.
Jyrinä johtuu nimenomaan vauhtipyörän jousien pohjaamisesta.
Ei kannata uusia kytkintä, ennenkuin jyrinä on saatu loppumaan.
Joko vääntöjä vähemmäksi, tai kiinteä limppu vauhtipyöräksi.
Jousien pohjaaminen hakkaa uudenkin kytkimen äkkiä pilalle.
On kokemusta.
Sen lisäksi.
Kun siellä raudat kilkattaa toisiaan vasten.
Niin ei laatikollakaan ole liian helppo olla.
Puhumattakaan kampiakselista.
Sen jyrinän kuuntelu on kyllä itsepetosta, hyvällä tuurilla tosiaan hajoaa vaan se kytkin.
Se ei kestä yhtään enempää, vaikka kuinka toivoisi, tai työntäisi asian syrjään.
Tehoista ei tarvi tinkiä yhtään.
Kun kerrot ongelma Mikalle, niin hän kyllä tietää, mitä pitää tehdä.
Siinä rullien päällä sen vääntökäyrän saa kyllä maksimoitua kykimen/vauhtipyörän kestävyyden mukaisiksi.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia. Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
On myös tapauksia, että jyristävään autoon on vaihdettu vain parempi kytkin muttei vauhtipyörää niin jyrinät on loppuneet. Siis jätetty entinen 2-massavauhtipyörä paikoilleen ja hyvin toimii eikä jyrise.
Eli en allekirjoittaisi väitettä että jyrinän syy on nimenomaan vauhtipyörä. Ehkäpä kuitenkin kaikki saa alkunsa pienestä kytkimen lipsahtelusta joka kertautuu 2-massapyörällä ensin jyrinäksi ja lopulta kytkimen kuluessa normaaliksi luistamiseksi.
Pitääpi otaa Karalalle puhelu. Vois myös soittaa US-partsille ja kysellä kytkintä...Ei se sintteri mun mielestä niin paha olis tollasessa kiisselissä. Voisin kuvitella että bensa koneessa saattaa olla aika vi**mainen...tai no enhän mä näistä paljoo mitään tiedä ja siks kysyinkin
Yhdellä 1.9 tdi:llä olen ajanut jossa on Mopo-Sportin 5 tai 6 palainen jousitettu sintterilevy kovan vauhtipyörän kera ja enpä huomannut mitään eroa normaaliin massalevyyn verrattuna. Aivan pehmeästi lähti liikkeelle silloin kun kokeilin. Kuulemma joskus on vähän herkempi ottamaan kiinni, riippuu ihan keleistä ja kuunasennosta muttei koskaan mikään paha.
aiheeseen vähä liittyen, mihinkä asti tuo manuaali vakiokytkin riittää vääntöjen osalta ja vielä kestäski normaali ajossa (välillä voi vähä leikkiäkki )? Siis ihan tietoo mitä käyttäjiltä on. On ollut puhetta, että 500Nm ainaki kestäs hyvin ja yliki, mutta 600Nm kohalla alkaa jo luistamaan, mutta mitenkä se oikeesti on.
nimittäin ei oo kiva jos joutuu kahen vuoden välein uusimaan kytkintä, joillaki 550Nm väännöillä ja 35tkm ajuilla vuodessa.Enkä tarkoita nyt mitään jatkuvaa kumin polttoo ja joka kerta täysiä vedätettäessä..Toki kaiken saa paskaks kun väärin käyttää...
kuitenki vakiona sen 410Nm ja osat on laskettu varmasti kestämään enemmän...
Näiltä joilla on ollut lastuja näissä 320d,330d,530d ja vastaavissa...Niin käyttökokemuksia olis kiva saada, joku topicci tästä olikin muistaakseni viime vuoden puolella, noihin vääntöihin liittyen, mutta nyt vuoden aikana on varmaan tullut lisää tietoo toimivuudesta ja kestoista
ja mikä olis sitte se seuraava kytkin ton vakion jälkeen, että ois normaaliajossa hyvin toimiva ratkaisu, että olis kuitenki kaupungissaki hyvä ajaa
tuossa keväällä ku jututin yhtä tyyppiä töissä niin sanoi että sillä oli just tuo ~550nm~ vääntöä ja ettei enempää kestä laittaa vakio vermeillä, muuta kokemusta ei sitten olekkaan
vakio kestää 184hp mallissa 600nm ja pykälää uudemmassa kestää 700nm...
Tai näin ainakin metro-auto väitää eli ei oo mitään VARMUUTTA pitääkö tieto paikkaansa. Mä kyl ajattelin laittaa jonku 6lapasen sintterin. ja ehkä myös vaihtaa vauhtipyörän mut ei kevyempään vaan yhteen isoon palikkaan...
Ei tuollainen sintterikytkin niin paha ole mitä ihmiset väittää (liekö edes koskaan ajanut sellaisella). Omassa m50b25 turbossa on m5 kova vauhtipyörä ja jousittamaton kuparinen sintterikytkin. Liikkellelähdöt sujuvat mielestäni helposti. Tietysti ruuhkassa pitää aina antaa edellisen auton mennä pari metriä eteenpäin ennenkuin itse lähtee liikkelle (ettei satu vahinkoa).
Silti kuitenkin miettisin kaksi kertaa laittaisinko noin uuteen käyttö(?)autoon sintterikytkintä.
juu siis ihan käyttöauto. mut vituttaa vaan kun kytkin luistaa kun painaa tallan pohjaan...Siis onhan tuo biemer jo 6-vuotta vanha ettei se nyt enää mikää uus oo Voiko tollane esim. 6-lapanen sintteri sitten hajottaa jotain esim. laatikosta??? Mun mielestä paremminkin pahasti luistava tavis kytkin hajottaa ennemmin...
Comment