Eli semmonen juttu olis kun eräästä e34 520i m50 koneella ei saanut pakokaasupäästölappua katsastukseen koska esim hc arvo oli joutokäynnillä ihan hillitön (muistaakseni 4-700). No itse en sen enempää kerennyt tutkimaan mutta tuossa kyselin että mikä vika siinä autossa on, niin vastaus oli että kaikki pakoventtiilit ja pari imuventtiiliä kantaa. Aloin vaan itsekseni pähkäilemään että miten helvetissä hydraulisetnostajat voi kantaa? Koska itse olen ollut siinä käsityksessä että ne vaan alkaa kalkattamaan kun ne hajoo. Ja se on erään koneistamon tutkima juttu että venat kantaa ja auto on nyt siellä kansirempassa.
Toinen asia mikä mietityttää on se kun omassa autossa kansiremontin jälkeen ilmaantui hieman samanlainen ongelma eli pakokaasulapun saa kierroksilla helposti mutta heti kun moottorin laskee joutokäynnille niin hc nousee 4-500. Eli kun venttiilit on koneistettu niin onko unohtunut tehdä venttiilien "perus-säätö". Jos niin on ja kansi pitää irrottaa niin pitäisikö yrittää tehdä jonkunlainen stroukkeri kone ja muutenkin hieman piristellä (tiedän että rahaa menee paljon vapariviritykseen mutta turbo ei onnaa tän ikäseen autoon ja elämä on).
Toinen asia mikä mietityttää on se kun omassa autossa kansiremontin jälkeen ilmaantui hieman samanlainen ongelma eli pakokaasulapun saa kierroksilla helposti mutta heti kun moottorin laskee joutokäynnille niin hc nousee 4-500. Eli kun venttiilit on koneistettu niin onko unohtunut tehdä venttiilien "perus-säätö". Jos niin on ja kansi pitää irrottaa niin pitäisikö yrittää tehdä jonkunlainen stroukkeri kone ja muutenkin hieman piristellä (tiedän että rahaa menee paljon vapariviritykseen mutta turbo ei onnaa tän ikäseen autoon ja elämä on).
Comment