähdössä ilmenee vajailla sylintereillä käyntiä joka korjaantuu muutamalla kaasunpainalluksella. Usein myös pitkään valoissa tyhjäkäynnillä laatikon d vaihteella ollessa kierroksien laskiessa jossain vaiheessa käynti alkaa röpöttämään, ja kaikki pytyt ei ole koko ajan mukana. Samalla kuulostaa kuin pakoputkesta tulisi pientä putputusta jota ei normaalisti kuulu (jonkinlaista "vaimeaa paukkumista").
Normaalissa sievässä ajossa moottori käyttäytyy hienosti: Kulutus ei seilaa, moottorijarrulla kulutus tipahtaa nollaan, ja kiihtyvyys ja ajo on tasaista. Ongelmia tulee vasta kun alle 3000 rpm:n polkastaan pedaalia ripeämpää kiihdytystä tavoitellen. Moottori paukuttaa imusarjaan päin pikaisista "full load" polkasuista ja poksuttelu jatkuu aina tuonne 3000 paikkeille. Sen yli mennessä paukkuminen loppuu, mutta vedossa on huomattavissa silloin tällöin pientä epätasaisuutta.
Kulutus matka-ajossa D-vaihteella on normaalia n. 8 litraa sataselle. Vain kylmällä moottorilla vie matkassa n. 10l tai hieman yli. Mitä olen tämän foorumin lambda ongelmia tutkinut, en ole vielään uskaltanut kallista lambdaa liittimineen mennä tämän vuoksi ostamaan.
No joo, Autolla on jo n. 300tkm ajettu ja siinä on ollu hieman lämpöongelmia ilmeisesti johtuen hieman vuotavista linjoista sekä vuotavasta paisuntasäiliön tiivisteestä (ilmoja silloin tällöin), mutta mittasin puristusmittarilla sylintereiden paineet jotka olivat mielestäni OK ( tosin mittari hieman valehteli, 17Bar! ), heittoa sylintereiden välillä oli vain noin 0,3 Bar!. Tulppia, jotka olin joitakin viikkoja sitten vaihtanut, katsellessani kaikki olivat kärjiltään samanvärisiä: luonnonvalkoisia, korkeintaan hieman tosi vaalean ruskeita. Eli laihalla käy! Vai kuinka?
Ajattelin että jos jollakulla olisi samantapaisesta ongelmasta kokemusta, ja tarkempaa tietoa vian paikallistamiseen, koska kalliista autosta ei ole enään kysymys niin turhaa kiikuttaa autoa 100 kilsan päähän "voi ei me pysty näin vanahoille mittään" -hoitoon.
Olen täällä lukenut mitä ihmeellisimmistä viosta tähän liittyen, ja joitakin tärkeitä onkin jo tämän keskustelualueen vuoksi karsiutunut pois, elikkä KIITOKSIA KAIKILLE JOTKA LAITATTE VIESTIÄ ONGELMISTANNE TÄNNE, NIISTÄ ON SUURI APU KANSSABEMARISTEILLENNE! Tosin vieläkin useammat viestit ongelmia koskien voisivat sisältää myös korjaustiedon.
Hauskaa Vappua kaikille ja etenkin BMW:n omistajille!
Niin ja koneeseen on vaihdettu nämä ngk:n bkr6ek tulpat, yksi haljennut puola (kaikki puolat näytti askettäin kun miitain n. 1,3 Ohm vanhalla yleismittarillani) ja kampiakselin asennontunnistin.
Moottori lähtee käyntiin kuin "palmun alta" tilanteessa kuin tilanteessa, mutta usein kylmänä tai jonkin aikaa sammutettuna käyntiinlähdössä ilmenee vajailla sylintereillä käyntiä joka korjaantuu muutamalla kaasunpainalluksella. Usein myös pitkään valoissa tyhjäkäynnillä laatikon d vaihteella ollessa kierroksien laskiessa jossain vaiheessa käynti alkaa röpöttämään, ja kaikki pytyt ei ole koko ajan mukana. Samalla kuulostaa kuin pakoputkesta tulisi pientä putputusta jota ei normaalisti kuulu (jonkinlaista "vaimeaa paukkumista").
Normaalissa sievässä ajossa moottori käyttäytyy hienosti: Kulutus ei seilaa, moottorijarrulla kulutus tipahtaa nollaan, ja kiihtyvyys ja ajo on tasaista. Ongelmia tulee vasta kun alle 3000 rpm:n polkastaan pedaalia ripeämpää kiihdytystä tavoitellen. Moottori paukuttaa imusarjaan päin pikaisista "full load" polkasuista ja poksuttelu jatkuu aina tuonne 3000 paikkeille. Sen yli mennessä paukkuminen loppuu, mutta vedossa on huomattavissa silloin tällöin pientä epätasaisuutta.
Kulutus matka-ajossa D-vaihteella on normaalia n. 8 litraa sataselle. Vain kylmällä moottorilla vie matkassa n. 10l tai hieman yli. Mitä olen tämän foorumin lambda ongelmia tutkinut, en ole vielään uskaltanut kallista lambdaa liittimineen mennä tämän vuoksi ostamaan.
No joo, Autolla on jo n. 300tkm ajettu ja siinä on ollu hieman lämpöongelmia ilmeisesti johtuen hieman vuotavista linjoista sekä vuotavasta paisuntasäiliön tiivisteestä (ilmoja silloin tällöin), mutta mittasin puristusmittarilla sylintereiden paineet jotka olivat mielestäni OK ( tosin mittari hieman valehteli, 17Bar! ), heittoa sylintereiden välillä oli vain noin 0,3 Bar!. Tulppia, jotka olin joitakin viikkoja sitten vaihtanut, katsellessani kaikki olivat kärjiltään samanvärisiä: luonnonvalkoisia, korkeintaan hieman tosi vaalean ruskeita. Eli laihalla käy! Vai kuinka?
Ajattelin että jos jollakulla olisi samantapaisesta ongelmasta kokemusta, ja tarkempaa tietoa vian paikallistamiseen, koska kalliista autosta ei ole enään kysymys niin turhaa kiikuttaa autoa 100 kilsan päähän "voi ei me pysty näin vanahoille mittään" -hoitoon.
Olen täällä lukenut mitä ihmeellisimmistä viosta tähän liittyen, ja joitakin tärkeitä onkin jo tämän keskustelualueen vuoksi karsiutunut pois, elikkä KIITOKSIA KAIKILLE JOTKA LAITATTE VIESTIÄ ONGELMISTANNE TÄNNE, NIISTÄ ON SUURI APU KANSSABEMARISTEILLENNE! Tosin vieläkin useammat viestit ongelmia koskien voisivat sisältää myös korjaustiedon.
Hauskaa Vappua kaikille ja etenkin BMW:n omistajille!
Niin ja koneeseen on vaihdettu nämä ngk:n bkr6ek tulpat, yksi haljennut puola (kaikki puolat näytti askettäin kun miitain n. 1,3 Ohm vanhalla yleismittarillani) ja kampiakselin asennontunnistin.
Comment