Announcement

Collapse
No announcement yet.

m50b25 vanos vs. m52b28 vanos muutos??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmwbmw
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1370
    • Kainuu

    m50b25 vanos vs. m52b28 vanos muutos??

    elikkäs nyt ilisi 99% varmuudella m52b28 tekniikka tiedossa. eli kertookas FAKTAA mitä kaikkea täytyy täytyy vaihtaa m50 osien tilalle että saadaan m52b28 toimimaan tuossa e36 325i -93 korissa?
    sigpic
    Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04
  • Sene
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2003
    • 925
    • Enschede, The Netherlands

    #2
    Ainakin muista että tarvii olla sit alkuperäset boksit mukana ews:n renkula-antennineen ja alkuperäsine avaimineen että sen saa käyntiin. Vauhtipyörä ja kytkin on isommalla halkasijalla m52b28 et meinasitko ne ja askin kanssa vaihtaa? Muuta en osaa apulaitteista tähän hätään ainakaan sanoa.
    F11 LCI 535xi


    Ex.

    E36 320i sedan
    E36 LCI 328i coupe
    E61 LCI 530xi

    Comment

    • bmwbmw
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 1370
      • Kainuu

      #3
      aski olisi tarkoitus pitää tuona 325:n laatikkona. kai se muuten passaa m52 koneen perään?
      sigpic
      Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

      Comment

      • fraatti
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 4628
        • Tampere

        #4
        laatikko kyllä käy.. mutta jos haluat päästä eroon ajonestoista jne. niin riisut sähköt nykyisestä vanos padastasi ja laitat ne siihen uuteen pataan sitten kiinni.. ja sitten penkkiin säädettäväksi.. niin ja samalla vaihdat vanhasta koneesta vielä imusarjan niin saat vielä muutaman karkuteillä olevan heposen takas.. eli m52:sta vain pelkkä peruskone..
        F11 535dX LCI
        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

        Comment

        • Radar
          Bimmer Rookie
          • Sep 2004
          • 120
          • Schrick-Region

          #5
          Tietääkseni m52b28:ssa on portaaton vanoksen säätö ja m50b25:ssa kaksivaiheinen. Tämä perustuu muistikuviin, eli paremmin tietoa omaava korjatkoon.

          Comment

          • Sene
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2003
            • 925
            • Enschede, The Netherlands

            #6
            Originally posted by Radar
            Tietääkseni m52b28:ssa on portaaton vanoksen säätö ja m50b25:ssa kaksivaiheinen. Tämä perustuu muistikuviin, eli paremmin tietoa omaava korjatkoon.
            Ei ole portaaton.
            F11 LCI 535xi


            Ex.

            E36 320i sedan
            E36 LCI 328i coupe
            E61 LCI 530xi

            Comment

            • bmwbmw
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 1370
              • Kainuu

              #7
              eli m52 koneen siis saa toimimaan m50:n apulaitteilla? toimiiko vanos normaalisti?
              sigpic
              Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #8
                Suosittelen kuitenkin m50 ja m52 koneisten autojen ajamista rinnakkan ja pientä yleisvertailua konepeitot auki. mm.Sähkötöitä tulee todella paljon jos haluat käyttää m52:ssa m50:n sähköjä(olisiko joka liitin erirainen+systeemit)?

                Comment

                • fraatti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 4628
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by Hemi
                  Suosittelen kuitenkin m50 ja m52 koneisten autojen ajamista rinnakkan ja pientä yleisvertailua konepeitot auki. mm.Sähkötöitä tulee todella paljon jos haluat käyttää m52:ssa m50:n sähköjä(olisiko joka liitin erirainen+systeemit)?
                  tosta olen kyllä erimieltä..

                  m52 lohko, kansi, pakosarjat pakettina vaihdetaan m50 vastaavien tilalle
                  -pakosarjojen lambdojen paikat joutuu tulppaamaan..

                  koneeseen ei jää enää muuta alkuperäistä sähkönkanssa tekemisissä olevaa kuin kampiakselinasentotunnistin sekä nokkaakselin asentotunnistin sekä nakutusanturit

                  juuri näitä obd1 muutoksia noi jenkit tuolla rapakon takana harrastaa..

                  tossa olisikin yksi mikä löytyi googlella

                  Harvesting Parts From the "Donor"

                  At this point believe it or not you are actually almost done. The rest of the things to do are transfer parts from the donor engine to the "new" engine.
                  1. <LI type=1>Use the coolant pipe fitting from Active Autowerke and transfer all coolant hoses from donor to recipient. <LI type=1>Transfer the crank sensor from donor to recipient. <LI type=1>Transfer the cam sensor from donor to recipient. <LI type=1>Transfer knock sensors from donor to recipient, maintaing torque and orientation of those being removed. <LI type=1>Transfer wire harness brackets from donor to recipient. <LI type=1>Transfer wire harness and DME from donor to recipient. <LI type=1>Transfer intake manifold brackets and all other brackets from donor to recipient. These may require some "convincing" by bending them into position. <LI type=1>Transfer intake manifold and throttle body from donor to recipient. <LI type=1>Transfer idle control valve from donor to recipient. <LI type=1>Transfer complete fuel rail from donor to recipient. <LI type=1>Transfer the VANOS solenoid from donor to recipient or use BMW part # 2-52-2-274-971 to extend the connector from the solenoid to harness, this will allow you to use the OBD II solenoid. <LI type=1>I highly recommend you keep the OBD II valve cover. In order to do that :Transfer PCV valve from donor to recipient after modification. <LI type=1>Dremel out or use a nibbler to make a passage in the valve cover for the coil wires to pass through. <LI type=1>Do the same for decorative (M Power) coil cover.
                  2. Transfer the decorative fuel rail cover from donor to recipient.
                  Some Notes:

                  Make sure you use all of your other existing sensors such as the throttle position, intake temp sensor, etc.
                  Make sure you use a chip for the correct sized injectors, either get a custom chip or reuse your old injectors.
                  F11 535dX LCI
                  Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                  Comment

                  • bmwbmw
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 1370
                    • Kainuu

                    #10
                    edelleen tarvitaan tietoa mitä muutoksia täytyy tehdä että saa ton 2.8:n toimimaan m50:n apulaitteilla. samaan syssyyn vaihdan myös m50:n imusarjan.
                    sigpic
                    Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

                    Comment

                    • valtti81
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2006
                      • 394
                      • karvia

                      #11
                      niimpä!&quot;!!!

                      niin tietoa kaivataan!!!!!
                      Bemarien vikakoodien luvut ja pikkurempat 0407027620
                      ex: 1x 324d 1x e36 325 sedan 2x e36 325 coupe e39 530i m-sport 01 E34 m5 91 330da 06 e90 530dat e61 535d e60 -05 m-sport nyk x5 e70 35d 08
                      Älä lue historiaa, tee sitä !!

                      Comment

                      • bmwbmw
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2003
                        • 1370
                        • Kainuu

                        #12
                        apua kaivataan vieläkin.
                        sigpic
                        Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

                        Comment

                        • fraatti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 4628
                          • Tampere

                          #13
                          tossahan se lukee jo ylempänä.. mutta jos ei kerrasta mene perille niin tuossa uudestaan..

                          m50b25tu (vanos malli) koneesta siirretään m52b28 koneeseen:
                          kampiakselin tunnistin , nokkaakselin tun., nakutus tunnistimet samaan asentoon missä olivat, koneen johtosarjan kiinnikkeet, koneenjohtosarja ja boksi, imusarjankiinnikkeet ja muut kiinnikkeet(imusarjan kannattimia pitää vähän taitella, näin ainakin itsellä), imusarja ja kaasuläppä, koko polttoainekisko, tyhjäkäyntimoottori, vanoksen solenoidi tai käytä BMW osa # 2-52-2-274-971 jotta saat johtoa jatkettua, pidä m52:n venttiilikoppa, muokkaa m52:n huohotin letku sopivaksi, tee venttiilikoppaan kolo mihin saa puolan johdot mahtumaan, sama päälle tuleviin muoveihin

                          huom

                          käytä kaikkia m50:n antureita kuten kaasuläpän, lämpötilan jne
                          käytä oikeen kokoisia suuttimia, tai säädätä auto (lastun teko juuri tuolle)

                          ja jos ei tuo vaihtoehto miellytä niin sitten käytät m52:n alkuperäistä ruiskua ja lisää kiesiisi ajonesto mokkulat
                          tuossa kytkentä http://wp1016621.wp027.webpack.hoste...240/f00240.htm

                          ja jos ei vieläkään miellytä niin sitten asennat koneeseen ohjelmoitavan ruiskun...

                          -Tero
                          F11 535dX LCI
                          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                          Comment

                          • bmwbmw
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2003
                            • 1370
                            • Kainuu

                            #14
                            Originally posted by fraatti
                            tossahan se lukee jo ylempänä.. mutta jos ei kerrasta mene perille niin tuossa uudestaan..

                            m50b25tu (vanos malli) koneesta siirretään m52b28 koneeseen:
                            kampiakselin tunnistin , nokkaakselin tun., nakutus tunnistimet samaan asentoon missä olivat, koneen johtosarjan kiinnikkeet, koneenjohtosarja ja boksi, imusarjankiinnikkeet ja muut kiinnikkeet(imusarjan kannattimia pitää vähän taitella, näin ainakin itsellä), imusarja ja kaasuläppä, koko polttoainekisko, tyhjäkäyntimoottori, vanoksen solenoidi tai käytä BMW osa # 2-52-2-274-971 jotta saat johtoa jatkettua, pidä m52:n venttiilikoppa, muokkaa m52:n huohotin letku sopivaksi, tee venttiilikoppaan kolo mihin saa puolan johdot mahtumaan, sama päälle tuleviin muoveihin

                            huom

                            käytä kaikkia m50:n antureita kuten kaasuläpän, lämpötilan jne
                            käytä oikeen kokoisia suuttimia, tai säädätä auto (lastun teko juuri tuolle)

                            ja jos ei tuo vaihtoehto miellytä niin sitten käytät m52:n alkuperäistä ruiskua ja lisää kiesiisi ajonesto mokkulat
                            tuossa kytkentä http://wp1016621.wp027.webpack.hoste...240/f00240.htm

                            ja jos ei vieläkään miellytä niin sitten asennat koneeseen ohjelmoitavan ruiskun...

                            -Tero
                            jeps. kiitoksia. nyt valaistu asiat
                            sigpic
                            Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎