Joo, kokemuksesta voin sanoa, että tuo on Aution "vaihtokannen" hinta ja päälle senverran asennusta ja purkua, niin koko paskasta tulee loppupeleistä 700 eeroa.
No auto on vieläkin korjaamolla, ei tuolla ole kiirettä, koska kortti lähti ja takas saan vasta elokuun 14 pvä uuden kannen ostin, puretusta e28:sta, ja se nyt laitetaan koneeseen.. en nyt ole soittanut kujalalle että missä vaiheessa auto on, kun ei viitsi kokoajan soitella ja kysellä... mutta entisellä kannella autoa ei kasata. Nyt kun auton sais takas, pitäs rueta suunnittelee, että miten tuon saisi kestämään, niin että tehoa olisi kumminkin edes samanverran kuin nyt
No voihan perse, uusikin kansi osoittautui sudeksi, olivat vissiin purkaamolla ottaneet kannen irti ja pakettiin, senkummemmin tutkimatta.. Nokkalinja kiero, halkeamia, ölynkierrossa ollut ongelmia-> kulunut vähän sieltätäältä... kaksi kantta on nyt ollut tarjolla, molemmat paskoja. pitää jatkaa metsästystä..
Oli kujalalle tarjottu yhtä kantta, jossa oli halkeama, mutta kannattaisi korjata. Mutta ei oikein innostais, kun korjaus maksaa sen 600-700€... Jos joku tietää paikan mistä voisi kysellä tarkastettua ja ehjää kantta ilmotelkaa..
Koeponnistamatonta kantta en ala ostamaan, "onneksi" on aikaa elokuuhun asti etsiä... Onko tosiaan näin vaikea löytää ehjää kantta m21:seen?
Niin en kuitenkaan ihan heti alkas kannen hitsauksesta maksaan 600e:tä eikö esim 525tds:ään uus raakakansi ole luokkaa 1000e, niin luuliskai jossain ebayssa tai jossain tuohon m21:seenkin olevan noita kansia halvalla. Sitte jos ei kestäkkään kun se hitsataan niin ei ole mukavaa.
Niin en kuitenkaan ihan heti alkas kannen hitsauksesta maksaan 600e:tä eikö esim 525tds:ään uus raakakansi ole luokkaa 1000e, niin luuliskai jossain ebayssa tai jossain tuohon m21:seenkin olevan noita kansia halvalla. Sitte jos ei kestäkkään kun se hitsataan niin ei ole mukavaa.
Oli kyllä yllätys itsellekkin että tuo hitsaus on noin kallista, tai köyhällehän kaikki on kallista.. Täydelliset m21:sen kannet on ollut siinä 300-400e:n pintaan, mutta valitettavasti ehdokkaat ovat osoittautuneet sudeksi viimeistään koeponnistuksessa tosiaan luulisi ettei kovin vaikea ole löytää kantta, onkohan sitten etsijässä vikaa vai missä eli jos pyörii nurkissa m21:sen koeponnistettu kansi niin ota yhteyttä
joo auto taas kunnossa, tai no kahden suuttimen juuresta näytti vähän vuotavan. kansi on hitsaamaton, ja ainakin vielä ehjä kansi ´vanha kansi ym. hilppeet on kotona, ja kuvia niistä halkeamista voin laittaa tänne, jos jotaki sattuu kiinnostamaan... mutta nyt pitäisi rueta suunnitelemaan, että miten tuota voimanpaskaa sais jonkuverran, niin ettei kokoajan tarvi korjata
Yritin ottaa nuista halkeamista läheltä kuvaa, ei "ihan" onnistunu no otin vaan ylhäältä tuon kuva, ja merkkasin halkeamat/niiden alut. eipä tuosta paljon muuta nää, ku sen että missä halkeamia on, ja että yks venttiili on hukassa on muuten kauan remontista, kun nuissa venttiileissä on vieläki nuo edellisen rempan merkit
Edit. vaikka on tuota evryä tullut hehkutettua, niin nyt se saa lähteä. ja köyhänmiehen turbotimer on tilattu, niin ei tarvitse aina istua ja oottaa että auto käy..
Comment