Originally posted by Lanttu
Announcement
Collapse
No announcement yet.
m50 ongelmaa
Collapse
X
-
No niin,
Tänään vaihdoin kaikki puolat (sain halvalla ja haluan päästä viasta eroon) ja sit tietty tulpat samalla vaikka vanhoilla ei ollut ajettu vielä ko 3000 mut silti ne oli ihmeesti tummuneet/palaneen näköset päältä päin.
puolissa ei tullut mukana "trötöjä" eli siin tulpan ja puolan sytytys navan väliin tulevaa osaa, miksi sitä sitten kutsuisikin? ei varmaan alkuperäisissäkään tule? kuiteski mittasen niiden vastukset ja olivat luokkaa 1...1,15 kilo ohmia lienee ihan ok ? saako niitä edes merkkiliikkeestä erikseen ja mihin hintaan?
käynti parani aika selkeesti, ei "röpellä" enää juuri yhtään käy muutenkin paljon paremmin, ja tuntuu paljon paremmalta varsinki alle 3000 kierroksilla mutta tyhjäkäynti edelleen ongelma, jäi yhtäläillä hyppimään ja tuntuu että pahenee vaan, no nollin ruiskun muistin niinko useesti ennenkin ja taas sen jälkeen tuntuu et käy hyvin ja sit aina tähän asti pikkuhiljaa muuttunyt huonompaan, nyt en ole sen jälkeen ajanut paljoa, eli "perus säädöillä" tuntuu toimivan mutta jokin kai säätää ajan mittaan sitä pieleen, en vaan tosissaan löydä syytä. Okei olen vähätellyt sitä kun pakoputken ja sarjan liitosta on käsketty tutkia, se kun tuntuu pitävän mut nyt ajelin ikkunat auki ja sillee ehkä vedätettäessä saattais hieman kuulua sellasta pärinää et vuotais mut tyhjäkäynnillä ei vuoda, pitää huomenna mennä nosturille tutkailemaan josko läytyis jotain.
Comment
-
-
No niin kertokaas nyt rehellisesti onko kellään auttanut pakoputken ja sarjan tiivisteiden vaihto tohon käymiseen, ei se putki ainakaan tunnu vuotavan kun tyhjäkäynnillä tukkii, mutta sillee vedätettäessä ehkä hieman kuullostaa siltä et vuotais sarjan ja kannen tai putken välistä, sellasta pientä rösöistä ääntä... voiko se oikeesti vaikuttaa lamdaan?
Comment
-
-
Originally posted by toni78No niin kertokaas nyt rehellisesti onko kellään auttanut pakoputken ja sarjan tiivisteiden vaihto tohon käymiseen, ei se putki ainakaan tunnu vuotavan kun tyhjäkäynnillä tukkii, mutta sillee vedätettäessä ehkä hieman kuullostaa siltä et vuotais sarjan ja kannen tai putken välistä, sellasta pientä rösöistä ääntä... voiko se oikeesti vaikuttaa lamdaan?
Jos se ottaa hiemankaan ilmaa lisää välistä,
lambda luulee jotta kaasuissa on jäännöshappea ja
tämän jälkeen lisätään bensan syöttöä.
BMW varaosat, tuning & styling!
E92 335i -06
ex E46 330Ci -02
ex E46 328i Coupe -99
ex E36 325i Coupe -92
Comment
-
-
No joo kyllähän se on selvä että jos kunnolla vuotaa niin se vaikuttaa tottakai mutta jos putkenpäät tukkimalla ei huomaa että vuotais ja ei ole missään liitoksissa mitään jälkiä vuodoista, pitää vaan sellasta kummallista särinää voi ihan resonoida jostain sen takii ko ei käy kunnolla.
tänään hommasin autodatan ja sieltä sai aika hyvät mittaus arvot eri komponentteihin niin pääsee huomenna mittailemaan missä vika ja vois vaikka päästöt käydä ottaas ni näkee sit aika paljon
Comment
-
-
Originally posted by LanttuMoottorin lämpöanturi. Moottorinohjausjärjestelmä ei saa oikeaa tietoa lämpötilasta.Originally posted by LanttuKyllä aika varmasti sanoisin, että tuo lämpöanturi on joko viallinen tai sähköliitoksissa ongelmia, Dantte.
Mut voihan sitä koittaa, uuden anturin kun saa kympillä. Paljoo ei häviä vaikka meniskin metsään... :wink:530d GT F07 2010
325i E30 Cabriolet 1987
Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
Comment
-
-
Ootteko varmoja ettei lambda anturi oo paskana? Mulla oli samoja oireita rikkinäisellä lambdalla...joskus tasasessa ajossa otti "tehopiikin" ja lähti vetämään ihan eri lailla. Samalla huomas kulutus mittarin tipahtavan pari litraa. Ja tyhjäkäynti heitteli aina välillä. Kaikki korjaantu kun vaihdoin sen anturin ja nollasin vikamuistin.E36 325i
Comment
-
-
Originally posted by meanvaiMullakin samantapasta vikaa e36 325 -92. Lämpimänä alhaisilla kierroksilla välillä pököttää vastaan. Kylmänä kone on selvästi vääntävämpi, eikä nyi. Vääntöeron huomaa selvästi :!:
Pahiten tulee ilmi kun lämpimän koneen sammuttaa hetkeks, esim. tankatessa ja kun lähtee huolttiksen pihasta kiihdyttään, niin lähes poikkeuksetta jossain 2000r/min tuntumassa veto heikkenee selvästi muutamaksi sekunniks (joskus loppuu TÄYSIN).
Vaihdoin Lambdan ja tulpat ->ei vaikutusta.
Yks syttypuola on jo näköjään aiemmin vaihdettu kun on erilainen.
Comment
-
-
Originally posted by toni78Mulla sellasta oiretta...
ihan tasakaasulla ajettaessa saattaa tuntea pienen nykäyksen ja auto saa selvän tehopiikin, koko ajan ennen ja jälkeen käy ihan tasaisesti, vikadiagnostiikka ei näytä mitään vikaa... lambda jännite ok, ei mitään muutakaan... hc:t vaan heittelee välillä hyvät ja välillä tosi korkeet tai korkeet ja korkeet mut yli 100 ja riippuu tosi paljon kierroksista, aika vahvasti puolavikaa epäilet, sitä kun ei kaveri saanut testattua. Mut toi tehopiikkii tuntuis olevan vanokset aikaansaannos, onko niissä ollut jotain oireita noin niinko yleensä, niin ja vanos on ollut auki merkkiliikkeessä joten luulis olevan ihan ok.
moottori on myös m50, 325:sesta
lambda voi olla väsynyt se kuitenkin toimii mutta ei anna kunnon jännitettä sieltä irti sen takia ei näy vikatesterissä...eli se voi olla kohta hajalla...päästöissä kun lambda on rikki niin antaa suuren happiarvon ainakin mulla teki...HC arvon sain sitten kondikseen kun puhdistin ilmamäärämittaria tippui heti 100 pykälällä...
eli lambda vaihtoon ja hiukan kakkoja ilmamäärä mittarista ja luulis toimivan...
muita syitähän on sitten lukuisia...mutta nää toimi omaan biiliin ja nyt ei oo minkäänlaista tyhjäkäynti röpinää!!E70 X5 3.0d -07
E39 530da touring -99
ex: E36 325i sedan -93
Comment
-
Comment