Eli ongelmat alkoi tuossa muutama päpivä sitten kun normaaliajon jälkeen illalla tulin kotia. kohta kuitenkin piti jossain lähteä käymään mutta mittaristoon syttyi rattaan sisässä oleva huutomerkin kuva. ruotsinkielinen manuaali sanoo kyseisen kuvakkeen syyksi växellåda elektrik eli tarkoittanee automaagin sähköongelmaa?
osaako joku sanoa mistä tuota kannattaisi mahdollisesti lähteä etsimään. aina välillä tuo nimittäin häipyy ja toimii taas hetkenaikaa ja jopa mahdollisesti koko päivän.
itse aloitin kuitenkin tutkimalla mekaanista puolta ja jotenkin tuntui että tuo johtui liiasta öljystä laatikossa. tarkistus ja ilmeni että sitä oli litra liikaa noh öljyä ensin pois pari litraa niin että alkoi tikussa näkymään missä mennään ja kokeilu. taas oli merkkivalo hävinnyt ja pelasi hienosti. testiajo 300 metriä ja ensimäisen kerran merkkivalo sitten syttyi kesken ajon.
loput öljyt pois ja pistin uuden öljypohjan tiivisteen ja suodattimen.. vanha suodatin oli kaikenlisäksi mennyt rikki joten siitä oli päässyt paskaa läpi :(
sitten huomasin että öljypohjan yläpuolella on vaihdekepiltä tuleva kierteillä oleva liitin johon tuli johtoja. vai onko se kierteillä?
tuo liitin olisi hieno saada auki mutta on kyllä niin ahtaassa paikassa että oksat pois. liittimen päällä on kumitutti joka on lähtenyt minulla irti. sisäpuolella on ainakin jonkinverran öljyä joten taitaa olla mahdollista että piuhat on oikosessa siellä vai johtaako tuo automaattiöljy sähköä?
jos joku osaa kertoa mistä lähteä niin olisi todella upea juttu
osaako joku sanoa mistä tuota kannattaisi mahdollisesti lähteä etsimään. aina välillä tuo nimittäin häipyy ja toimii taas hetkenaikaa ja jopa mahdollisesti koko päivän.
itse aloitin kuitenkin tutkimalla mekaanista puolta ja jotenkin tuntui että tuo johtui liiasta öljystä laatikossa. tarkistus ja ilmeni että sitä oli litra liikaa noh öljyä ensin pois pari litraa niin että alkoi tikussa näkymään missä mennään ja kokeilu. taas oli merkkivalo hävinnyt ja pelasi hienosti. testiajo 300 metriä ja ensimäisen kerran merkkivalo sitten syttyi kesken ajon.
loput öljyt pois ja pistin uuden öljypohjan tiivisteen ja suodattimen.. vanha suodatin oli kaikenlisäksi mennyt rikki joten siitä oli päässyt paskaa läpi :(
sitten huomasin että öljypohjan yläpuolella on vaihdekepiltä tuleva kierteillä oleva liitin johon tuli johtoja. vai onko se kierteillä?
tuo liitin olisi hieno saada auki mutta on kyllä niin ahtaassa paikassa että oksat pois. liittimen päällä on kumitutti joka on lähtenyt minulla irti. sisäpuolella on ainakin jonkinverran öljyä joten taitaa olla mahdollista että piuhat on oikosessa siellä vai johtaako tuo automaattiöljy sähköä?
jos joku osaa kertoa mistä lähteä niin olisi todella upea juttu

Comment