Announcement

Collapse
No announcement yet.

Auto käy laihalla

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dsl Bimmer
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2005
    • 358

Originally posted by antti79 View Post
    ... mutta eihän siihen vaikuta mikään muu kuin kierrosluku eli mittarin läpi menevä ilma joka taas on täysin kiinni moottorin kierroluvusta.
    Eniten siihen vaikuttaa moottorin kuormitus.

Mulla vika 171 korjaantu aikoinaan ilmamassamittarin vaihdolla. Ilmamassamittarit ikääntyvät ja likaantuvat, jolloin ne eivät enää anna samoja jännitteitä kuin uusi. Mä laitoin ilmamassamittarin signaalin jälkeen pienen operaatiovahvistimen ja sillä toimi kanssa tosi hyvin. Tai paremmin kuin vastaava uusi, koska pystyi suoraan trimmeristä säätämään halutuksi jännitetason. Sitten yksi "ratakuski" halusi kokeilla operaatiovahvistinta oman autoonsa hetkeksi. Oli vissiin otettu erikoisesta viritelmästä, kun toi mulle uuden alkuperäisen ilmamassamittarin eikä enää halunnut antaa operaatiovahvistinta takaisin.

Comment

• Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 9990
      • KVLA

Originally posted by dsl Bimmer View Post
      Sitten yksi "ratakuski" halusi kokeilla operaatiovahvistinta oman autoonsa hetkeksi. Oli vissiin otettu erikoisesta viritelmästä, kun toi mulle uuden alkuperäisen ilmamassamittarin eikä enää halunnut antaa operaatiovahvistinta takaisin.
      Patentin paikka???

Comment

• antti79
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 2499
        • Littoinen

Ilmamassamittarihan se siellä kiusasi. Nyt paikoillaan "uusi" vähän käytetty ja ongelmat ovat poissa.
        sigpic
        Originally Posted by jari kihlman
        "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

Comment

Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎