Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20 koneen öljypumpun käyttävän akselin laakerit eivät ole varaosia??????

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW 325I avo
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2004
    • 832
    • Tampere

    m20 koneen öljypumpun käyttävän akselin laakerit eivät ole varaosia??????

    Terve!

    Swappasin tässä toissapäivänä m20b25 projektilohkoon öljypumpun (bensa=>diesel) ja niitä käyttäviä akseleita kun irroitin niin huomasin, että käyttävän akselin laakeriholkit "leikkaantunut" käytännössä vituiksi.

    Hain realoem:stä näitä kahta laakeriholkkia ja ihmeekseni en näitä löytänyt??? Löysin ö-pumpun, akselit ja neulalaakerit pieneen rattaaseen. Mutta siis näitä kahta isoa holkkia en mistään?

    Löytyykö ETK:sta nämä (jos joku viitsisi katsoa)?

    Ja jos löytyy, niin onkohan näissä systeemeissä paljonkin eroja vai enkö vain osaa?
    Last edited by BMW 325I avo; 24-05-2006, 16:49. Reason: Otsikko muutettu
    // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16422
    • Asikkala

    #2
    kuvat on täysin samat molemmissa, just katoin. Ei niitä holkkeja näkyny olevan ?? Mulla on pari m20:sen öljypumppua muistaakseni purettuna, käynpä tänään vilkasemassa.

    Comment

    • Zetz
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 3230
      • Joensuu

      #3
      multa löytyy kanssa m20b20 koneen öljypumppu jos tarvetta
      puh/txt/whatsapp: 0452673541
      näillä mennään talvella:
      e39 523ia arctic silver
      e87 116i Japanrot
      ja näillä kesällä:
      e30 328i *Rot m50b28

      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
      ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

      Comment

      • BMW 325I avo
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2004
        • 832
        • Tampere

        #4
        Originally posted by jr66
        kuvat on täysin samat molemmissa, just katoin. Ei niitä holkkeja näkyny olevan ?? Mulla on pari m20:sen öljypumppua muistaakseni purettuna, käynpä tänään vilkasemassa.
        Ja niissähän näitä laakereita ei näy, vaan ne on siellä lohkossa. Pumpun kun purkaa akseleineen, niin nämä holkit jäävät lohkoon

        Eli jos sulla on purettu lohko mistä pumppu puuttuu, niin näet ne laakeriholkit paikoillaan. On se vaan ihme, jos nämä holkit eivät olisi varaosia?
        // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

        Comment

        • Zetz
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 3230
          • Joensuu

          #5
          voin myöskin tarkistaa, minulla on tuossa varastossa 1kpl purettuja lohkoja..
          puh/txt/whatsapp: 0452673541
          näillä mennään talvella:
          e39 523ia arctic silver
          e87 116i Japanrot
          ja näillä kesällä:
          e30 328i *Rot m50b28

          Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
          ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

          Comment

          • BMW 325I avo
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2004
            • 832
            • Tampere

            #6
            Kävin Metroautossa ja tilanne muuttumaton. Ainut mahdollisuus on, että laakerit tulisivat käyttävän akselin mukana = 111€.

            Eli tietääkö kukaan m20-m21 spesialisti, mistä tässä hommassa on kyse? Eikö laakeriholkkeja saa varaosina mistään, vittu sentään.

            -zz, koita jos saa holkit naputettua ehjinä irti, josko niitä voisi käyttää uudelleen. Se vaatii juuri oikean kokoisen tuurnan, muuten holkki menee paskaksi reunasta.
            // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #7
              Holkki irti vaan ja teetät uuden, muistaakseni joskus joku ennenkin noita selvitteli eikä saanut mistään varaosana.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • BMW 325I avo
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2004
                • 832
                • Tampere

                #8
                Originally posted by Cell
                Holkki irti vaan ja teetät uuden, muistaakseni joskus joku ennenkin noita selvitteli eikä saanut mistään varaosana.
                Joo, näin se varmaan kannattaa tehdä, jos asian laita tämä.
                // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

                Comment

                • ZoMbiE
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2003
                  • 2583
                  • Lohja, Virkkala

                  #9
                  Jos nämä siis jakohihnan käyttämän akselin holkit ,joista kyse, niin niitä ei saa kuin teettämällä uudet. Veli teetti turbo pataansa tuossa vuosi sitten.
                  BMW:ltä sanottiin ,että niitä ei ole mennyt, joten niitä ei ole tehty varaosiksi.

                  En nyt muista hintaa, mutta GT-motorsilla teetti uudet, mallina oli akseli, ja mitat laakeripesästä.

                  Comment

                  • Zetz
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2005
                    • 3230
                    • Joensuu

                    #10
                    Originally posted by BMW 325I avo
                    Kävin Metroautossa ja tilanne muuttumaton. Ainut mahdollisuus on, että laakerit tulisivat käyttävän akselin mukana = 111€.

                    Eli tietääkö kukaan m20-m21 spesialisti, mistä tässä hommassa on kyse? Eikö laakeriholkkeja saa varaosina mistään, vittu sentään.

                    -zz, koita jos saa holkit naputettua ehjinä irti, josko niitä voisi käyttää uudelleen. Se vaatii juuri oikean kokoisen tuurnan, muuten holkki menee paskaksi reunasta.
                    mie voin sulle halvalla myydä tuon koko lohkon ja öljypumpun niin saat itte irrotella jos sulla on käypäset laitteet...
                    puh/txt/whatsapp: 0452673541
                    näillä mennään talvella:
                    e39 523ia arctic silver
                    e87 116i Japanrot
                    ja näillä kesällä:
                    e30 328i *Rot m50b28

                    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                    ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

                    Comment

                    • BMW 325I avo
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2004
                      • 832
                      • Tampere

                      #11
                      Originally posted by _zz_
                      mie voin sulle halvalla myydä tuon koko lohkon ja öljypumpun niin saat itte irrotella jos sulla on käypäset laitteet...
                      Kiitos, mutta täytyy jättää väliin. Itseltä löytyy jo lohko ja pari pumppuakin, joten ei viitsi holkkien takia ostaa ylimääräistä romua.

                      Teetän nuo, niin onpahan sitten uudet.
                      // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

                      Comment

                      • Bullitt
                        BTCF Member
                        • Jul 2002
                        • 2786
                        • Turku

                        #12
                        Total BMW:ssä luki joskus, että jos laakerit on rikki, niin se on sitten koko lohko morjens, mutta ei kai nekään nyt sentään ihan kaikkea tiedä. Kai tollaset jossain saa teetettyä.


                        Comment

                        • BMW 325I avo
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2004
                          • 832
                          • Tampere

                          #13
                          Originally posted by Bullitt
                          Total BMW:ssä luki joskus, että jos laakerit on rikki, niin se on sitten koko lohko morjens, mutta ei kai nekään nyt sentään ihan kaikkea tiedä. Kai tollaset jossain saa teetettyä.
                          Laakerit on samassa voitelulinjastossa kuin muutkin laakerit, joten jos kiertoon menee ylimääräisiä partikkeleita, niin siinähän nämä menee paskaksi muiden laakereiden ohella.

                          Joten aikamoiselta yleistykseltä tuntuu.

                          Mutta voin laittaa tänne palautetta joskus kun olen vanha ja harmaa ja 200000km takana, että miten pelasi. Tai sitten 500km jälkeen, kun olen nuori ja poskiltani punainen.
                          // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎