elikkäs nyt ilisi 99% varmuudella m52b28 tekniikka tiedossa. eli kertookas FAKTAA mitä kaikkea täytyy täytyy vaihtaa m50 osien tilalle että saadaan m52b28 toimimaan tuossa e36 325i -93 korissa?
m50b25 vanos vs. m52b28 vanos muutos??
Collapse
X
-
Ainakin muista että tarvii olla sit alkuperäset boksit mukana ews:n renkula-antennineen ja alkuperäsine avaimineen että sen saa käyntiin. Vauhtipyörä ja kytkin on isommalla halkasijalla m52b28 et meinasitko ne ja askin kanssa vaihtaa? Muuta en osaa apulaitteista tähän hätään ainakaan sanoa.F11 LCI 535xi
Ex.
E36 320i sedan
E36 LCI 328i coupe
E61 LCI 530xi
-
laatikko kyllä käy.. mutta jos haluat päästä eroon ajonestoista jne. niin riisut sähköt nykyisestä vanos padastasi ja laitat ne siihen uuteen pataan sitten kiinni.. ja sitten penkkiin säädettäväksi.. niin ja samalla vaihdat vanhasta koneesta vielä imusarjan niin saat vielä muutaman karkuteillä olevan heposen takas.. eli m52:sta vain pelkkä peruskone..F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
Originally posted by RadarTietääkseni m52b28:ssa on portaaton vanoksen säätö ja m50b25:ssa kaksivaiheinen. Tämä perustuu muistikuviin, eli paremmin tietoa omaava korjatkoon.F11 LCI 535xi
Ex.
E36 320i sedan
E36 LCI 328i coupe
E61 LCI 530xi
Comment
-
Originally posted by HemiSuosittelen kuitenkin m50 ja m52 koneisten autojen ajamista rinnakkan ja pientä yleisvertailua konepeitot auki. mm.Sähkötöitä tulee todella paljon jos haluat käyttää m52:ssa m50:n sähköjä(olisiko joka liitin erirainen+systeemit)?
m52 lohko, kansi, pakosarjat pakettina vaihdetaan m50 vastaavien tilalle
-pakosarjojen lambdojen paikat joutuu tulppaamaan..
koneeseen ei jää enää muuta alkuperäistä sähkönkanssa tekemisissä olevaa kuin kampiakselinasentotunnistin sekä nokkaakselin asentotunnistin sekä nakutusanturit
juuri näitä obd1 muutoksia noi jenkit tuolla rapakon takana harrastaa..
tossa olisikin yksi mikä löytyi googlella
Harvesting Parts From the "Donor"
At this point believe it or not you are actually almost done. The rest of the things to do are transfer parts from the donor engine to the "new" engine.- <LI type=1>Use the coolant pipe fitting from Active Autowerke and transfer all coolant hoses from donor to recipient. <LI type=1>Transfer the crank sensor from donor to recipient. <LI type=1>Transfer the cam sensor from donor to recipient. <LI type=1>Transfer knock sensors from donor to recipient, maintaing torque and orientation of those being removed. <LI type=1>Transfer wire harness brackets from donor to recipient. <LI type=1>Transfer wire harness and DME from donor to recipient. <LI type=1>Transfer intake manifold brackets and all other brackets from donor to recipient. These may require some "convincing" by bending them into position. <LI type=1>Transfer intake manifold and throttle body from donor to recipient. <LI type=1>Transfer idle control valve from donor to recipient. <LI type=1>Transfer complete fuel rail from donor to recipient. <LI type=1>Transfer the VANOS solenoid from donor to recipient or use BMW part # 2-52-2-274-971 to extend the connector from the solenoid to harness, this will allow you to use the OBD II solenoid. <LI type=1>I highly recommend you keep the OBD II valve cover. In order to do that :Transfer PCV valve from donor to recipient after modification. <LI type=1>Dremel out or use a nibbler to make a passage in the valve cover for the coil wires to pass through. <LI type=1>Do the same for decorative (M Power) coil cover.
- Transfer the decorative fuel rail cover from donor to recipient.
Make sure you use all of your other existing sensors such as the throttle position, intake temp sensor, etc.
Make sure you use a chip for the correct sized injectors, either get a custom chip or reuse your old injectors.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
edelleen tarvitaan tietoa mitä muutoksia täytyy tehdä että saa ton 2.8:n toimimaan m50:n apulaitteilla. samaan syssyyn vaihdan myös m50:n imusarjan.sigpic
Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04
Comment
-
niimpä!"!!!
niin tietoa kaivataan!!!!!Bemarien vikakoodien luvut ja pikkurempat 0407027620
ex: 1x 324d 1x e36 325 sedan 2x e36 325 coupe e39 530i m-sport 01 E34 m5 91 330da 06 e90 530dat e61 535d e60 -05 m-sport nyk x5 e70 35d 08
Älä lue historiaa, tee sitä !!
Comment
-
tossahan se lukee jo ylempänä.. mutta jos ei kerrasta mene perille niin tuossa uudestaan..
m50b25tu (vanos malli) koneesta siirretään m52b28 koneeseen:
kampiakselin tunnistin , nokkaakselin tun., nakutus tunnistimet samaan asentoon missä olivat, koneen johtosarjan kiinnikkeet, koneenjohtosarja ja boksi, imusarjankiinnikkeet ja muut kiinnikkeet(imusarjan kannattimia pitää vähän taitella, näin ainakin itsellä), imusarja ja kaasuläppä, koko polttoainekisko, tyhjäkäyntimoottori, vanoksen solenoidi tai käytä BMW osa # 2-52-2-274-971 jotta saat johtoa jatkettua, pidä m52:n venttiilikoppa, muokkaa m52:n huohotin letku sopivaksi, tee venttiilikoppaan kolo mihin saa puolan johdot mahtumaan, sama päälle tuleviin muoveihin
huom
käytä kaikkia m50:n antureita kuten kaasuläpän, lämpötilan jne
käytä oikeen kokoisia suuttimia, tai säädätä auto (lastun teko juuri tuolle)
ja jos ei tuo vaihtoehto miellytä niin sitten käytät m52:n alkuperäistä ruiskua ja lisää kiesiisi ajonesto mokkulat
tuossa kytkentä http://wp1016621.wp027.webpack.hoste...240/f00240.htm
ja jos ei vieläkään miellytä niin sitten asennat koneeseen ohjelmoitavan ruiskun...
-TeroF11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
Originally posted by fraattitossahan se lukee jo ylempänä.. mutta jos ei kerrasta mene perille niin tuossa uudestaan..
m50b25tu (vanos malli) koneesta siirretään m52b28 koneeseen:
kampiakselin tunnistin , nokkaakselin tun., nakutus tunnistimet samaan asentoon missä olivat, koneen johtosarjan kiinnikkeet, koneenjohtosarja ja boksi, imusarjankiinnikkeet ja muut kiinnikkeet(imusarjan kannattimia pitää vähän taitella, näin ainakin itsellä), imusarja ja kaasuläppä, koko polttoainekisko, tyhjäkäyntimoottori, vanoksen solenoidi tai käytä BMW osa # 2-52-2-274-971 jotta saat johtoa jatkettua, pidä m52:n venttiilikoppa, muokkaa m52:n huohotin letku sopivaksi, tee venttiilikoppaan kolo mihin saa puolan johdot mahtumaan, sama päälle tuleviin muoveihin
huom
käytä kaikkia m50:n antureita kuten kaasuläpän, lämpötilan jne
käytä oikeen kokoisia suuttimia, tai säädätä auto (lastun teko juuri tuolle)
ja jos ei tuo vaihtoehto miellytä niin sitten käytät m52:n alkuperäistä ruiskua ja lisää kiesiisi ajonesto mokkulat
tuossa kytkentä http://wp1016621.wp027.webpack.hoste...240/f00240.htm
ja jos ei vieläkään miellytä niin sitten asennat koneeseen ohjelmoitavan ruiskun...
-Terosigpic
Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04
Comment
Comment