No mieleen tulee heti, että joko kannen tai lohkon tasot ei ole suorat. Metallitiiviste ei kantta kiristettäessä paljoa painu kasaan. Tavalliseen massatiivisteeseen verrattuna se ei painu kasaan juuri ollenkaan, eli se on pirun tarkka siitä, että molemmat pinnat on tosiaan suorat.
Tuolla mls tiivisteellä kannen kiriminen on äärimmäisen tarkkaa, juurikin tuon takia mitä Bullit kirjoitti että tiiviste ei painu/anna periksi niinkuin normitiiviste.
Eli jos jostain kohdalta kansi on vähänkin tiukemmalla niin vuoto voi johtua siitä.
Käytitkö asentaessa ns.kuparisprayta...
Tuolla mls tiivisteellä kannen kiriminen on äärimmäisen tarkkaa, juurikin tuon takia mitä Bullit kirjoitti että tiiviste ei painu/anna periksi niinkuin normitiiviste.
Eli jos jostain kohdalta kansi on vähänkin tiukemmalla niin vuoto voi johtua siitä.
Käytitkö asentaessa ns.kuparisprayta...
joo kyl laitoin sitä kuparisprayta. mut mikähänverran sitä oikein piäis laittaa?
ite laiton senverran että kokotiiviste oli just kuparin peitosssa
PPF-sivuilla on maininta, että metallitiivisteen kanssa pitäis käyttää ARP:n pinnapultteja. Enpäs sitten ole vielä oikein ehtinyt kelailemaan, että miksi näin, mutta jos jollain olis joku selitys tähän? Vai onko vaan kusetusta, että saadaan porukat ostamaan enemmän?
PPF-sivuilla on maininta, että metallitiivisteen kanssa pitäis käyttää ARP:n pinnapultteja. Enpäs sitten ole vielä oikein ehtinyt kelailemaan, että miksi näin, mutta jos jollain olis joku selitys tähän? Vai onko vaan kusetusta, että saadaan porukat ostamaan enemmän?
ettei siinä olisi niin että, kun se tiiviste on kovempi, niin tavalliset pultit sinkuu helposti sen verran että pääsee sopat sekasin...
PPF-sivuilla on maininta, että metallitiivisteen kanssa pitäis käyttää ARP:n pinnapultteja. Enpäs sitten ole vielä oikein ehtinyt kelailemaan, että miksi näin, mutta jos jollain olis joku selitys tähän? Vai onko vaan kusetusta, että saadaan porukat ostamaan enemmän?
No tämähän on mielenkiintoinen vaikkakin veemäinen ongelma...
Ettei olisi mahdollista että kannessa olevat (olikohan kaksi) kannen ohjuriholkkia vänkäisivät kantta vastaan ja siksi jäisi vuotamaan, en tiedä sitten...
Ai niin oisko tuossa arp:n käyttösuosituksena se että ne eivät "veny" kuten normi torx pultit...?
Jatketaas tähän, eli löytyiköhän tähän koskaan selvyyttä kun itsellä on vastaava vika tuon 3-kerros metallitiivisteen kanssa vaikka on kansi ja lohkotasot plaanattu ja tiiviste kasattu liiman kanssa +ARP-pinnapultit eikä pidä...
Tyhjäkäynti on aika ontuva ja päpättävä ja sen verran huomasin että kylmällä koneella kaasua painellessa downpipen hitsisaumasta (vuotaa) roiskuu vähän nestettä, tod. näk. vettä...
Tyhjäkäynti on aika ontuva ja päpättävä ja sen verran huomasin että kylmällä koneella kaasua painellessa downpipen hitsisaumasta (vuotaa) roiskuu vähän nestettä, tod. näk. vettä...
En oikeen tuostakaan tiedä, samalla tosin tehtiin koneremppa mutta puristukset pysyi suurinpiirtein samoina alkuperäiseen verrattuna, jos oikein laskin ja samat säädöt kuin aikaisemmalla kokoonpanolla.
Moottorinohjauksena on megasquirt ja yritin kyllä säädelläkin vähän mutta ei ollut oikeen vaikutusta...
Ja välillä haisee tosi pahalle varsinkin kun kone kuumenee.
Semmoinenkin kävi mielessä että vaikuttaisko kuin paljon nokan ajotuksiin kun tuo tiiviste on 3mm paksu...? :think
Comment