Announcement

Collapse
No announcement yet.

m50 ongelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kuukankorpi
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2004
    • 634

    m50 ongelmaa

    Kertokaahan viisaammat,tuli ihmeteltyä sellaista hommaa kun ajaa tyhjäkäynnin pinnassa hiljakseen ja painaa kaasun pohjaan kiihtyvyys on sellaista onnetonta kuminauhamaista Mut kun ensin nostaa kaasun 3000 ja sit vasta painaa pohjaan ni sit lähetään ku raketti :shock:Ei oo auto koskaan kiihtynyt niin hyvin,tosin se ei tapahdu joka kerta.Otin auton käydessä massamittarin piuhan irti ja mitään ei tapahtunut ainoastaan tyhjäkäynti aavistuksen heilu mut kaasuun vastaavuus oli lähes sama ku piuha kii.Eli miten kunnossa olevan massamittarin pitäs käyttäytyä :?: :?: Ja kyseessä on siis m50 kone jossa kuumalankavastus
  • Jaksu
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 753
    • Kempele

    #2
    Re: m50 ongelmaa

    Originally posted by kuukankorpi
    Kertokaahan viisaammat,tuli ihmeteltyä sellaista hommaa kun ajaa tyhjäkäynnin pinnassa hiljakseen ja painaa kaasun pohjaan kiihtyvyys on sellaista onnetonta kuminauhamaista Mut kun ensin nostaa kaasun 3000 ja sit vasta painaa pohjaan ni sit lähetään ku raketti :shock:Ei oo auto koskaan kiihtynyt niin hyvin,tosin se ei tapahdu joka kerta.Otin auton käydessä massamittarin piuhan irti ja mitään ei tapahtunut ainoastaan tyhjäkäynti aavistuksen heilu mut kaasuun vastaavuus oli lähes sama ku piuha kii.Eli miten kunnossa olevan massamittarin pitäs käyttäytyä :?: :?: Ja kyseessä on siis m50 kone jossa kuumalankavastus
    Nyt saattaa mennä mehtään ja pahasti, mutta voisiko kyseessä olla Vanosin toimintaan liittyvä juttu?
    xdrive

    Comment

    • Bemarimies
      BTCF Member
      • Aug 2003
      • 85
      • Jyväskylä

      #3
      Re: m50 ongelmaa

      Originally posted by kuukankorpi
      Kertokaahan viisaammat,tuli ihmeteltyä sellaista hommaa kun ajaa tyhjäkäynnin pinnassa hiljakseen ja painaa kaasun pohjaan kiihtyvyys on sellaista onnetonta kuminauhamaista Mut kun ensin nostaa kaasun 3000 ja sit vasta painaa pohjaan ni sit lähetään ku raketti :shock:Ei oo auto koskaan kiihtynyt niin hyvin,tosin se ei tapahdu joka kerta.Otin auton käydessä massamittarin piuhan irti ja mitään ei tapahtunut ainoastaan tyhjäkäynti aavistuksen heilu mut kaasuun vastaavuus oli lähes sama ku piuha kii.Eli miten kunnossa olevan massamittarin pitäs käyttäytyä :?: :?: Ja kyseessä on siis m50 kone jossa kuumalankavastus
      Mulla on täsmälleen sama ongelma! Saisko liian laihaa seosta? :|

      Comment

      • siksta
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 675
        • Orimattila

        #4
        Re: m50 ongelmaa

        Originally posted by Jaksu
        Originally posted by kuukankorpi
        Kertokaahan viisaammat,tuli ihmeteltyä sellaista hommaa kun ajaa tyhjäkäynnin pinnassa hiljakseen ja painaa kaasun pohjaan kiihtyvyys on sellaista onnetonta kuminauhamaista Mut kun ensin nostaa kaasun 3000 ja sit vasta painaa pohjaan ni sit lähetään ku raketti :shock:Ei oo auto koskaan kiihtynyt niin hyvin,tosin se ei tapahdu joka kerta.Otin auton käydessä massamittarin piuhan irti ja mitään ei tapahtunut ainoastaan tyhjäkäynti aavistuksen heilu mut kaasuun vastaavuus oli lähes sama ku piuha kii.Eli miten kunnossa olevan massamittarin pitäs käyttäytyä :?: :?: Ja kyseessä on siis m50 kone jossa kuumalankavastus
        Nyt saattaa mennä mehtään ja pahasti, mutta voisiko kyseessä olla Vanosin toimintaan liittyvä juttu?

        Onko m50:ssä muka vanos? eiks se tullu vasta m52:een?
        F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

        Comment

        • nut
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 1613
          • Vaasa/Kauhajoki

          #5
          On M50:ssä ollu osassa single vanos.
          BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

          Comment

          • dunkelblau
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2003
            • 1151
            • Uusimaa

            #6
            Re: m50 ongelmaa

            Originally posted by kuukankorpi
            Otin auton käydessä massamittarin piuhan irti ja mitään ei tapahtunut ainoastaan tyhjäkäynti aavistuksen heilu mut kaasuun vastaavuus oli lähes sama ku piuha kii.
            Ei pysty ilmamassamittaria testaamaan ilmeisesti tolleen, ku meneepi moottorinohjauksen vikaohjelma vakioarvoilla päälle...

            Alkoko se mylly nyt ihan yht'äkkiä tolleen potkimaan?
            "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

            Comment

            • Jaksu
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2004
              • 753
              • Kempele

              #7
              Originally posted by nut
              On M50:ssä ollu osassa single vanos.
              Juurikin näin. Double Vanos löytyypi sitten M52 myllystä...
              xdrive

              Comment

              • Calypsocoupe
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 2932
                • EFNU

                #8
                Mulla teki risalla lambdalla tollain. Ohittaessa huomasti parhaiten, kun pienemmälle vaihtaessa polkaisi välikaasulla punaviivaan ja sitten pykälää niin johan meni..
                - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                Comment

                • toni78
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2004
                  • 285
                  • Nousiainen

                  #9
                  Mulla sellasta oiretta...

                  ihan tasakaasulla ajettaessa saattaa tuntea pienen nykäyksen ja auto saa selvän tehopiikin, koko ajan ennen ja jälkeen käy ihan tasaisesti, vikadiagnostiikka ei näytä mitään vikaa... lambda jännite ok, ei mitään muutakaan... hc:t vaan heittelee välillä hyvät ja välillä tosi korkeet tai korkeet ja korkeet mut yli 100 ja riippuu tosi paljon kierroksista, aika vahvasti puolavikaa epäilet, sitä kun ei kaveri saanut testattua. Mut toi tehopiikkii tuntuis olevan vanokset aikaansaannos, onko niissä ollut jotain oireita noin niinko yleensä, niin ja vanos on ollut auki merkkiliikkeessä joten luulis olevan ihan ok.

                  moottori on myös m50, 325:sesta

                  Comment

                  • Tozi
                    BTCF Member
                    • Jun 2003
                    • 2056
                    • Epsoo

                    #10
                    Itsellä oli myös samantyyppisiä ongelmia kun lambda sekoili,
                    mutta sen pitäis kyllä oireilla muutenkin,
                    joten puola vois olla hyvä paikka etsiä vikaa.

                    Ilmoittele jos löydät vian, kiinnostaa tietää.

                    BMW varaosat, tuning & styling!

                    E92 335i -06
                    ex E46 330Ci -02
                    ex E46 328i Coupe -99
                    ex E36 325i Coupe -92

                    Comment

                    • Jaksu
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2004
                      • 753
                      • Kempele

                      #11
                      Originally posted by toni78
                      Mulla sellasta oiretta...

                      ihan tasakaasulla ajettaessa saattaa tuntea pienen nykäyksen ja auto saa selvän tehopiikin, koko ajan ennen ja jälkeen käy ihan tasaisesti, vikadiagnostiikka ei näytä mitään vikaa... lambda jännite ok, ei mitään muutakaan... hc:t vaan heittelee välillä hyvät ja välillä tosi korkeet tai korkeet ja korkeet mut yli 100 ja riippuu tosi paljon kierroksista, aika vahvasti puolavikaa epäilet, sitä kun ei kaveri saanut testattua. Mut toi tehopiikkii tuntuis olevan vanokset aikaansaannos, onko niissä ollut jotain oireita noin niinko yleensä, niin ja vanos on ollut auki merkkiliikkeessä joten luulis olevan ihan ok.

                      moottori on myös m50, 325:sesta
                      Taitaa tuo "tehopiikki" olla melkein ominaisuus :? Omassa koppanassakin sellainen tuntuu selvästi.
                      xdrive

                      Comment

                      • meanvai
                        Newbiemmer
                        • Feb 2004
                        • 26

                        #12
                        Mullakin samantapasta vikaa e36 325 -92. Lämpimänä alhaisilla kierroksilla välillä pököttää vastaan. Kylmänä kone on selvästi vääntävämpi, eikä nyi. Vääntöeron huomaa selvästi :!:

                        Pahiten tulee ilmi kun lämpimän koneen sammuttaa hetkeks, esim. tankatessa ja kun lähtee huolttiksen pihasta kiihdyttään, niin lähes poikkeuksetta jossain 2000r/min tuntumassa veto heikkenee selvästi muutamaksi sekunniks (joskus loppuu TÄYSIN).
                        Vaihdoin Lambdan ja tulpat ->ei vaikutusta.
                        Yks syttypuola on jo näköjään aiemmin vaihdettu kun on erilainen.

                        Täällä monet ehdottelee, puolaa syyks, mutta kun joskus se veto loppuu ihan kokonaan, niin ei se kai oikeen puolassa/puolissa ole :?:

                        Ja tämä vika vain matalilla kierroksilla. Mittailin piruuttani kiihtyvyys arvoa nelosella 80-120km/h, et onko ihan lussu ,mut menee tasan tehtaan ilmottamaan 8.4sek.

                        Voiko se olla toi ilmamassa, kun kylmänä menee hienosti?
                        Onko kellään koneen lämpöanturi kettuillu :?: :?:
                        Ei viittis turhaan ostella, niinkun toi lambda. (no ompahan vanha varalla)
                        :juo :juo :juo

                        Comment

                        • LockDown
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2003
                          • 210
                          • Lohja rock city

                          #13
                          Jooh mulla täysin samat oireet eli just äsken kävin tossa naapurissa ja autolla ei ole ajettu muuten tänään niin johan oli taas kondiksessa mutta annas olla kun autoa käyttää hetken niin johan alkaa vääntö olla kateissa?

                          Kaikki asiasta tietävät kirjoitelkaa missä vika mahtaa olla :idea:


                          Myös kuumalla koneella auto käyttäytyy oudosti yläkierroksilla kun kiihtyvyys ei ole tasaista vaan semmosta ailahtelevaa.


                          Jos käyn käsiks ilmamäärämittariin niin mitä sieltä pitäis löytyä?
                          Kesää odotellessa.............vaan ei tuu

                          Comment

                          • Tozi
                            BTCF Member
                            • Jun 2003
                            • 2056
                            • Epsoo

                            #14
                            Originally posted by LockDown
                            Jooh mulla täysin samat oireet eli just äsken kävin tossa naapurissa ja autolla ei ole ajettu muuten tänään niin johan oli taas kondiksessa mutta annas olla kun autoa käyttää hetken niin johan alkaa vääntö olla kateissa?

                            Kaikki asiasta tietävät kirjoitelkaa missä vika mahtaa olla :idea:


                            Myös kuumalla koneella auto käyttäytyy oudosti yläkierroksilla kun kiihtyvyys ei ole tasaista vaan semmosta ailahtelevaa.


                            Jos käyn käsiks ilmamäärämittariin niin mitä sieltä pitäis löytyä?
                            Olettekos te tarkastaneet oikeasti pakoputkenne pakosarjasta lambdalle asti?

                            BMW varaosat, tuning & styling!

                            E92 335i -06
                            ex E46 330Ci -02
                            ex E46 328i Coupe -99
                            ex E36 325i Coupe -92

                            Comment

                            • Lanttu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 1643

                              #15
                              Moottorin lämpöanturi. Moottorinohjausjärjestelmä ei saa oikeaa tietoa lämpötilasta.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎