Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jäähdytysjärjestelmän ilmaus... yhdistetty topikkeja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ändi
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 1292
    • Pori

    Jäähdytysjärjestelmän ilmaus... yhdistetty topikkeja

    Nyt ois sitten syylärin vaihto edessä ku vanhasta pulpahti joku o rengas ulos ja alko vuotamaan... (en tiä sit miks se sieltä pois tuli :( )....

    No kuiteskin.... mitäs pitäis huomioida ku vaihtaa???
    oon kuullu et pitäis ilmata sen jälkeen... mites se tapahtuu???

    pitäiskös sit samalla vaihtaa se kuuluisa vesipumpun propelli härpäke metalliseen ja sit termari malliin pohjola... (eiks nois saku vehkeis ol 70asteinen alunperin?)...

    mist toi propelli kannattais hommat ja mitenköst sen vaihto onnistuis..
    sama termarin kans?

    =) kiitos jo etukäteen...

    auto siis e36 325
    Last edited by petrolhead; 10-01-2012, 22:40. Reason: 3 about samannimistä topikkia yhdistetty. -petrol
    sigpic
    E46 2d 330 -02
    EX.
    E36 2d 328 -97
    e92 335d -07
    330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
    Audi S4 -99 (324hp/497nm)
    Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
    Bmw 325 iA 2D -93
    Bmw 325 4d -92
  • pete81
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 2056
    • .........

    #2
    Originally posted by Ändi
    Nyt ois sitten syylärin vaihto edessä ku vanhasta pulpahti joku o rengas ulos ja alko vuotamaan... (en tiä sit miks se sieltä pois tuli :( )....

    No kuiteskin.... mitäs pitäis huomioida ku vaihtaa???
    oon kuullu et pitäis ilmata sen jälkeen... mites se tapahtuu???

    pitäiskös sit samalla vaihtaa se kuuluisa vesipumpun propelli härpäke metalliseen ja sit termari malliin pohjola... (eiks nois saku vehkeis ol 70asteinen alunperin?)...

    mist toi propelli kannattais hommat ja mitenköst sen vaihto onnistuis..
    sama termarin kans?

    =) kiitos jo etukäteen...

    auto siis e36 325
    syylärin ilmausruuvi tuolla osa 7, miksi se pumpun ropelli vaihtaa ellei kulunu/muuten pumppu irti? ei termaria välttämättä tarvi vaihtaa jos talvella lämmöt normaalit (omassa ainakaan tarvinnu, tuontiauto siis)

    Comment

    • Ändi
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2004
      • 1292
      • Pori

      #3
      paljon puhutaan siit ettei se puovinen ropelli kestäs 200tonnia.. mulla nyt joku 165t..

      elikkä. auto käyntiin ja paineita ulos ruuvvia raottamalla???


      mitäs meinaa nois syyläreiden korkeissa ku on joku lukema. vanhassa korkissa oli 200 ja uudessa 140.. onks tolla jotain merkitystä?
      sigpic
      E46 2d 330 -02
      EX.
      E36 2d 328 -97
      e92 335d -07
      330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
      Audi S4 -99 (324hp/497nm)
      Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
      Bmw 325 iA 2D -93
      Bmw 325 4d -92

      Comment

      • Lanttu
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 1643

        #4
        Alkuperäinen on 200 kPa.

        Comment

        • alspe
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2004
          • 3402
          • Tre

          #5
          200 kPa = 2 bar ja 140 on 1,4 bar. Olen kuullut että 2 baria olis liikaa?
          G30 520d xDrive
          EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

          Comment

          • herja
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 1649

            #6
            Joo ne vaihdettiin jossain vaiheessa pienemmälle paineelle.
            Retard Member

            Comment

            • Lanttu
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 1643

              #7
              Mulla oli autossa 200 kPa:n korkki ja viime keväänä uusin sen tarpeettomasti ennen kuin huomasin neulanpään kokoisen reiän vesiletkussa. Uusikin on 200 kPa, ei ole mitään ongelmia. Järjestelmässähän ei tietenkään ole 2 barin painetta, vaan tuo paisuntasäiliön korkki on kaksivaiheinen, 200 kPa on äärimmäisen hätätilanteen paineraja, jolloin korkki naksahtaa ja avaa ylimääräisen tiehyen. Tämän jälkeen korkki ei ole enää uudelleenkäytettävissä.

              Comment

              • tsbmw
                BTCF Member
                • Jun 2004
                • 1495
                • Ilvola

                #8
                Mitenkä on kun purin korkin niin ne pikkuosat ponkas... Väänsin oman sovelluksen eli sopivantuntuinen jousi ja muovista veistetty sopiva kartiotasokiila - paineista ei tietoa, mutta toiminut toistaiseksi. Jousen paineen sovittelin sormella aika kevyesti aukeavaksi, millainen sen jäykkyyden tulisi olla?

                Mikä naksahtaa ensin, syyläri vai kannentiiviste jos paineet on pielessä? Niin ja kait ne vesiletkut pullistuu enempi jos paineet nousee liikaa - että varottaa? No lämmöt on kurissa ja pelaa.
                - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                - E28 528i, 528i+, M5

                Comment

                • Lanttu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 1643

                  #9
                  Hae nyt jestas sentään kunnollinen uusi korkki, ei maksa edes merkkiliikkeessä paljon mitään...itse veistetyllä korkilla tulee takuulla probleemia.

                  Comment

                  • tsbmw
                    BTCF Member
                    • Jun 2004
                    • 1495
                    • Ilvola

                    #10
                    Juu vissiin tarttee kun on noita paineita niin tarkkaan määritelty ettei kone poksahda ja vielä joku laukasukohta niille paineille

                    Vaan vaikka hinta olis alta 15€ niin kyllähän siinä aikamoinen kilohinta sille pikkujouselle ja 8mm laippakartiolle tulee - about 8000€ - 15000€/kg eli puhtaan kullan hinnoissa eli taas on bemarissa paljon yhtymäkohtia mielenkiinnon kohteeseen...
                    Last edited by tsbmw; 19-05-2005, 14:20.
                    - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                    - E28 528i, 528i+, M5

                    Comment

                    • alspe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2004
                      • 3402
                      • Tre

                      #11
                      Niin mutta mietis sillai että jos joskus lähdet lappiin niin käys huuhtomassa jossain joella. Kumman löydät varmemmin sieltä kultaa 15 eurolla vai pemarin jäähdyttimen korkin?
                      G30 520d xDrive
                      EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                      Comment

                      • Ändi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2004
                        • 1292
                        • Pori

                        #12
                        Ihan ilosena lisäyksenä tähän topicciin et loppujen lopuksi kannen tiiviste meni ja paloi... :( ... Ihanan kallista.

                        Raumalla bmw liike tuominen pyysi korjauksesta 1000egee...

                        syyläri ja termostaatti tulikin jo etukäteen vaihdettua...

                        Mutta elämä on!!
                        sigpic
                        E46 2d 330 -02
                        EX.
                        E36 2d 328 -97
                        e92 335d -07
                        330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
                        Audi S4 -99 (324hp/497nm)
                        Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
                        Bmw 325 iA 2D -93
                        Bmw 325 4d -92

                        Comment

                        • Atlantikblau
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2005
                          • 76
                          • Pietarsaari

                          #13
                          jäähdytysjärjestelmän ilmaus

                          Miten sais kaikki ilmat pois jäähdytysjärjestälmästä. auto on e30 316 m40-koneella. Löysin 2 ilmausruuvia, yksi termostaatin kohdalla ja yksi jäähdyttimessä. Ogelmana on että termostaatin ilmausruuvi on poikki, mutta saako systeemin ilmattua ilman sitä? Voisiko joku kertoa miten ilmaus pitäisi tehdä?
                          316 - ei oo kiire mihinkään

                          Comment

                          • GOOFY
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2005
                            • 4139
                            • .

                            #14
                            Originally posted by Atlantikblau
                            Miten sais kaikki ilmat pois jäähdytysjärjestälmästä. auto on e30 316 m40-koneella. Löysin 2 ilmausruuvia, yksi termostaatin kohdalla ja yksi jäähdyttimessä. Ogelmana on että termostaatin ilmausruuvi on poikki, mutta saako systeemin ilmattua ilman sitä? Voisiko joku kertoa miten ilmaus pitäisi tehdä?

                            no en minä ainakaan oo koskaan tarvinnu yhtään ilmaus ruuvia avata... laita lämppärin lämpö hanikka lämpimälle, syylärin/paisunta säiliön korkki auki ja kone käyntiin ja puristelet letkuista ja odotat kun ilma kiertää pois... jos nostat keulaa korkeammalle niin se voi auttaa asiaan... ja lisäilet nestettä pois tulleen ilman tilalle... jotenki nuin lyhyesti...
                            E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                            Comment

                            • kivari83
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2004
                              • 253
                              • Kouvola / Lahti

                              #15
                              Lainataas tätä topiccia... Onko m50b20 koneessa jäähytysjärjestelmän ilmausruuvi kuinka tärkiä kapine..kun tuntuu siltä että mokoma on hävittäny kierteet.. Heiluu vaan siinä ja päästää ainetta pikkusen pihalle.. Ja tää on siis se ilmausruuvi joka on syylärin päällä.

                              Meinasin vaan että voiko sen reijän vetää manuaalisesti umpeen siitä, vai paukkuuko letkut sen jälkeen?
                              -Antti-

                              -Ex E34 520i 24v- -chipattu-
                              -Ex E30 318i-

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎