Autoni on Bmw 325. Vm -91. Viisivaihteinen automaativaihteisto vaihtaa epätarkasti ja nykaisee silloin tällöin vaihdetta vaihtaessaan. Missähän vika? Miten voin tarkistaa oikean öljymäärän? En löydä kirjoista tietoa asiasta. Käytin autoa hullossa Metro Autossa, vaihteistonöljynvaihdossa. Mutta mielestäni vika paheni sen jälkeen. Ulospäin ei näy minkäänlaisia vuotoja. Kovasti ajaessa, siis kaasupohjassa, ei enää vaihda viitosvaihdetta, nopeus ajaessa n. 230 km/h. Kierrokset nousee kyllä tappiin, mutta viitosta ei löydy. Onko normaalia, vai missä vika?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Automaativaihteisto nykii
Collapse
X
-
Originally posted by KeldofAutoni on Bmw 325. Vm -91. Viisivaihteinen automaativaihteisto vaihtaa epätarkasti ja nykaisee silloin tällöin vaihdetta vaihtaessaan. Missähän vika? Miten voin tarkistaa oikean öljymäärän? En löydä kirjoista tietoa asiasta. Käytin autoa hullossa Metro Autossa, vaihteistonöljynvaihdossa. Mutta mielestäni vika paheni sen jälkeen. Ulospäin ei näy minkäänlaisia vuotoja. Kovasti ajaessa, siis kaasupohjassa, ei enää vaihda viitosvaihdetta, nopeus ajaessa n. 230 km/h. Kierrokset nousee kyllä tappiin, mutta viitosta ei löydy. Onko normaalia, vai missä vika?
tähän osaan kuitenkin vastata vasta ylihuomenna kun saan omaani vaihdettua aivot jotka ei tarvi sähköjäBMW M535iA -86
Volvo V90 -18
-
-
Originally posted by skinlabAutomaateista tuli mieleen kuuluuks niitteen pitää siritys/raksutus ääntä vapaalla...ihankuin siel menis joku edestakaisin...normaalia???????Ex-525TDSa Touring -98
Ex-MB E220T CDi -02
E61 520D -09
F11 518d -16
Comment
-
-
Originally posted by fullvähän samaa vikaa vissiin kun omassa M535:ssa on mutta en ole satavarma vielä mistä johtuu. luulen kuitenkin että vika on laatikon aivoissa olevissa solenoideissa. luultavasti ovat lopussa.
tähän osaan kuitenkin vastata vasta ylihuomenna kun saan omaani vaihdettua aivot jotka ei tarvi sähköjä
Löytyikö solenoideista vikaa? Tiedätkö uusien vaihto-osien hintaa? Liekkö miten suunnaton projekti noiden vaihto? Kellään tietoo mistä todetaan oikea öljymäärä viisi vaihteisessa automaatissa???
Comment
-
-
vaikea sanoa löytyikö solenoideista vikaa. kl-varaosiin soittelin ja kyselin noitten hintaa. eli 4kpl solenoideja ja yksi painekytkin yhteensä n. 800e
kyllä tässä on katseltu voisko vika olla tuossa ohjausboksissakin mutta alkaa iteltä rahkeet loppumaan ja autoa en kyllä varmasti ole viemässä mihinkään huoltoon
eli manuaalilaatikko on ainoa vaihtoehto enään.
kovin paha urakkahan tuo noiden vaihtaminen ei ole. ja tuon vaiheiston öljyjä ei voi tarkistaa tietääkseni.BMW M535iA -86
Volvo V90 -18
Comment
-
-
Tossa kuulin eräältä hinausauton kuskilta (muutama viikko takaperin istuessani kyydissä oma bimmeri lavalla), että sen tutulla oli ollu kans automaattilootan kans ongelmia ja vika oli ollu kuulissa, jotka tukkii reiät paineen vaihtelun mukaan jolloin vaihteet vaihtuu. Eli kuulat oli kulunu ja jämähti niihin koloihin. En tiä lootan mallia (bemaris kiinni), ei ollu sen tarkempaa puhetta, mut jos samal tyylil toimiva loota ni vois tsekkaa ne kuulat sielt. (afrikan tähden pelinappulan pää samankokonen)...
Comment
-
-
itse tuli kyllä availtua kahdesta laatikosta venttiilikoneistot viimeviikonloppuna ja täytyy sanoa että en suko että johtuu noista kuulista. kummassakin venttiilikoneistossa oli yksi kuula ja ne oli ihan nätissä kunnossa.
mutta se mikä siellä saattaa olla huonossa jamassa on jouset joiden tarkotus on ilmeisesti vapauttaa sellasia tappeja kun ei ole öljynpainetta. eli jouset on niin paljon joutuneet painumaan sisälle että ovat jämähtäneet.. vähän niinkun auton alla olevat jouset ajanmyötä löystyvät.
itse venytin kyseiset jouset oikeisiin mittoihin mauserin kanassa tarkasti.
huoh.. olipa hankala selvittää kun ei tiedä mitä osia on tullut kateltuaBMW M535iA -86
Volvo V90 -18
Comment
-
Comment