Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20-koneista ja automaattilaatikoista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cartman
    Newbiemmer
    • Jul 2004
    • 5

    m20-koneista ja automaattilaatikoista

    Mitä eroja on b20 ja b25 lohkoissa? Onko korkeudessa eroa? Onko b20 lohkoa mahdollista porata 84mm männälle? Entä miten lohkot erottaa päältä päin? Kansissa on ilmeisesti aina selkeät merkinnät, jos ajatellaan kokonaisen moottorin tunnistamista, mutta onko lohkoissa? Missä, ja minkä ikäisissä autoissa noita ETA-moottoreita on käytetty, onko harvinaisia/kalliita?

    Minkälaisia vääntöjä ja tehoja ZF:n automaatit kestää? Ilmeisesti vanhemmat 3-pykäläiset on vahvempia, mutta kannattaako ajatella ahdetun 2,5-litraisen perään?

    Anteeksi amatöörimaiset kysymykset ja kiitoksia vastauksista jo etukäteen. Yritin kyllä söörtsillä mutta en pikaisella etsinnällä löytänyt vastauksia em. kysymiksiin.
  • pmv
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 2032
    • tornio

    #2
    Eikös se ZF4HP22 ole ollut 745i:n ja 750i:n lootana? Luulisi että ainakin vääntöä kestää kohtuullisissa määrin...

    Comment

    • herja
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 1649

      #3
      Eikös tuo tomaatti haukuttu juuri aivan sudeksi?
      Retard Member

      Comment

      • pmv
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 2032
        • tornio

        #4
        Siitä nyt näyttää olevan kahta eri mielipidettä.

        Comment

        • cartman
          Newbiemmer
          • Jul 2004
          • 5

          #5
          Onkos tämä 7-satasissa käytetty ZF4HP22 sitten täysin sama laatikko, kuin E28:n alta löytyvä 4-lovinen?

          Comment

          • cartman
            Newbiemmer
            • Jul 2004
            • 5

            #6
            Edelleen kaipailisin tietoja... ja vielä sellainen juttu, että onko E28:n kutosissa öljypohjan patti palkin takapuolella?

            Comment

            • jvakeva
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 2433
              • Kouvola

              #7
              e28 öljypohjassa se pahkura on etupuolella. jos sitä meinaat, niin e30sestä käy, muttei toisinpäin.

              lohkoja ei periaatteessa erota mitenkään, jos hioo porausnumerot pois, koska 2,0ssa niitä en ainakaan ikinä ole nähnyt,.

              ja samoten sen sarjanumeronkin voi tärvellä. 2,0 ja 2,3 sylinterinkannet ovat identtiset, 2,5 ja 2,7 sitten eroavat toisistaan. mutta vaatii jonkinverran asiantuntemusta, ennenkuin nuo toisistaan erottaa, jos ei kyljessä ole numeroita.. siis kone kasassa.
              B10 V8 # 108
              saab r560 8X4

              Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

              Comment

              • Jarkko S
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2003
                • 595
                • Käärmelahti/Maaninka

                #8
                Originally posted by cartman
                Onkos tämä 7-satasissa käytetty ZF4HP22 sitten täysin sama laatikko, kuin E28:n alta löytyvä 4-lovinen?
                Kyllä, poislukien 750ia jossa on 4HP24.

                Vääntöä 4HP22:n pitäisi kestää ~310Nm, teoriassa. Ei tosiaan ole mikään vahva laatikko.

                Nuo lootat on sitten E32:ssa, E38:ssa on jo erilaisia lotjuja. Ja lisäksi se että seitensatasessa on useimmiten sähköohjattu, eli ei välttämättä mene niiltä osin heittämällä.
                E60 530d M-Sport
                E53 X5 3.0d Sport
                E53 X5 3.0d Sport Paku
                E93 330d
                E61 535d M-Sport
                E61 520d
                E46 320i

                Comment

                • cartman
                  Newbiemmer
                  • Jul 2004
                  • 5

                  #9
                  Kiitoksia tiedoista

                  e28 öljypohjassa se pahkura on etupuolella. jos sitä meinaat, niin e30sestä käy, muttei toisinpäin.
                  Itseasiassa suunnittelen BMW:n konetta ja laatikkoa ihan "väärän merkkiseen" autoon. Eli vielä hieman tarkennusta: onko missään pikkukutosessa sellaista öljypohjaa, jossa olisi patti takana?

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎