Announcement

Collapse
No announcement yet.

Venttiilitaskujen syventäminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kyytsis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 3472
    • Helsinki

    Venttiilitaskujen syventäminen

    Vaikuttaapa hankalalta tuo mäntien venttiilitaskujen syventäminen. GT-motors ei halua tehdä, eikä myöskään R-koneistus... Olivat suositelleet, että kone kasaan, kansi päälle ja sitten vanhasta venttiilistä tehtävällä työkalulla surraisi, että tulisivat kohdalleen...

    Kyseessa ETAn 11 puristeiset männät ja vakio m20b25 kansi. Venttiilitaskuja kaipailisi lähinnä jos päättää joskus vaihtaa nokkaa.

    Ideoita? Osaako joku sorvata?

    t.Ville
  • 525TDS Touring
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 483
    • Sahalahti

    #2
    Originally posted by Kyytsis
    Vaikuttaapa hankalalta tuo mäntien venttiilitaskujen syventäminen. GT-motors ei halua tehdä, eikä myöskään R-koneistus... Olivat suositelleet, että kone kasaan, kansi päälle ja sitten vanhasta venttiilistä tehtävällä työkalulla surraisi, että tulisivat kohdalleen...

    Kyseessa ETAn 11 puristeiset männät ja vakio m20b25 kansi. Venttiilitaskuja kaipailisi lähinnä jos päättää joskus vaihtaa nokkaa.

    Ideoita? Osaako joku sorvata?

    t.Ville
    Sorvaamalla ei oikein onnistu, mutta kyllä sen ammattikoneistaja tekee kun tietää vain kohdan ja upotuksen muodon.
    Ex-525TDSa Touring -98
    Ex-MB E220T CDi -02
    E61 520D -09
    F11 518d -16

    Comment

    • Sickness
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 1923
      • Helsinki

      #3
      Eräässä koneistamossa totesivat, että "on muuten aika kallista" ja heti perään sanoivat että eivät tee itse. Tietoa?
      E39 520iA -02

      Comment

      • Kyytsis
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 3472
        • Helsinki

        #4
        Originally posted by 525TDS Touring
        Sorvaamalla ei oikein onnistu, mutta kyllä sen ammattikoneistaja tekee kun tietää vain kohdan ja upotuksen muodon.
        Jyrsintä lienee oikea termi?

        t.Ville

        Comment

        • 525TDS Touring
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2004
          • 483
          • Sahalahti

          #5
          Originally posted by Kyytsis
          Jyrsintä lienee oikea termi?

          t.Ville
          Jep! Siihen tarvitaan kallistettava kolmipakka tai että koneen kara kääntyy, koska venttiilihän ei kuitenkaan ole kohtisuorassa mäntään nähden. Työkaluksi vaikka tappijyrsin ja tietty että männän päässä on riitävästi ainevahvuutta upotuksen tekoon. Se on kaikkein tärkein varmistaa ensin, ettei tule reikäpäisiä mäntiä
          Ex-525TDSa Touring -98
          Ex-MB E220T CDi -02
          E61 520D -09
          F11 518d -16

          Comment

          • Kyytsis
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 3472
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by 525TDS Touring
            Jep! Siihen tarvitaan kallistettava kolmipakka tai että koneen kara kääntyy, koska venttiilihän ei kuitenkaan ole kohtisuorassa mäntään nähden. Työkaluksi vaikka tappijyrsin ja tietty että männän päässä on riitävästi ainevahvuutta upotuksen tekoon. Se on kaikkein tärkein varmistaa ensin, ettei tule reikäpäisiä mäntiä
            Sitten mä vaan myyn ne läpivirtaavina... ne äänet, ne äänet...

            Kysymys onkin se, että missä tuommoisen saa tehtyä järkevään hintaan?

            t.Ville

            Comment

            • L.H
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2003
              • 2481
              • Lohja

              #7
              Kysypäs zombielta miten homma käy..




              Kuulostaa meinaan ihan v'tun hankalalta taas noi kaikki erikoistyökalut ja erikoismiehet..
              “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

              Comment

              • Leka
                BTCF Member
                • Sep 2003
                • 7701
                • Vilppula

                #8
                Tuossapa periaate, sitten vaan joku kertoo mittoja. Isolohko letukkaan ja mopariin ei tarvii, niitä löytyy aika monelle kansi/venakobinaatiolle...

                sigpic

                BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                Comment

                • 525TDS Touring
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2004
                  • 483
                  • Sahalahti

                  #9
                  Originally posted by Leka
                  Tuossapa periaate, sitten vaan joku kertoo mittoja. Isolohko letukkaan ja mopariin ei tarvii, niitä löytyy aika monelle kansi/venakobinaatiolle...
                  Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Tolla systeemillä mäntä on idioottivarmasti oikeassa asennossa kun männäntapin reiästä otetaan ohjaus.
                  Ex-525TDSa Touring -98
                  Ex-MB E220T CDi -02
                  E61 520D -09
                  F11 518d -16

                  Comment

                  • bmwtbo
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2004
                    • 268
                    • Suonenjoki

                    #10
                    Juurikin tolleen tehtiin mun wisecoihin venttiiliikolot, orggis männästä vaan oikee kohta ja kolojen syvyys ja eikun lastu lentämään. (itse en jyrsinyt)

                    Eikä tuo kolojen syventäminen voi kallista olla.

                    Comment

                    • Maza
                      BTCF Member
                      • Jul 2002
                      • 4319
                      • Kannus/Kokkola

                      #11
                      Hommaa paska m20 kansi ja tee suosiolla venttiilistä jyrsintyökalu. Helppo ja nopea homma. Tulee kolotkin kerralla kohdalleen

                      Comment

                      • wj
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2003
                        • 3253
                        • Järvenpää

                        #12
                        Piirrä mäntään tarkka kohta ja mitta niin onnistuu minun kautta. Kunnon jyrsin on käytössä.
                        Tai jos haluat säätää niin tule lainaamaan "sovitus" kansi.
                        - 2006 Mustang cabriolet
                        - Sleekcraft Enforcer 28'

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎